- 11.12.2022
- 0.0 Reitingas
- 852 Peržiūrų
- Komentarai
Šiuo metu virš Žemės skraido tūkstančiai keleivinių lėktuvų - jais žmonės gali įveikti didelius atstumus per trumpiausią įmanomą laiką. Net mažuose kaimeliuose galima pamatyti danguje skrendantį lėktuvą, o dideliuose miestuose tai įprastas vaizdas. Virš šaltųjų mūsų planetos regionų matoma mažiau orlaivių - Antarktidoje beveik neįmanoma pamatyti lėktuvo. Kai kuriuos žmones gali nustebinti tai, kad virš Himalajų kalnų retai skraido lėktuvai. Viena vertus, tai prasminga, nes ten yra aukščiausia pasaulio viršukalnė - Everesto kalnas, kurio aukštis viršija 8500 metrų. Kita vertus, greitaeigiai laineriai gali skristi iki 13 000 metrų aukštyje, o aukšti kalnai nėra kliūtis. Kodėl verta laikytis atokiau nuo Himalajų? Tam yra kelios priežastys.
Tiesą sakant, žmonės turi viską, ko reikia skrydžiui virš Himalajų. Žinoma, maži lėktuvai skrenda iki 6000 metrų aukštyje ir negali skristi virš kalnų, tačiau greitaeigiams lėktuvams tai yra visai įmanomas uždavinys. Tam reikia aprūpinti orlaivį papildoma įranga, žinoti maršrutus, kad skrydis būtų saugiausias, ir, svarbiausia, gauti Kinijos valdžios institucijų leidimą. Panagrinėkime kiekvieną iš šių punktų.
Kai kurie lėktuvai skrenda dideliame aukštyje, bet vis tiek išvengia Himalajų
Lėktuvas, skirtas skristi dideliame aukštyje
Virš Himalajų kalnų leidžiama skristi tik specialiai įrengtais orlaiviais. Dideliame aukštyje žmonėms gali trūkti oro, todėl kiekviename orlaivyje yra deguonies bakas. Paprastai oro, kuris tiekiamas į keleivių kaukes, kai salone sumažėja slėgis, tiekimas trunka 20 minučių. Tiek laiko užtenka, kad pilotai galėtų sumažinti skrydžio aukštį iki 3 000 metrų, kur nėra oro problemų.
Tačiau skrendant virš Himalajų kalnų pilotams sunku atlikti tokį manevrą. Tiesa ta, kad vidutinis kalnų masyvų aukštis yra 6000 metrų. Jei keleiviams skrydžio viduryje pritrūksta oro, pilotams tenka įveikti daugybę kilometrų, kad rastų vietą, kur sumažinti aukštį, o tai gali užtrukti daugiau nei dvi dešimtis minučių. Jei deguonies pritrūks, įvyks avarija.
Todėl, norėdamos gauti leidimą skraidyti virš Himalajų, aviacijos bendrovės turi padidinti deguonies rezervuarą.
Saugūs skrydžio maršrutai virš Himalajų
Skrendant virš Himalajų gali įvykti orlaivio gedimas. Pavyzdžiui, gali nustoti veikti vienas iš variklių. Skamba bauginančiai, tačiau lėktuvai gali skristi tik su vienu varikliu, o tai reiškia, kad vienas variklis neveikia (angl. One Engine Inoperative, OEI). Tokios būsenos orlaivis skrenda, tačiau daug mažesniame aukštyje nei įprastai.
Atsižvelgiant į didelį Himalajų kalnų aukštį, skristi su vienu varikliu yra labai pavojinga. Tačiau yra keletas maršrutų, kuriais galima keliauti net ir nedideliame aukštyje. Šiuos maršrutus nustatė Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) ekspertai ir juos turėtų išmokti kiekvieno orlaivio, ketinančio keliauti per Himalajus, įgula. Sugedus varikliui dažniausiai pasirenkamas maršrutas L888, dar vadinamas "Šilko keliu". Be to, yra dukterinės įmonės Y1, Y2 ir Y3.
Saugūs skrydžio maršrutai virš Himalajų
Leidimas skristi virš Himalajų
Atrodytų, kad norint skristi virš didžiausio Žemės kalnų masyvo tereikia patobulinti orlaivį ir išmokti saugių maršrutų. Tačiau tai nėra taip paprasta - aprūpinus lėktuvą reikiama įranga, reikia gauti JAV ir Europos reguliavimo institucijų leidimą. Tai labai ilgas procesas, kuriam reikia pinigų.
Tačiau tai dar ne viskas - po to reikia gauti Kinijos valdžios institucijų leidimą skristi. Aviakompanijos privalo pranešti apie savo ketinimus prieš du mėnesius iki skrydžio. Ir neaišku, ar maršrutas bus patvirtintas, nes jis labai rizikingas.
Svarbiausia, kad oro linijų bendrovėms daug pelningiau skraidyti aplink Himalajus. Tai užima daugiau laiko ir degalų, tačiau keleiviai yra saugesni ir niekas nepavargsta nuo popierizmo.
P komentaras: užsienis rašo, todėl tiesos ieškokite "duonos trupiniais"... atsirinkite faktus. Patiko pasidalinkite.
...kadangi jau perskaitėte šį straipsnį iki pabaigos, prašome Jus prisidėti prie šio darbo. Skaitykite „Paranormal.lt“ ir toliau, skirdami kad ir nedidelę paramos sumą. Paremti galite Paypal arba SMS. Kaip tai padaryti? Iš anksto dėkojame už paramą! Nepamirškite pasidalinti patikusiais tekstais su savo draugais ir pažįstamais.
Susijusios naujienos:
Komentarai su keiksmažodžiais bus šalinami automatiškai, be atsiprašymo.
Skaityti daugiau