- 2025-08-24
- 0.0 Reitingas
- 52 Peržiūrų
- Komentarai
Gal pastebėjote, kad paskutinius metus, ekranuose vis dažniau pasirodė moterys. Tai buvo daroma ne šiaip sau, o su tam tikra politika. Dabar, bandoma tokio pobudžio atsikratyti, kaip blondinės kovoja filmuose su už save 3 kartais didesniu vyriškiu ir laimi, moterys visagalės, taip buvo diegiama, ir programuojama į vyrų galvas, kad moterys tokios pačios, kaip vyrai.... Tačiau, tai norima keisti...
Pastaraisiais metais „Disney“ – kompanija, kadaise buvusi neabejotina kino ir pramogų milžine – susiduria su rimta problema: ji praranda Z kartos vyrų auditoriją. Kodėl taip nutiko? Ar kaltos „woke“ politikos iniciatyvos, feministinės herojės ar tiesiog prasti kūrybiniai sprendimai? Šiame straipsnyje nagrinėjame, kaip „Disney“ atitolino savo pagrindinę auditoriją, kokios to pasekmės ir ar kompanija gali atgauti prarastą pasitikėjimą.
„Disney“ ir „woke“ politikos era
Per pastarąjį dešimtmetį „Disney“ tapo viena pagrindinių „woke“ ideologijos vėliavnešių Holivude. Kompanija, valdanti tokias kultines franšizes kaip „Star Wars“ ir „Marvel“, ėmėsi drastiškų pokyčių, siekdama atitikti šiuolaikines įvairovės, lygybės ir įtraukties (DEI) tendencijas. Tačiau šie pokyčiai, kaip teigia kritikai, atitolino didelę dalį jų auditorijos – ypač jaunus vyrus.
„Disney“ iniciatyvos, tokios kaip „The Force Is Female“ („Jėga yra moteriška“) ir „Her-O“ (žodžių žaismas, pakeičiantis „hero“ į moterišką versiją), buvo aiškus signalas, kad kompanija siekia perrašyti tradicinius naratyvus, akcentuodama moterų galias. Nors įvairovė ir įtrauktis yra svarbūs, „Disney“ strategija dažnai buvo vertinama kaip pernelyg agresyvi, o kartais net atvirai anti-vyriška. Pavyzdžiui, daugelyje naujausių „Star Wars“ ir „Marvel“ filmų tradiciniai vyriški herojai buvo pakeisti stipriomis moterų veikėjomis, kurios dažnai vaizduojamos kaip nepriekaištingos „Girl Boss“ figūros, kaip pažymi Variety.
Šie pokyčiai ne tik pakeitė istorijų dinamiką, bet ir sukėlė įspūdį, kad „Disney“ sąmoningai atmeta vyrus kaip auditoriją. Tokios frazės kaip „moterims nereikia vyrų“ ar kritika „vyriškam žvilgsniui“ tapo įprastos, o tai, kaip teigia analitikai, atbaidė Z kartos vyrus, kurie jaučiasi atstumti šių naratyvų.
Dar blogiau, „Variety“ straipsnyje nėra užuominos, kad „Disney“ kada nors ketina prisipažinti, kad padarė klaidą. Kas laukia atsiprašymo, nesupranta, kaip veikia politinė kairė – jie niekada nepripažįsta, kad klysta.
Kaip rašo „Variety“:
„Keletas šaltinių „Variety“ teigia, kad pastaraisiais mėnesiais „Walt Disney Studios“ vadovybė spaudžia Holivudo kūrėjus kurti filmus, kurie reikšmingu būdu sugrąžintų jaunus vyrus prie šio prekės ženklo...“
„Kiekviena kino studija ieško geresnių būdų, kaip paversti jauną auditoriją nuolatiniais kino žiūrovais. Daugybė tyrimų rodo, kad ypač Z kartos vyrai yra vieniši, žaidimais apsėsta grupė, kurie formavimosi metus ir sutrukdė COVID-19 karantinas – tai nėra lengviausia suprasti grupė...“
Atrodo, kad jie vis dar nekenčia Z kartos vyrų, nors ir apsimeta, kad šie vyrai yra paslaptingi, neišsivystę ir sunkiai patenkinti. „Disney“ nė karto nesuabejoja savo ankstesne DEI gamybos politika. Akivaizdu, kad „woke“ politika ir vyriškumo kritika atbaidė vyrų auditoriją. Beveik visi „Disney“ filmai su akivaizdžiais „woke“ pranešimais per pastaruosius penkerius metus prarado didelę dalį pajamų.
Kai kurie žmonės teigia, kad „Disney“ nebesirūpi pelnu ir yra pasirengusi paaukoti bilietų pardavimus vardan progresyvios ideologijos skatinimo. Akivaizdu, kad tai nėra tiesa, jei bendrovė (kartu su šimtais kitų bendrovių) dabar stengiasi pašalinti DEI iš savo rinkodaros ir rasti būdų, kaip pritraukti vyrus atgal į bilietų kasas.
Net „Disney“ vis dar turi gauti pelno, ne tik tam, kad galėtų tęsti veiklą, bet ir tam, kad išlaikytų kultūrinio aktualumo įvaizdį. Jie gali pasinaudoti savo rezervais ir pumpuoti visą norimą „woke“ propagandą, bet tai nieko nereiškia, jei niekas to nežiūri. Galiausiai jie žlugs, ir viskas bus veltui. Jų didelis kairiųjų rašytojų būrys prieš kelerius metus juokėsi iš „chuds“; dabar tie talentingi rašytojai verkia visą kelią į savo vietinį Los Andželo benamių prieglaudą.
Z kartos vyrų krizė: Kodėl jie nebežiūri „Disney“?
Z kartos vyrai – tai 1997–2012 m. gimę jaunuoliai, kurie užaugo su internetu, vaizdo žaidimais ir socialine žiniasklaida. Tačiau, kaip pažymi „Variety“, šios grupės formavimosi metus stipriai paveikė COVID-19 pandemija, kuri sumažino jų socialinį aktyvumą ir sustiprino izoliacijos jausmą. Šie jauni vyrai dažnai apibūdinami kaip „vieniši“ ir „žaidimais apsėsti“, tačiau tai nesuteikia „Disney“ teisės jų ignoruoti ar laikyti „nesuprantamais“.
Vienas pagrindinių „Disney“ klaidų buvo tai, kad jie pašalino elementus, kurie tradiciškai traukė vyrus: stiprius vyriškus herojus, epinius nuotykius ir romantikos ar seksualumo užuominas. Vietoj to, „Disney“ filmai tapo perkrauti moralizuojančiais pranešimais, kurie dažnai atrodė kaip propaganda. Pavyzdžiui, „Star Wars: The Last Jedi“ (2017) sulaukė kritikos dėl to, kad tradiciniai herojai, tokie kaip Luke’as Skywalkeris, buvo pavaizduoti kaip silpni ar netinkami, o naujosios herojės, tokios kaip Rey, buvo pristatytos kaip tobulos ir neįveikiamos.
Ši tendencija buvo ypač akivaizdi „Marvel“ filmuose, kuriuose moterų personažai, tokie kaip Captain Marvel, dažnai buvo vaizduojami kaip nenugalimi, o vyriški personažai, tokie kaip Thoras, buvo paversti komiškomis figūromis. Kaip teigia Forbes, tokie filmai kaip „The Marvels“ (2023) patyrė didžiulius finansinius nuostolius, nes nesugebėjo pritraukti tradicinės „Marvel“ auditorijos.
DEI politika: Ar „Disney“ persistengė?
„Disney“ įvairovės, lygybės ir įtraukties (DEI) politika buvo pagrindinė jų strategijos dalis pastarąjį dešimtmetį. Kompanija aktyviai stengėsi įtraukti daugiau moterų, LGBTQ+ ir kitų mažumų personažų į savo filmus. Nors šios iniciatyvos buvo skirtos skatinti įvairovę, jos dažnai buvo įgyvendinamos taip, kad atrodė dirbtinos ar priverstinės. Pavyzdžiui, „Disney“ bandė įtraukti gėjų ir transseksualų personažus į vaikams skirtus filmus, tokius kaip „Lightyear“ (2022), kas sukėlė prieštaringas reakcijas, kaip praneša The Guardian.
Be to, „Disney“ konfliktas su Floridos valstija dėl „Don’t Say Gay“ įstatymo, draudžiančio diskusijas apie lytinę orientaciją ir lyties tapatybę pradinėse mokyklose, dar labiau pagilino kompanijos atotrūkį nuo konservatyvesnės auditorijos. Kaip teigia The New York Times, šis konfliktas parodė, kad „Disney“ pasirinko politinę poziciją, kuri atitolino didelę dalį jų potencialių žiūrovų.
DEI politika taip pat paveikė „Disney“ kūrybinius sprendimus. Vietoj to, kad kurtų originalias istorijas, kompanija dažnai perdirbdavo senas franšizes, pakeisdama vyriškus herojus feministinėmis „Girl Boss“ veikėjomis. Tai ne tik sumažino filmų patrauklumą vyrams, bet ir sukėlė nusivylimą tarp gerbėjų, kurie tikėjosi pagarbaus požiūrio į mylimas franšizes.
Finansinės pasekmės: „Get Woke, Go Broke“
„Disney“ finansiniai rezultatai per pastaruosius kelerius metus rodo, kad jų „woke“ politika turėjo rimtų pasekmių. Kaip praneša The Hollywood Reporter, daugelis naujausių „Disney“ filmų, tokių kaip „Indiana Jones and the Dial of Destiny“ (2023) ir „The Marvels“ (2023), patyrė didžiulius nuostolius kasose. Šie filmai, kuriuose buvo akcentuojamos stiprios moterų veikėjos ir „woke“ temos, nesugebėjo pritraukti pakankamai žiūrovų.
Ši tendencija tapo žinoma kaip „Get Woke, Go Broke“ – frazė, apibūdinanti, kaip kompanijos, pernelyg akcentuojančios progresyvią ideologiją, praranda pelną. „Disney“ nuo milijardinių pelnų, kuriuos atnešdavo tokie filmai kaip „The Avengers“ ar „Star Wars: The Force Awakens“, perėjo prie nuostolingų projektų, kurie nesulaukia nei kritikų, nei žiūrovų palaikymo.
Vis dėlto „Disney“ vadovybė, kaip teigia „Variety“, dabar siekia pakeisti šią tendenciją. Jie supranta, kad Z kartos vyrų auditorija yra esminė jų finansinei sėkmei, tačiau klausimas, ar kompanija sugebės pakeisti savo požiūrį ir kūrybinę strategiją.
Ar „Disney“ gali atgauti vyrus?
„Disney“ pastangos sugrąžinti Z kartos vyrus yra sudėtingos. Kaip pažymi „Variety“, kompanija spaudžia kūrėjus kurti filmus, kurie vėl patrauktų jaunus vyrus. Tačiau šis procesas susiduria su keliomis kliūtimis. Pirma, „Disney“ kūrybinė komanda, kurią daugiausia sudaro „woke“ ideologijai prijaučiantys rašytojai ir prodiuseriai, nesugeba kurti turinio, kuris rezonuotų su konservatyvia ar net neutralia auditorija.
Antra, „Disney“ atsisakymas pripažinti savo klaidas dar labiau komplikuoja situaciją. Kaip teigia kritikai, politinė kairė, įskaitant „Disney“ vadovybę, retai pripažįsta savo klaidas, o tai trukdo įgyvendinti tikrus pokyčius. Vietoj to, kompanija bando atgaivinti senas franšizes, remdamasi nostalgija, tačiau tokie filmai kaip „Mufasa: The Lion King“ (2024) rodo, kad net nostalgija negali išgelbėti prastai parašytų istorijų.
Norint pritraukti vyrus, „Disney“ turėtų grįžti prie klasikinių vyriškų archetipų – šarvuoto riterio, herojiško gynėjo ar nuotykių ieškotojo – kurie buvo populiarūs 1980-aisiais ir 1990-aisiais. Pavyzdžiui, tokie filmai kaip „Die Hard“ ar „Indiana Jones“ serija sėkmingai balansavo tarp stiprių vyriškų personažų ir universalių temų, kurios traukė įvairią auditoriją. Tačiau dabartinė „Disney“ kūrybinė kultūra, persmelkta DEI principų, greičiausiai neleis sukurti tokio turinio, kaip teigia Breitbart.
Ką gali padaryti „Disney“?
Norint atgauti Z kartos vyrų auditoriją, „Disney“ reikėtų atlikti esminius pokyčius. Pirma, kompanija turėtų samdyti įvairesnius kūrėjus, įskaitant konservatyvius scenaristus ir režisierius, kurie supranta vyrų auditorijos poreikius. Antra, jie turėtų atsisakyti pernelyg politizuotų pranešimų ir sutelkti dėmesį į universalias temas, tokias kaip draugystė, drąsa ir nuotykiai.
Trečia, „Disney“ galėtų investuoti į originalias istorijas, o ne bandyti perdirbti senas franšizes. Pavyzdžiui, sėkmingi filmai, tokie kaip „Top Gun: Maverick“ (2022), parodė, kad vyriška auditorija vis dar trokšta stiprių, emocingų istorijų, kurios gerbia jų vertybes, kaip praneša Box Office Mojo.
Galbūt svarbiausia, „Disney“ turėtų pripažinti savo klaidas ir parodyti, kad jie vertina visą savo auditoriją, įskaitant vyrus. Tačiau, atsižvelgiant į dabartinę kompanijos kultūrą, tai atrodo mažai tikėtina.
„Disney“ krizė su Z kartos vyrų auditorija yra tiesioginė jų „woke“ politikos ir DEI iniciatyvų pasekmė. Kompanija, kadaise buvusi pramogų pasaulio lyderė, atitolino savo pagrindinę auditoriją, akcentuodama feministinius naratyvus ir ignoruodama vyrų interesus. Nors „Disney“ dabar siekia sugrąžinti vyrus į kino sales, jų nenoras pripažinti klaidas ir kūrybinės komandos ribotumas kelia abejonių dėl šių pastangų sėkmės. Ar „Disney“ sugebės atkurti savo buvusią šlovę? Tik laikas parodys, tačiau vienas dalykas aiškus: be esminių pokyčių kompanija rizikuoja likti praeities šešėlyje. Ar norėtumėte pamatyti „Disney“ grįžtant prie klasikinių istorijų, kurios traukia visus? Pasidalinkite savo mintimis!
Rekomenduojame: Talpinkite savo skelbimus nemokamai mūsų skelbimų skyrelyje: Ezoterika, Antikvaras, Ūkis, Sodo produkcija ir daugiau. Taip pat kviečiame rašyti savo straipsnius mūsų Blog skyrelyje!
...kadangi jau perskaitėte šį straipsnį iki pabaigos, prašome Jus prisidėti prie šio darbo. Skaitykite „Paranormal.lt“ ir toliau, skirdami kad ir nedidelę paramos sumą. Paremti galite Paypal arba SMS. Kaip tai padaryti? Iš anksto dėkojame už paramą! Nepamirškite pasidalinti patikusiais tekstais su savo draugais ir pažįstamais.
Susijusios naujienos:
Komentarai su keiksmažodžiais bus šalinami automatiškai, be atsiprašymo.
Skaityti daugiau
Skaityti daugiau
Skaityti daugiau
Skaityti daugiau
Ką manote apie šią temą? Pasidalinkite savo nuomone komentaruose!
Autorius: Paranormal.lt
Prenumeruokite mūsų YouTube kanalą @gamtosgarsai ir atraskite vaizdo įrašus apie gamtą!