- 09.10.2022
- 0.0 Reitingas
- 652 Peržiūrų
- Komentarai
Didelis amerikiečių mokslininkų eksperimentas parodė, kad kai žmogus supranta, jog jam liko nedaug laiko kokiam nors veiksmui, pavyzdžiui, vakarienei restorane keliaujant arba iš esmės visam likusiam gyvenimui, jis mieliau renkasi pažįstamas, o ne naujas vietas.
Ankstesniais tyrimais nustatyta, kad vidutinis žmogus mieliau renkasi naują patirtį nei pažįstamą (pvz., dar nematytą filmą nei jau matytą, jei turi vienodą prieigą prie abiejų). Tačiau kai žmonės supranta, kad procesas netrukus baigsis, jie linkę rinktis pažįstamus daiktus ir pažįstamas vietas, o ne nepažįstamas, nustatė Čikagos universiteto (JAV) mokslininkai. Tyrimas paskelbtas žurnale "Journal of Personality and Social Psychology".
Mokslininkai atliko keletą eksperimentų, kuriuose iš viso dalyvavo 5889 žmonės. Pirmajame tyrime 500 savanorių internete ir 663 koledžų bei verslo mokyklų studentų buvo paprašyta perskaityti hipotetinius scenarijus, kuriuose jie turėjo rinktis tarp naujos ir pažįstamos patirties: pavyzdžiui, skaityti naują romaną ar dar kartą perskaityti seną mėgstamą, aplankyti naują miestą ar miestą, kurį gerai pažinojo ir kurį kažkada pamėgo.
Pusei dalyvių buvo pasakyta, kad jie tiesiog turi rinktis tarp senos ir naujos patirties, o kita pusė galvojo, kad tai bus paskutinė galimybė perskaityti tam tikrą romaną arba aplankyti tam tikrą miestą. Visais atvejais antrosios grupės dalyviai pirmenybę teikė jau pažįstamai patirčiai, o ne naujai.
Atlikdami šiuos eksperimentus tyrėjai neapsiribojo vien hipotetiniais klausimais ir tyrė tiriamųjų elgesį tiek laboratorinėse, tiek realiose situacijose. Pavyzdžiui, vieno eksperimento metu savanoriams buvo pasakyta, kad jie gaus dovanų kortelę į restoraną, tačiau tik kitam mėnesiui.
Tuo pat metu vienai grupei buvo pranešta, kad jie turės nedaug galimybių apsilankyti įmonėje, o kitai grupei nieko panašaus nebuvo pasakyta. Dėl to 67 proc. pirmosios grupės respondentų pirmenybę teikė pažįstamam restoranui, o ne naujam (palyginimui, antrojoje grupėje "seną" įstaigą pasirinko tik 48 proc. respondentų).
Mokslininkai mano, kad šis poveikis atsiranda ne tik dėl to, kad pažįstami dalykai atrodo patikimesni: pasirinkimas tarp seno ir naujo verčia mus susimąstyti apie tai, kas mums svarbiausia.
Mokslininkai išsiaiškino, kodėl gyvenimo pabaigoje žmones traukia į gimtąsias vietas / ©Getty images
...kadangi jau perskaitėte šį straipsnį iki pabaigos, prašome Jus prisidėti prie šio darbo. Skaitykite „Paranormal.lt“ ir toliau, skirdami kad ir nedidelę paramos sumą. Paremti galite Paypal arba SMS. Kaip tai padaryti? Iš anksto dėkojame už paramą! Nepamirškite pasidalinti patikusiais tekstais su savo draugais ir pažįstamais.
Susijusios naujienos:
Komentarai su keiksmažodžiais bus šalinami automatiškai, be atsiprašymo.
Skaityti daugiau