Meniu
Asmeninė anketa Prisijungimas ir registracija
Atgal Pagrindinis » Teisė » 2022 » Sausio » 14

Pacientų ir odontologų klinikų ginčai: kada teisūs vieni, o kada kiti?

Pacientų ir odontologų ginčai kyla dėl, pacientų manymu, netinkamai suteiktų sveikatos priežiūros paslaugų. Pastaruoju metu stebima tendencija, jog pacientai su skundais nebesikreipia į sveikatos priežiūros įstaigą, nes tai nebėra privaloma ir teikia skundą tiesiai Pacientų sveikatai padarytos žalos komisijai. Advokatų nuomone, būtų sutaupoma tiek laiko, tiek lėšų, jei pacientas savo nusiskundimus visgi pirmiausiai išsakytų gydymo įstaigai.

„Tarp pacientų ir odontologų  dažniausiai kyla ginčai dėl implantavimo ir protezavimo paslaugų kokybės – pacientai neretai skundžiasi, jog kartu su implanto įsriegimu atsirado šalutinių neigiamų sveikatos sutrikimų, taip pat, jog implantų vainikėliai (protezai) lūžta arba nėra anatomiškai patogūs tiek, kiek pacientas tikėjosi. Vieni iš dažniausiai besiskundžiančių – vyresnio amžiaus pacientai, nepatenkinti jiems pagamintais protezais, kuriuos įprastai lygina su senais, kadaise turėtais ir beveik visiškai susidėvėjusiais”, – ginčų atvejais dalijasi advokatų kontoros „Magnusson” advokatė Giedrė Burdulytė.

Ginčų šaknys – pacientų veiksmuose

Advokatės teigimu, ginčai dažnai kyla dėl to, jog pacientai mano, kad tam tikrus sveikatos sutrikimus, pavyzdžiui, skausmus ar alergijas, sukėlė būtent odontologinės priežiūros paslaugos. Tačiau, atlikus tyrimus, dažniausiai paaiškėja, kad teiktos odontologinės paslaugos neturi jokio priežastinio ryšio su paciento skundais, todėl pacientų prašymai grąžinti sumokėtas lėšas atmetami.

„Odontologinių priežiūros paslaugų kokybė ir paciento pasitenkinimas jomis labai priklauso nuo paties paciento bendradarbiavimo su gydytoju ir jo nurodymų vykdymo. Pavyzdžiui, pacientams, turintiems bruksizmą („griežiant” dantimis), yra būtina dėvėti jiems skirtas apsaugines kapas – to nedarant dantų vainikėliai dėvisi itin greitai, taip pat pradeda lūžinėti. Pacientai dažnai tai laiko nekokybiškų odontologinių paslaugų požymiu, tačiau neatkreipia dėmesio į tai, jog patys nesilaiko gydytojų nurodymų. Odontologas visuomet siekia geriausio įmanomo rezultato pacientui, tačiau šio rezultato kartais negalima pasiekti dėl paties paciento. Pasitaiko, kad pacientai atsisako dalies siūlomo gydymo, tačiau nori tokio rezultato, koks būtų įgyvendinus visus siūlomus gydymo etapus”, – aiškina ji.

Kita dažna problema, anot teisininkės, yra pacientų manymas, jog jiems pagaminti protezai iš karto turi idealiai atitikti anatomines savybes – be jokio koregavimo ar adaptacinio laikotarpio.

„Jei protezai nebūna idealiai patogūs iš karto, pacientai neretai nedelsdami teikia skundus odontologams arba Pacientų sveikatai padarytos žalos komisijai, nurodydami, jog gaminys nekokybiškas, kai tuo tarpu pakaktų kelių vizitų protezų korekcijoms, kad nauji protezai būtų adaptuoti pacientui”, – pažymi G. Burdulytė.

Paminėtina ir tai, kad kai kuriais atvejais pacientai implantavimo, protezavimo procedūroms atvyksta jau neturėdami keleto ar netgi daugelio nuosavų dantų, tad atstatyti sąkandį, identišką kažkada buvusiam paciento sąkandžiui yra beveik neįmanoma – visgi kai kurie pacientai turi idealaus rezultato lūkestį, kuris tam tikrais atvejais objektyviai negali būti pateisintas.

Kada paciento viršus, o kada klinikos?

Pacientas būtų teisus, jei iš tiesų klinika, pavyzdžiui, įsriegtų implantą nesilaikydama tokio pobūdžio procedūrai keliamų medicininių reikalavimų, pavyzdžiui, perforuotų sinusą, kai tai nėra tikslingai parinkta implantavimo taktika, arba pagamintų protezus, kurie tiesiog nepritaikyti pacientui techniškai – netinkamų išmatavimų ir pan.

„Absoliučia dauguma atvejų, kuomet atstovavome odontologus Pacientų sveikatai padarytos žalos komisijoje, pavyko įrodyti, jog klinikų teiktos paslaugos buvo kokybiškos ir atitinkančios joms keliamus medicininius reikalavimus, tiesiog pacientas subjektyviai vertino savo situaciją. Oficiali išvada paprastai skamba kaip „nenustatyta priežastinio ryšio tarp paciento manomai patirtos žalos ir klinikos teiktų sveiktos priežiūros paslaugų” arba „nekonstatuota jokių neteisėtų klinikos veiksmų”, – atkreipia dėmesį advokatė.

Odontologijos klinikos, norėdamos išvengti ginčų su pacientais, turėtų nuosekliai ir išsamiai pildyti paciento sveikatos kortelę, mat vykstant ginčui yra vertinami visi klinikos turimi paciento pasirašyti dokumentai, todėl įrašai, kuriuose jis supažindintas su siūlomu gydymo planu, nurodoma, jog priėmė paslaugas be pretenzijų, yra patenkintas paslaugomis – itin reikšmingi sprendžiant ginčą.

„Taip pat labai svarbu turėti tinkamus rašytinius paciento sutikimus invazinėms, intervencinėms procedūroms, nejautrai ir pan., kaip to reikalaujama Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymu”, – tikina G. Burdulytė.

Nuostoliai dėl ginčų net ir sėkmės atveju

Geriausia taktika kilus ginčui yra operatyviai įvertinti paciento skundą – pavyzdžiui, atlikti vidinį atvejo auditą ir nuspręsti, ar klinika galėjo padaryti daugiau, geriau, nei yra atlikta – jei taip, savo iniciatyva pasiūlyti pacientui problemos sprendimo būdus.

„Jei atlikus vidinį atvejo auditą nustatoma, jog klinika ar gydytojas padarė viską, kas tokiu atveju buvo reikiama, pacientui pateikiamas atitinkamas atsakymas raštu. Nepatenkintas klinikos sprendimu pacientas turi teisę kreiptis į Pacientų sveikatai padarytos žalos komisiją”, – teigia advokatė.

Kol ginčas sprendžiamas ikiteisminėje stadijoje – paciento skundą nagrinėja pati klinika ar žalos komisija, pacientas nėra įpareigotas atlyginti kitos proceso šalies (klinikos) patirtų atstovavimo ar kitų susijusių išlaidų. Jei ginčas persikelia į teismą, taikomos bendrosios bylinėjimosi išlaidų atlyginimo taisyklės, kai pralaimėjusi šalis kompensuoja kitos proceso šalies patirtas išlaidas.

„Problematiška tai, jog kartais klinikos patiria tikrai nemažų išlaidų dėl nepagrįsto paciento skundo. Pavyzdžiui, teisinėms paslaugoms, žmogiškiesiems ištekliams – klinikos darbuotojai atlieka atvejo analizes. Net ir apsigynus žalos komisijoje, minėtos išlaidos klinikai nėra atlyginamos. Tačiau, tuo užtikrinama paciento laisvė kreiptis dėl savo manomai pažeistų teisių gynybos, neturint baimės dėl galimai gresiančių klinikos išlaidų padengimo”, – komentuoja G. Burdulytė.

Advokatų kontoros „Magnusson” informacija

Naujausias Pasaulio naujienas kitaip... skaitykite Paranormal Telegram kanale. Jei manai, kad mano darbas yra naudingas, pasidalink, prenumeruok, padėkok ar paremk...

Niekas neišdrįso palikti komentaro. Registruokitės.
Būkite pirmi, kurie pasidalins savo nuomonėmis su kitais. Prisjungus galite komentuoti anonimiškai, po komentaro apačioje paspaudę Anonimas.
avatar
PASKUTINĖS NAUJIENOS:
16.01.2022 laikas 20:01 Ramunėlės padės, kai sukandžiojo uodai

Kai įsikėlėme į naują butą, buvome nepaprastai laimingi. Pagaliau turime nuosavą būstą! Dabar viskas bus kitaip. Nors butas miesto pakraštyje, bet gamta netoliese - puiki, pro langą matosi vandens telkinys.

...

Skaityti daugiau

16.01.2022 laikas 19:35 Skanus vaistas nuo cukrinio diabeto
Kai anytai buvo nustatytas cukrinis diabetas, pradėjome ieškoti nekenkiančių gydymo metodų - juk “nesėdėsi” visą laiką ant vaistų!

Skaityti daugiau

16.01.2022 laikas 18:38 NSO laivynas praskrido žemai virš greitkelio Ilinojaus valstijoje
Vaizdo įrašas (žiūrėti toliau) buvo įrašytas 2021 m. lapkričio 26 d. apie 18 val. vakaro, tačiau tik neseniai pasirodė internete. Pasak liudininko, objektai judėjo visiškai tyliai ir, keisdami formą, judėjo Mičigano ežero link....

Skaityti daugiau

16.01.2022 laikas 17:52 Paslaptingas Dievų miestas Teotihuakanas
Teotihuakaną statė nežinoma išsivysčiusi civilizacija – taip teigia viena iš paskutinių nusistovėjusių versijų apie paslaptingą senovinį miestą Šiaurės Amerikoje.

Skaityti daugiau

16.01.2022 laikas 15:39 Nežinomų dievų pagalba
Stebint naujausius mokslinius atradimus išnykusių civilizacijų tyrinėjimų srityje, tampa akivaizdu, kad klasikinė teorija apie žmonijos vystymąsi neišlaiko jokios kritikos. Seniai žlugo versija, kad dabartinė civilizacija yra visų ankstesnių, egzistavusių prieš ją, karūna....

Skaityti daugiau

16.01.2022 laikas 13:03 Receptai | Patiekalai Gaminame namuose: Naminė saldinta pistacijų pasta

Maistas privalo būti skanus. Šiais laikas žmonės vis dažniausiai koncentruojasi į grožį, kad net kartais pamiršta skonį. Vis mažiau apie jį visi kalba.

Skaityti daugiau

15.01.2022 laikas 16:59 Receptai | Patiekalai Tobulasis kepinys, kuris niekada nenuvilia! Mielinis velykų pyragas
Kokios Velykos be tikros romo bobos? Tokios bobos - bobos kaip bobos tik be romo, kad visokiausio amžiaus valgytojai galėtų jas ragauti bei vertinti. O įvertintos buvo greitai, dar net nesulaukus Velykų.

Skaityti daugiau

13.01.2022 laikas 22:56 Receptai | Patiekalai Pačios skaniausios orkaitėje keptos varškės spurgos
Tokios orkaitėje iškeptos varškės spurgos yra tikras mano atradimas. Man jos labai patinka, jose nėra tiek daug riebalų, skonis fantastiškas. Pastaruoju metu jos tapo labai pamiltos visos mūsų šeimos. Užsukę svečiai, kuriuos pavaišinau taip pat labai gyrė, vis kartojo, kad prie kavos puodelio jos la...

Skaityti daugiau