Asmeninė anketa Prisijungimas ir registracija
Atgal Pagrindinis » Paranormal.lt - Pasaulio naujienos kitaip » Technologijos, Mokslas » 2022 » Gruodžio » 11

Kodėl virš Himalajų kalnų neskraido keleiviniai lėktuvai?

Šiuo metu virš Žemės skraido tūkstančiai keleivinių lėktuvų - jais žmonės gali įveikti didelius atstumus per trumpiausią įmanomą laiką. Net mažuose kaimeliuose galima pamatyti danguje skrendantį lėktuvą, o dideliuose miestuose tai įprastas vaizdas. Virš šaltųjų mūsų planetos regionų matoma mažiau orlaivių - Antarktidoje beveik neįmanoma pamatyti lėktuvo. Kai kuriuos žmones gali nustebinti tai, kad virš Himalajų kalnų retai skraido lėktuvai. Viena vertus, tai prasminga, nes ten yra aukščiausia pasaulio viršukalnė - Everesto kalnas, kurio aukštis viršija 8500 metrų. Kita vertus, greitaeigiai laineriai gali skristi iki 13 000 metrų aukštyje, o aukšti kalnai nėra kliūtis. Kodėl verta laikytis atokiau nuo Himalajų? Tam yra kelios priežastys.

Tiesą sakant, žmonės turi viską, ko reikia skrydžiui virš Himalajų. Žinoma, maži lėktuvai skrenda iki 6000 metrų aukštyje ir negali skristi virš kalnų, tačiau greitaeigiams lėktuvams tai yra visai įmanomas uždavinys. Tam reikia aprūpinti orlaivį papildoma įranga, žinoti maršrutus, kad skrydis būtų saugiausias, ir, svarbiausia, gauti Kinijos valdžios institucijų leidimą. Panagrinėkime kiekvieną iš šių punktų.

Kai kurie lėktuvai skrenda dideliame aukštyje, bet vis tiek išvengia H
Kai kurie lėktuvai skrenda dideliame aukštyje, bet vis tiek išvengia Himalajų

Lėktuvas, skirtas skristi dideliame aukštyje

Virš Himalajų kalnų leidžiama skristi tik specialiai įrengtais orlaiviais. Dideliame aukštyje žmonėms gali trūkti oro, todėl kiekviename orlaivyje yra deguonies bakas. Paprastai oro, kuris tiekiamas į keleivių kaukes, kai salone sumažėja slėgis, tiekimas trunka 20 minučių. Tiek laiko užtenka, kad pilotai galėtų sumažinti skrydžio aukštį iki 3 000 metrų, kur nėra oro problemų.

Tačiau skrendant virš Himalajų kalnų pilotams sunku atlikti tokį manevrą. Tiesa ta, kad vidutinis kalnų masyvų aukštis yra 6000 metrų. Jei keleiviams skrydžio viduryje pritrūksta oro, pilotams tenka įveikti daugybę kilometrų, kad rastų vietą, kur sumažinti aukštį, o tai gali užtrukti daugiau nei dvi dešimtis minučių. Jei deguonies pritrūks, įvyks avarija.

Todėl, norėdamos gauti leidimą skraidyti virš Himalajų, aviacijos bendrovės turi padidinti deguonies rezervuarą.

Saugūs skrydžio maršrutai virš Himalajų

Skrendant virš Himalajų gali įvykti orlaivio gedimas. Pavyzdžiui, gali nustoti veikti vienas iš variklių. Skamba bauginančiai, tačiau lėktuvai gali skristi tik su vienu varikliu, o tai reiškia, kad vienas variklis neveikia (angl. One Engine Inoperative, OEI). Tokios būsenos orlaivis skrenda, tačiau daug mažesniame aukštyje nei įprastai.

Atsižvelgiant į didelį Himalajų kalnų aukštį, skristi su vienu varikliu yra labai pavojinga. Tačiau yra keletas maršrutų, kuriais galima keliauti net ir nedideliame aukštyje. Šiuos maršrutus nustatė Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) ekspertai ir juos turėtų išmokti kiekvieno orlaivio, ketinančio keliauti per Himalajus, įgula. Sugedus varikliui dažniausiai pasirenkamas maršrutas L888, dar vadinamas "Šilko keliu". Be to, yra dukterinės įmonės Y1, Y2 ir Y3.

Saugūs skrydžio maršrutai virš Himalajų
Saugūs skrydžio maršrutai virš Himalajų

Leidimas skristi virš Himalajų

Atrodytų, kad norint skristi virš didžiausio Žemės kalnų masyvo tereikia patobulinti orlaivį ir išmokti saugių maršrutų. Tačiau tai nėra taip paprasta - aprūpinus lėktuvą reikiama įranga, reikia gauti JAV ir Europos reguliavimo institucijų leidimą. Tai labai ilgas procesas, kuriam reikia pinigų.

Tačiau tai dar ne viskas - po to reikia gauti Kinijos valdžios institucijų leidimą skristi. Aviakompanijos privalo pranešti apie savo ketinimus prieš du mėnesius iki skrydžio. Ir neaišku, ar maršrutas bus patvirtintas, nes jis labai rizikingas.

Svarbiausia, kad oro linijų bendrovėms daug pelningiau skraidyti aplink Himalajus. Tai užima daugiau laiko ir degalų, tačiau keleiviai yra saugesni ir niekas nepavargsta nuo popierizmo.

P komentaras: užsienis rašo, todėl tiesos ieškokite "duonos trupiniais"... atsirinkite faktus. Patiko pasidalinkite.

paranormal.lt

Įdomus pasaulis:
Pasaulio naujienas kitaip... skaitykite Paranormal Telegram, FB ir X(twitter) kanale

Pasaulio naujienas kitaip... skaitykite Paranormal Telegram, FB ir X(twitter) kanale

...kadangi jau perskaitėte šį straipsnį iki pabaigos, prašome Jus prisidėti prie šio darbo. Skaitykite „Paranormal.lt“ ir toliau, skirdami kad ir nedidelę paramos sumą. Paremti galite Paypal arba SMS. Kaip tai padaryti? Iš anksto dėkojame už paramą! Nepamirškite pasidalinti patikusiais tekstais su savo draugais ir pažįstamais.

O dabar įvertink šią naujieną, padaryk gerą darbą šiandieną + komentuok:

Niekas neišdrįso palikti komentaro.
Komentarai su keiksmažodžiais bus šalinami automatiškai, be atsiprašymo.
avatar

Nemokami skelbimai

Skanaus:
24.09.2019 laikas 07:21 Receptai Obuolių ir varškės suflė be miltų
Suflė iš obuolių ir varškės be miltų tiems, kas skaičiuoja kalorijas! Pasigaminkite namuose suflė kurie mėgsta skaičiuoti kalorijas. Skanaus!

Skaityti daugiau

25.09.2018 laikas 07:38 Receptai Vaistažolės aterosklerozės gydymui

Aterosklerozė liaudies medicinoje, vaistažolės aterosklerozės gydymui, aterosklerozė, aterosklerozės gydymas, receptai aterosklerozės, liaudiški patarimai gydant ligas, kaip išgyti, netradicinė medicina, kaip gydytis vaistažolė...

Skaityti daugiau

28.06.2019 laikas 18:26 Receptai Kiaulienos karbonadas

Gaminame. Kiaulienos karbonadas. Kiaušinį išplakame. Kiaulieną pjaustome 1,5-2 cm storio gabaliukais, gerai išmušame, apibarstome druska, pipirais, pavilgome kiaušinio plakinyje ir apvoliojame džiūvėsėliuose. Kepame įkaitintame...

Skaityti daugiau

Taip pat skaitykite:
02.11.2024 laikas 17:50 Ruduo prie upės: graži gamta, upė ir paukščių garsai
Ruduo prie upės: graži gamta, upė ir paukščių garsai. Pabūkite ir prisiminkite šių metų šilta rudenį prie upės. Nuostabus oras, net uodai, mašalai skraido

Skaityti daugiau

02.11.2024 laikas 14:06 Senos sielos: ar tikrai gyvename daugybę gyvenimų?
Klausimas apie tai, ar žmogus gali turėti ne vieną, o daugybę gyvenimų, peržengia laikų ir kultūrų ribas. Senovės išminčiai ir šiuolaikiniai ezoterikai tvirtina, kad mūsų siela keliauja per nesuskaičiuojamas inkarnacijas. Tačiau kaip mokslo požiūris ...

Skaityti daugiau

02.11.2024 laikas 12:53 Dirbtinis intelektas bepiločių orlaivių koordinavimui: nauja era
Plačiai diskutuojama apie dirbtinio intelekto (AI) panaudojimą kare, tačiau naujausi Kinijos mokslininkų pasiekimai kelia klausimų dėl ateities karo strategijų. Naudodami pažangias technologijas, kuriamos AI sistemos, galinčios koordinuoti bepiločių ...

Skaityti daugiau

02.11.2024 laikas 08:32 Bilas Gatesas Skelbia Pasaulinės Religijos Idėją DI Eroje
Globalistų milijardierius Billas Gatesas neseniai sukėlė diskusijų audrą, pareikšdamas, kad žmonijai reikia „vienos pasaulinės religijos“, kuri sujungtų elementus iš krikščionybės, judaizmo ir islamo, kad galėtume sėkmingai gyventi dirbtinio intelekt...

Skaityti daugiau

01.11.2024 laikas 20:51 COVID-19 vakcinų ir širdies ligų rizika: nauji tyrimo duomenys
Paskutiniu metu vykstantys tyrimai apie COVID-19 vakcinas atskleidžia nerimą keliančius rezultatus dėl širdies ligų rizikos. Neseniai Pietų Korėjos tyrėjų komanda, analizavusi didelį duomenų kiekį, nustatė, kad asmenims, gavusiems mRNA vakcinas, rizi...

Skaityti daugiau