- 06.09.2020
- 5.0 Reitingas
- 805 Peržiūrų
- Aptarti
Būtina skaityti ne tik žiniasklaidos pranešimus apie valdžios nutarimus, bet ir pačius nutarimus. Perskaičiau 2020-08-28 Konstitucinio Teismo nutarimą, kuriuo pripažinta, kad Konstitucijai, konstituciniams atsakingo valdymo, teisinės valstybės principams prieštarauja:
1. Seimo statuto 198 straipsnio 2, 4-6 dalyse nustatytas įgaliojimų Vyriausybei suteikimo iš naujo, kai pasikeičia daugiau kaip pusė ministrų, teisinis reguliavimas.
2. Seimo 2019-08-20 protokolinis nutarimas Nr.XIII-2412 „Dėl įgaliojimų Lietuvos Respublikos Vyriausybei suteikimo iš naujo.“
Tik perskaitęs šį nutarimą, sužinojau priežastį, kodėl Konstitucinis Teismas nutarė, kad šis nutarimas oficialiai bus paskelbtas, t.y. įsigalios, tik 2020-12-23. Tam, kad be konstitucinių įgaliojimų nuo 2019-08-20 veikiančiai Vyriausybei, t.y. asmenų grupei, be teisinio pagrindo užėmusiai mūsų Vyriausybės oficialią vietą ir jos teises bei pareigas, būtų suteiktas tam tikras laikas įgaliojimams iš naujo gauti, t.y. apsvarstyti Vyriausybės programą Seime ir gauti Seimo pritarimą. Mat Vyriausybė, įgyvendinanti valstybinį valdymą, užima išskirtinę vietą ir pagal Konstituciją negalima situacija, kad valstybėje nebūtų veikiančios Vyriausybės. Ministru pirmininku vadinamas Saulius Skvernelis jau viešai pasakė, kad jam šis Konstitucinio Teismo nutarimas nė motais.
Pirmi klausimai Konstituciniam Teismui. Neįsigaliojusiu 2020-08-28 Konstitucinio Teismo nutarimu bandoma suteikti teisę teikti Seimui svarstyti ir tvirtinti Vyriausybės programą. Tačiau neįsigaliojęs Konstitucinio Teismo nutarimas niekam nesukuria nei teisių, nei pareigų, o po jo įsigaliojimo 2020-12-23 jau turėtų veikti kita, t.y. teisėta, Vyriausybė. Konstitucinio Teismo teisėjai to negali nesuprasti.
Nustebino ir Konstitucinio Teismo paaiškinimas, kad pagal Konstitucijos 92 str. 4 d. laikoma, kad Vyriausybė yra iš naujo gavusi įgaliojimus veikti Seimui pritarus įgaliojimus grąžinusios Vyriausybės ministro pirmininko kandidatūrai. Skaitau šią mūsų Konstitucijos vietą ir nieko tokio, ką paporino Konstitucinis Teismas, nematau. Konstitucinis Teismas nieko ir nepaaiškino, kuo remiantis teisėjams į galvą šovė mintis, kurios nėra nurodytoje Konstitucijos vietoje.
Tačiau Konstitucijos 92 str. 5 d. labai aiškiai ir nedviprasmiškai nurodyta, kad nauja Vyriausybė gauna įgaliojimus veikti, kai Seimas posėdyje dalyvaujančių Seimo narių balsų dauguma pritaria jos programai. Štai dėl to ir yra didysis 2020-08-28 Konstitucinio Teismo nutarimo, kaip tai mandagiau pasakius, nesusipratimas.
Tačiau šuo pakastas kitoje vietoje. Grupė Seimo narių šioje byloje į teismą kreipėsi dėl to, kad 2019-08-20 Seimo protokolinis nutarimas „Dėl įgaliojimų Lietuvos Respublikos Vyriausybei suteikimo iš naujo“ prieštarauja Konstitucijai, nes tariamai pasikeitė daugiau kaip pusė Vyriausybės ministrų. Ar tikrai taip nutiko? Pasirodo, ne.
Patikrinau prezidento dekretus - po prezidento Gitano Nausėdos išrinkimo nesikeitė nė vienas 17-osios Vyriausybės narys! Visa 17-oji Vyriausybė grąžino įgaliojimus prezidentui, o šis juos priėmė. Tad neliko visos (!) 17-osios Vyriausybės! Būtent dėl to prezidentas Seimui pateikė svarstyti Sauliaus Skvernelio kandidatūrą į premjero pareigas, t.y. skirti ne 17-osios, bet naujos Vyriausybės ministrą pirmininką.
Po Seimo pritarimo, prezidentas 2019-07-24 dekretu paskyrė Saulių Skvernelį ministru pirmininku (t.y. naujos Vyriausybės vadovu, nes neįmanoma du kartus paskirti tos pačios Vyriausybės vadovą) ir pavedė jam sudaryti Vyriausybę (t.y. naują, o ne pakeisti ankstesnės Vyriausybės sudėtį) ir pateikti ją tvirtinti prezidentui. O tuomet dekretu prezidentas patvirtino naujai paskirto premjero pateiktą 14-os ministrų sudėties in-corpore visą Vyriausybę (t.y. paskyrė naują -18-ąją - Vyriausybę, o ne pakeitė 17-osios Vyriausybės sudėtį). Tad nėra nė vieno prezidento dekreto, kuriuo 17-ajai Vyriausybei, grąžinusiai savo įgaliojimus prezidentui, būtų leista tęsti veiklą - pagal Konstitucijos reikalavimus prezidento dekretais buvo suformuota nauja Vyriausybė, tačiau Seimui ji nepateikė savo programos, o Seimas tokios ir nesvarstė. Tad 18-oji Vyriausybė, pati save pasivadinusi 17-ąja, veikia be konstitucinių įgaliojimų. Kaip tai nutiko, kad ne tik Seimas ir prezidentas daugiau kaip metus to „nematė“ ir „nesuprato“, bet kad ir Konstitucinis Teismas to „nepastebėjo“?
Arba visus užliūliavo apsimestinis 2019-08-20 Seimo protokolinis nutarimas „Dėl įgaliojimų Lietuvos Respublikos Vyriausybei suteikimo iš naujo“, kuriuo Seimas apsimetė, kad „nepastebėjo“, suformuotos naujos Vyriausybės, arba toks ir tėra mus valdančiųjų teisinis raštingumas. Rusai sako: „Sila jest, uma nenado“ (jėgos yra, proto nereikia).
Šaltinis respublika.lt © Photo: Fotomontažas paranormal.lt
Turite savo nuomone, komentarą pasidalinkite su mumis. Norėdami parašyti straipsnį, prisijunkite, rašykite bloge / kategorija skaitytojo nuomone.
Pasaulio naujienas kitaip... skaitykite Paranormal Telegram, FB ir X(twitter) kanale...kadangi jau perskaitėte šį straipsnį iki pabaigos, prašome Jus prisidėti prie šio darbo. Skaitykite „Paranormal.lt“ ir toliau, skirdami kad ir nedidelę paramos sumą. Paremti galite Paypal arba SMS. Kaip tai padaryti? Iš anksto dėkojame už paramą! Nepamirškite pasidalinti patikusiais tekstais su savo draugais ir pažįstamais.
Turite savo nuomone, tapk autoriumi, prisijunk ir rašykite bloge. Dalinkitės receptais, sveikatos patarimais, nutikimais, susidūrėte su nekasdieniškais reiškiniais. Galite išversti iš užsienio kalbos, talpinkite su nuoroda. Laukiame Jūsų straipsnių, naujienų, apžvalgų ar istorijų!
Susijusios naujienos
Būkite pirmi, kurie pasidalins savo nuomonėmis su kitais.
Skaityti daugiau
Skaityti daugiau
Skaityti daugiau
Skaityti daugiau