- 10.11.2022
- 0.0 Reitingas
- 650 Peržiūros
- Komentarai
Regis, Lietuvoje elektros rinkos liberalizavimas nemažai daliai žmonių tapo tikru kantrybės ir nervų išbandymu. Didelį skandalą sukėlė ir atgarsio net šalies politinių viršūnių sluoksniuose sulaukė UAB „Perlas energija“ veiksmai, kurie, kaip nustatė Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), klaidino vartotojus. Kaip žinia, VVTAT, atsižvelgusi į tyrimo metu nustatytas aplinkybes, už Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimą, UAB „Perlas Energija“ skyrė 90 tūkst. eurų baudą. Tačiau minėta įmonė – ne vienintelis elektros tiekėjas, nesilaikantis sutartyse numatytų nuostatų.
Klaidą rado ir pažadėjo ištaisyti
Socialiniame tinkle „Facebook“ rugsėjo pabaigoje viena moteris aprašė savo istoriją, kaip elektros tiekėjas „Elektrum Lietuva“ dar praėjusių metų spalio–lapkričio mėnesiais „spaudė“ jos mamą pasirinkti būtent šį tiekėją ir pasirašyti sutartį, kuri įsigaliojo tik nuo šių metų liepos. Nieko blogo neįtardama, pasitarusi su vaikais, senolė sutartį pasirašė. Tik, sumokėjus pirmą sąskaitą, antrosios apmokėti jau nebepavyko. Pasirodo, ji buvo vienašališkai nutraukta.
„Liepos 1-ąją į el. paštą gauname sveikinimo laišką prisijungus – malonu ir džiugu, dėl laiku priimto sprendimo. Mama pirmą kartą paskambinus deklaruoja rodmenis, gauna 30 Eur sąskaitą, sumoka. Ateina laikas deklaruoti antrą kartą – rugpjūtį. Deja, nepavyksta. Kodėl? Atsakymas: „Jūsų sutartis „nutrūko“. Kai mama man tai pasakė, aš klausiu „kaip“? Kaip sutartis gali imti ir nutrūkti? Nu ne „ant Marytės plauko“ gal ji kabėjo, kad taip pyst ir nutrūko. Tada skambiname jau mes visi – mama, aš, brolio žmona. Kartais kalba, bet nieko paaiškinti negali, kartais sako, kad Jums sutartį ESO – Energijos skirstymo operatorius nutraukė, bet buvo, kad visai numetė ragelį. 09.15 siųstas laiškas su prašymu paaiškinti, kaip „nutrūko“ sutartis. Tyla. Paskutinysis pokalbis telefonu vyko 09.21. Buvo pažadėta per tris darbo dienas su mumis susisiekti ir duoti atsakymą. Tyla“, – įvykių chronologiją dėstė moteris.
Vis tik galiausiai atnaujintoje informacijoje prie savo įrašo ji pažymėjo: „Po situacijos paviešinimo „Elektrum“ rado ir pripažino, kad tai jų klaida ir žadėjo viską sutvarkyti taip, kad vartotojas nenukentėtų.
Laukiu galutinių sutvarkymų, kad iš anksto per daug nesidžiaugčiau“.
Skundžiasi ne vien „Elketrum Lietuva“ teikiamomis paslaugomis
Po šiuo įrašu socialiniame tinkle pasipylė komentarai, kur žmonės dalijasi savo neigiama patirtimi ne tik su „Elektrum Lietuva“, bet ir kitais elektros tiekėjais. Tiesa, su analogišku „Elektrum Lietuva“ elgesiu susidūrė ir kita jo klientė: „Ta pati situacija. Taip maloniai pasveikinta prisijungusi prie „Elektrum Lietuva“, greitai bus jau trys mėnesiai, kai neturiu, kur deklaruoti rodmenų.
Taip pat maloniai tris mėnesius bendravusios konsultantės ir žadėjusios situaciją spręsti per dvi, tris, keturias, penkias dienas, rugsėjo viduryje jau nežadėjo nieko gero, anot konsultančių, „Jūsų sutarties sistemoje nėra, niekuo negalime padėti“. Viena nuoširdi konsultantė kaip geriausią išeitį netgi pasiūlė grįžti į „Ignitis“…
Kreipiausi ir į ESO, tačiau ESO taip pat maloniai aiškina, kad nieko negali padėti, nes „Elektrum Lietuva“ neperdavė duomenų, tačiau „Elektrum Lietuva“ atsiųsti laiškai byloja, kad perdavė… dar rugpjūčio 8 d. Taip ir siuntinėja: kreipkitės į „Elektrum Lietuva“, kreipkitės į „Ignitis“, kreipkitės į „ESO“. Man jau pradeda atrodyti, kad įsidarbinau Energetikos ministerijoje.
Priešpaskutinis laiškas iš „Elektrum Lietuva“ – prašymas, kad atsiųsčiau pasirašytą sutartį, tikriausiai tikintis, kad ir aš ją pamečiau. Deja, tikriausiai nuvilsiu nepriklausomus tiekėjus, nes turiu visas sutartis, laiškus ir visa kita. Išsiunčiau.
Paskutinis laiškas iš „Ignitis“ – perspėjimas, kad spalio 7 d. atjungia elektrą. Suprantu aš juos, jeigu „Elektrum Lietuva“ pametė sutartis ir nesutvarkė duomenų, tai nubausti reikia vartotoją. Tegyvuoja nepriklausomas elektros energijos tiekimas Lietuvoje!“
Panašių komentarų apie „Elektrum Lietuva“ būta ir daugiau. Tačiau žmonės taip pat skundžiasi ir nepriklausomų elektros tiekėjų „Ignitis“ ar „Enefit“ teikiamomis paslaugomis.
„Čia visur košmaras. Sutartį sudarius su „Ignitis“. Ir ką jūs manot. Sąskaitos kosmosas, sutarties sąlygų tikrai nesilaiko. O geriausias niuansas: rugsėjo 2 d. gavau perskaičiuotą sąskaitą už birželio ir gegužės mėnesį. Teks dar pakankamai primokėti. Kad ir kiek beskambinau, domėjausi. Visi kaip susitarę rėkia savo: „Čia viskas gerai“… – ironizavo komentatorė.
Dar kita rašė: „O man ENEFITAS nutraukė sutartį. O tai tau. Jų paaiškinimas: nes tapau gaminantis vartotojas. Tai dabar nežinau, ką daryti. Prisiskambinti neįmanoma“.
Kreipiasi dėl įvairiausių priežasčių
Kreipusis į VVTAT paaiškinimo ir pasidomėjus, dėl ko dažniausiai žmonės kreipiasi į Tarnybą, raštu pateiktuose atsakymuose teigiama, jog „pagal Vartotojų teisių apsaugos įstatymą, ginčus ne teismo tvarka tarp vartotojų ir paslaugų teikėjų nagrinėja Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT).
Tai ginčai dėl apmokėjimo už suvartotą energiją ar paslaugas, dėl valstybės reguliuojamų kainų ir (ar) tarifų taikymo, dėl energetikos įmonių veiklos ar neveikimo tiekiant, skirstant, perduodant, laikant energiją, dėl prisijungimo, energijos ir energijos išteklių tiekimo srautų balansavimo, vartotojų ir energetikos įmonių ginčai dėl energetikos objektų, įrenginių ir apskaitos priemonių naudojimo, energijos tiekimo nutraukimo, sustabdymo ar ribojimo, taip pat vartotojų ir energijos taupymo paslaugų teikėjų ginčai dėl energijos taupymo paslaugų teikimo ir kiti vartotojų ir energetikos įmonių ginčai energetikos srityje.
Taigi, jei yra gaunami vartotojų prašymai minėtais klausimais elektros energetikos srityje, VVTAT tokius prašymus persiunčia nagrinėti pagal kompetenciją VERT“.
Per tris ketvirčius – beveik tūkstantis kreipimųsi
Tuo metu VERT atkreipia dėmesį, jog „informacija apie ginčų nagrinėjimo tvarką yra pateikta VERT internetinio puslapio skiltyje VARTOTOJAMS“.
Tarnybos duomenimis, per 2022 m. antrąjį ketvirtį (trečiojo ketvirčio duomenys šiuo metu dar apdorojami) VERT yra išnagrinėjusi 435 kreipimųsi, iš jų – 308 yra elektros sektoriaus.
Savo ruožtu VVTAT dėl elektros energijos paslaugų teikimo daugiausiai sulaukia vartotojų pasiteiravimų telefonu bei el. paštu.
„Per šių metų III ketvirčius sulaukta kiek mažiau nei 900 tokių paklausimų. Vartotojams paaiškinama bendra tvarka kreipiantis dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka į VERT, – rašoma Tarnybos atsakymuose. – Paprastai, vartotojai teiraujasi dėl gautų sąskaitų už elektros energiją, paslaugos kokybės, sutarties nevykdymo ir pan.
Prašymų išspręsti ginčą su elektros energijos tiekėju sulaukta gerokai mažiau – apie 60 per III šių metų ketvirčius. Didžioji dalis tokių prašymų buvo persiųsta VERT nagrinėti pagal kompetenciją.“
VVTAT pastebi, kad pastaruoju metu padaugėjo vartotojų prašymų dėl saulės energijos elektrinių įsigijimo. Tokius prašymus (kiek tai susiję su saulės elektrinių įsigijimu) nagrinėja VVTAT.
Tačiau į klausimus, ar smarkiai išaugus elektros kainoms, padaugėjo gyventojų kreipimųsi, ar galima pastebėti tendencingus kurio nors tiekėjo pažeidimus ir ar smarkiai pradėjus augti elektros kainoms taip pat buvo pastebėtas ir pažeidimų skaičiaus augimas nei VERT, nei VVTAT neatsakė.
Ragina netylėti ir kreiptis pagalbos
Vienas iš besikreipusių į VVTAT buvo ir po aukščiau minėtu įrašu komentavęs vyras, kuris rašė: „Labai nesąžiningas yra „Elektrum Lietuva“, aš irgi susidūriau su jais. Kai kreipiausi į VVTAT, reikalai pajudėjo. Niekam nerekomenduoju!“
O VERT ragina vartotojus, nukentėjusius nuo elektros tiekėjų, netylėti ir, reikalui esant, kreiptis į juos pagalbos: „VERT ikiteismine ginčų nagrinėjimo tvarka nagrinėja ginčus, kylančius tarp vartotojų ir energetikos įmonių. Vartotojas, manantis, kad nepriklausomas tiekėjas pažeidė jo teises, pirmiausia raštu turėtų kreiptis į skundžiamą įmonę. Negavęs atsakymo iš įmonės arba gavęs jo netenkinantį atsakymą, vartotojas turi teisę kreiptis į VERT su prašymu išnagrinėti ginčą.
Vartotojai į VERT kreipiasi dėl elektros energijos paslaugų teikimo kokybės, apskaitos tinkamo veikimo, sąskaitų pagrįstumo, nepriklausomo tiekėjo keitimo, kainų ir tarifų taikymo. Panašaus pobūdžio kreipimųsi (kaip pateiktas pavyzdys) VERT taip pat gauna. Su tokiomis situacijomis vartotojai paprastai susiduria dėl nepriklausomų tiekėjų darbuotojų žmogiškųjų klaidų.
Vartotojui kreipusis į VERT tokio pobūdžio situacijos išsprendžiamos gana greitai, todėl rekomenduojame vartotojui nepavykus išspręsti klausimo su tiekimo įmone savarankiškai, kreiptis į VERT“.
Pažymima, jog nepriklausomiems tiekėjams gali būti skiriamos Energetikos įstatyme numatytos sankcijos už reguliuojamos veiklos pažeidimus.
valstietis.lt
...kadangi jau perskaitėte šį straipsnį iki pabaigos, prašome Jus prisidėti prie šio darbo. Skaitykite „Paranormal.lt“ ir toliau, skirdami kad ir nedidelę paramos sumą. Paremti galite Paypal arba SMS. Kaip tai padaryti? Iš anksto dėkojame už paramą! Nepamirškite pasidalinti patikusiais tekstais su savo draugais ir pažįstamais.
Susijusios naujienos:
Komentarai su keiksmažodžiais bus šalinami automatiškai, be atsiprašymo.
Skaityti daugiau
Skaityti daugiau
Skaityti daugiau
Skaityti daugiau
Skaityti daugiau