Asmeninė anketa Prisijungimas ir registracija
Atgal Pagrindinis » Paranormal.lt - Pasaulio naujienos kitaip » Automobilių Naujienos » 2015 » Birželio » 5

Naujas «Škoda Superb»

Didesnis, erdvesnis, patogesnis, ekonomiškesnis – taip iki šiol savo naujus modelius pristatinėjo „Škoda“. Kalbėdami apie trečios kartos „Superb“ čekai šių epitetų nepamiršo, tačiau prie jų prijungė dar keletą, tai – „gerokai patrauklesnis“ ir „išmanesnis“.

Išbandyti naująjį „Superb“ atvykome į Florenciją, kuri prieš keletą amžių tapo Renesanso lopšiu. „Škodos“ atstovai sako, kad naujasis jų flagmanas taip pat žymi naujos eros pradžią. Apie kokias permainas kalba čekai? Daugiau dėmesio dizainui, kokybei ir emocijoms – nuo šiol tai yra svarbiausi gamintojo išsikelti tikslai. Išties, jeigu naujų „Škodos“ automobilių kokybei priekaištų randa tik maža dalis vairuotojų, tai apie pasiekimus dizaino srityje pastaraisiais metais čekai negalėjo niekuo pasigirti.

Vienas to pavyzdžių – antros kartos „Superb“, gamintas nuo 2008 m. Visi jį liaupsina kaip itin patogų automobilį, pranokstantį ir gerokai brangesnius konkurentus, tačiau jo išvaizda, švelniai tariant, nelabai vykusi. Dizainas su modelio pavadinimu neturėjo nieko bendro, o labiausiai į akis krito neproporcingai išsikišusi galinė dalis. Situaciją kiek pataisė 2009 m. pasirodžiusi dailesnė universalo versija.
Lietuvoje „Superb“ yra trečias pagal populiarumą „Škodos“ modelis po „Octavia“ ir „Yeti“. Iki šiol „Combi“ universalą rinkdavosi apie 80 proc. pirkėjų, tačiau tikėtina, kad nuo šiol ši dalis kiek apmažės, nes dabar įprastas „Superb“ atrodo nepalyginamai geriau už pirmtaką. Čekai nesikuklindami sako, kad naujos kartos „Superb“ yra geriausias jų kada nors sukurtas automobilis. Dėl to sunku ginčytis – dabar „Škodos“ flagmanas tapo išties prašmatnus.

Naujasis čekų pasididžiavimas nuo pirmtako skirsis modernesne išvaizda. Kompanijos dizaineriai perėmė keletą pastebimų akcentų iš pernai Ženevoje pristatytos „Vision C“ koncepcijos. Automobilio siluetas atrodo gerokai proporcingesnis, o iš priekio jis tapo kur kas „piktesnis“ dėl standartinių LED žibintų formos. Variklio grotelės tapo žemesnės ir platesnės, be to, į jų vidurį itin subtiliai įkomponuotas radaras, reikalingas saugumo sistemų darbui. Viena vertus, naujasis „Superb“ atrodo išties dailiai, kita vertus – jis nedemonstruoja kažko drąstiškai naujo ir jame galima atpažinti tiek „Škodos“, tiek ir viso „Volkswagen“ koncerno braižą. Italijoje čekai dar slėpė informaciją apie universalą, tačiau pirmosios dar talpesnės versijos nuotraukos buvo išplatintos šią savaitę.

XXL dydžio „Simply Clever“ paketas

Kalbant apie techninę pusę, svarbiausia naujiena – „Superb“ nuo šiol gaminamas pagal „Volkswagen“ grupės MQB platformą, kurios pagrindu konstruojami ir naujieji „Passat“, „Golf“, o ateityje pagal šį „receptą“ gims ir naujos kartos „Polo“, „Touareg“ bei kiti koncerno automobiliai. Iki šiol iš „Škodos“ modelių tik „Octavia“ turėjo MQB architektūrą.

Nors ankstesnis modelis buvo vienas didžiausių klasėje ir pasižymėjo erdvumu, naujokas yra dar pranašesnis. Automobilio ilgis padidėjo 2,8 cm, plotis – 4,7 cm, o važiuoklės bazė yra 8 cm ilgesnė ir siekia 2,84 metro, tad gale sėdintys keleiviai turės dar daugiau vietos ir galės dar dažniau kartoti, kad jaučiasi it limuzine. Bagažinė padidėjo 30 litrų, iki 625 litrų, ir atrodo neįtikimai didelė. Nuslūgus euforijai ir apsidairius aplink nesunku pastebėti ir tai, kad salone panaudotos medžiagos tapo kokybiškesnės, plastiko paviršiai minkštesni.

Pirkėjų norai auga, todėl gamintojai visomis išgalėmis siekia prisitaikyti bei neatsilikti nuo šiuolaikinių technologijų. Jeigu iki šiol „Škoda“ klientus pritraukdavo tuo, kad jų automobiliai buvo tiesiog praktiški ir pigesni nei konkurentai, dabar būti tik biudžetiniu „Volkswagen“ čekams nebepakanka. Tad nuo šiol ši markė žada pasitelkti naujų triukų. Pavyzdžiui, naujojo „Superb“ papildomoje įrangoje bus trijų zonų oro kondicionierius, visos sėdynės gali turėti šildymo funkciją, o priekinės taip pat gali būti ir ventiliuojamos. Rodos, dar visai neseniai sėdynių ventiliavimas buvo tik prabangiems automobiliams būdingas akcentas. „Superb“ taip pat gavo galinio vaizdo kamerą, o klasikinis „užtraukiamas“ stovėjimo stabdys buvo pakeistas į elektroninį. Be to, geriausios įrangos versijose bus galima užsisakyti interneto prieigą salone, o ką jau kalbėti apie automatinę automobilio pastatymo sistemą – jeigu ją turi „Octavia“, tai „Superb“ be jos neįsivaizduojamas.

Gerokai išplėstas ir saugumo sistemų sąrašas, kuriame be tokių savaime suprantamų dalykų kaip elektroninės stabilumo kontrolės ar septynių saugos oro pagalvių bus ir tokia įranga kaip automatinė stabdymo sistema, padangų slėgio tikrinimo sistema, taip pat – „Multi-Collision Brake“ funkcija, kuri po smūgio iškart stabdo automobilį, kad šis neišlėktų į priešingą eismo pusę ir taip apsaugo nuo pakartotinio susidūrimo. Iš papildomos įrangos vairuotojai taip pat galės rinktis iki šiol nematytas sistemas, tokias kaip „Rear traffic alert“ funkcija, kuri yra tarsi „akys pakaušyje“. Ši sistema stebi kelią ir įspėja apie artėjančias kliūtis kai važiuojama atbulomis – tai yra visiška naujiena ir naujos kartos „Audi Q7“ visureigyje.

Vairuotojui ir keleiviams gyvenimą palengvins ir firminiais tampantys nauji „Simply Clever“ sprendimai, o jų – net 29. Priekinėse durelėse keleiviai ras du skėčius, gale bus įrengta planšetinio kompiuterio dėtuvė, prie degalų bako dangtelio bus tvirtinamas ledo gremžtukas, priekinėse ir galinėse durelėse padarytos nišos, kuriose telpa 1,5 litro buteliai. Dar viena naujovė – „Superb“ siūlys sistemą, pavadintą „Virtual pedal“, t.y. kilstelėjus koją po galiniu buferiu, bagažinė atsidarys automatiškai. O milžinišką jos dangtį nuo šiol galima uždaryti ir elektroniškai, t.y. paspaudus mygtuką.

Turės pakabos reguliavimo sistemą

Gamintojų teigimu, panaudojus naują platformą ir kitokias medžiagas, naujojo „Superb“ svoris sumažėjo iki 75 kg (priklausomai nuo versijų), o varikliai tapo iki 30 proc. ekonomiškesni. Variklių gamoje iš viso bus penki benzininiai TSI (1.4 l 125 arba 150 AG; 1.8 l 180 AG; 2.0 l 220 arba 280 AG) ir trys dyzeliniai TDI (1.6 l 120 AG ir 2.0 l 150 arba 190 AG) motorai, visi jie turės „stop-start“ sistemą.

Toskanos regione išbandėme porą variklių. Pradėjome nuo silpniausio benzininio pasirinkimo, montuojamo bazinėje versijoje – 1.4 l, 125 AG, komplektuojamo su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže. Gamintojai giriasi, kad ši jėgainė sveria tik 104 kg (t.y. dėl naujo aliuminio lydinio svoris sumažėjo 12 kg), tačiau daugiau privalumų įvardinti sunkoka. Važinėjant mieste ramiu tempu šis motoras nekels didelių rūpesčių, tačiau jeigu vairuotojas azartiškas ir norisi važiuoti sparčiau – ši versija pasirodys vangoka, o staigaus pagreitėjimo greitkelyje tikėtis neverta. Tad šį variklį galima rinktis, jeigu biudžetas itin apribotas, tačiau jeigu galimybės platesnės – yra nemažai kitų pasirinkimų.

Kur kas geresnius įspūdžius paliko galingiausias dyzelinis variklis – 2.0 l, 190 AG. Šį „Superb“ bandėme su automatine DSG transmisija ir visų varančiųjų ratų sistema. Tai atrodo idealus motoras „Škodos“ flagmanui. „Dyzelio“ maksimalus 400 Nm sukimo momentas pasiekiamas jau esant 1750 aps./min., tad automobilis eiklus vos spustelėjus greičio pedalą. Be to, gamintojai žada, kad vidutinės degalų sąnaudos bus mažesnės nei 5 l/100 km.

Tai – maždaug tik litru prastesnis rodiklis nei pačios taupiausios „Superb GreenLine“ versijos su 1.6 TDI (120 AG) varikliu, kurios vidutinės degalų sąnaudos neturėtų viršyti 3,7 l/100 km, o CO2 emisija – 95 g/km.

„Superb“ yra pirmasis „Škoda“ automobilis, kuris siūlomas su pakabos reguliavimo sistema „Dynamic Chassis Control“, turinčia tris režimus – standartinį, sportinį ir komfortišką. Be to, papildomai užsisakius šią sistemą, vairuotojas galės ir individualiai pasirinkti vairo mechanizmo bei pakabos reguliavimą ar naudoti ekonomišką režimą.

Vertinant bendrai, absoliuti dauguma pagal MQB platformą sukurtų „Volkswagen“ grupės automobilių rieda gerai, tad ir „Superb“ šiuo atžvilgiu netapo išimtimi – mašinos valdymas tinkamai sureguliuotas, triukšmo izoliacija džiugina ausis. Tiesa, bandymų metu pakaba pasirodė minkštoka, tačiau šį pastebėjimą „Škodos“ inžinieriai iš žurnalistų girdėjo jau ne vieną kartą, todėl žadama, kad serijinės gamybos automobilių pakabos reguliavimas bus pakeistas.

Žada, kad kainos beveik nesikeis

Lietuvoje naujasis „Superb“ pasirodys rudens pradžioje. Apie jo kainas gamintojo atstovai kol kas užsimena tiek, kad jos keisis ne itin ir naujokas bus brangesnis maždaug 2 proc. Pastaruoju metu „Superb“ mūsų šalyje buvo siūlomas nuo 18 089 eurų (universalas – apie 900 eurų brangesnis), tad jeigu kainos išties keisis tiek nedaug, atsižvelgiant į paties modelio pokyčius toks pabrangimas bus niekinis.

„Superb“ yra svarbus markės įvaizdžiui, taip pat jis dažnai vertinamas kaip stipri alternatyva „Volkswagen Passat“ modeliui, mat čeko pranašumai – ne tik mažesnė kaina, bet ir erdvesnis salonas bei talpesnė bagažinė. Tiesa, patys „Škodos“ atstovai diplomatiškai sako, kad jų flagmanas konkuruoja su „Ford Mondeo“ ir „Opel Insignia“, taip pat su „Hyundai i40“, bet ne su artimu giminaičiu iš „Volkswagen“ koncerno. Kad ir kaip būtų, su naujuoju „Superb“ „Škoda“ neabejotinai atims dar didesnę dalį pardavimų iš varžovų vidutinėje klasėje, tikėtina, kad kai kas į šį automobilį persės ir iš kur kas prašmatnesnių vokiškų modelių.
Įdomus pasaulis:
Pasaulio naujienas kitaip... skaitykite Paranormal Telegram, FB ir X(twitter) kanale

Remiantis: http://delfi.lt

Pasaulio naujienas kitaip... skaitykite Paranormal Telegram, FB ir X(twitter) kanale

...kadangi jau perskaitėte šį straipsnį iki pabaigos, prašome Jus prisidėti prie šio darbo. Skaitykite „Paranormal.lt“ ir toliau, skirdami kad ir nedidelę paramos sumą. Paremti galite Paypal arba SMS. Kaip tai padaryti? Iš anksto dėkojame už paramą! Nepamirškite pasidalinti patikusiais tekstais su savo draugais ir pažįstamais.

O dabar įvertink šią naujieną, padaryk gerą darbą šiandieną + komentuok:

Niekas neišdrįso palikti komentaro.
Komentarai su keiksmažodžiais bus šalinami automatiškai, be atsiprašymo.
avatar

Nemokami skelbimai

Skanaus:
08.11.2017 laikas 09:10 Receptai – Patiekalai Arbatos receptas nuo karščiavimo
Liaudies medicinos receptas. Gydo nuo: karščiavimas. Ingredientai: aviečių lapai, aviečių uogos, raudonėlis, šalpusnio lapai, vanduo.

Skaityti daugiau

18.09.2018 laikas 07:49 Receptai – Patiekalai Vaistažolių mišiniai nuo hemorojaus
Hemorojus liaudies medicinoje, vaistažolių mišiniai nuo hemorojaus, hemorojus, hemorojo gydymas, hemorojo receptai, hemorojaus vaistažolės, liaudiški patarimai gydant ligas, kaip išgyti, netradicinė medicina, kaip gydytis vaistažo...

Skaityti daugiau

28.08.2019 laikas 20:40 Receptai – Patiekalai Pusryčiai tinginiams – nerealiai skanu

Kvapnus ir sotus patiekalas, kuriuo galite maitinti visą šeimą! Receptas tinginiams, specialiai savaitgaliui! Per kelias minutes paruošite skanų patiekalą.

Skaityti daugiau

Taip pat skaitykite:
25.04.2024 laikas 07:30 Japonija pirmauja reikalaudama didžiosios farmacijos ir politikų atsakomybės už COVID marmalų genocidą

Žmonių, kurie mirė "pasiskiepiję" nuo Vuchano koronaviruso (COVID-19), artimieji reikalauja kompensacijų iš Japonijos vyriausybės, kuri, kaip ir Jungtinių Valstijų vyriausybė, skiepus stūmė panašiu formatu kaip operacija "Warp Speed...

Skaityti daugiau

25.04.2024 laikas 07:07 Kodėl kai kurie COVID-19 "vakcinos" šalutiniai poveikiai primena ŽIV simptomus?

Žurnale "AIDS Research and Therapy" paskelbtame atvejo aprašyme atskleidžiama, kad Wuhan koronaviruso (COVID-19) "vakcinos" šalutinis poveikis beveik visiškai atitinka simptomus, susijusius su ūmia ŽIV (žmogaus imunodeficito vi...

Skaityti daugiau

25.04.2024 laikas 06:50 Koks yra geriausias romėnų inžinerijos pavyzdys?
Visi žino akveduko veikimo principą - transportuoti vandenį pasitelkiant gravitaciją. Tai jau sudėtingas menas, nuolydis turi būti taisyklingas dideliais atstumais (ir švelnus, kad nenusidėvėtų akmuo), o tais laikais jie neturėjo šiuolaikinių geodezi...

Skaityti daugiau