- 01.05.2022
- 5.0 Reitingas
- 1009 Peržiūros
- Komentarai
Santrauka
- Nepaisant griežtų ir tebesitęsiančių blokavimo sąlygų Kinijoje ir labai stipraus JAV dolerio, naftos kainos šią savaitę tvirtai atsigavo virš 100 JAV dolerių už barelį.
- Dėl mažesnio anglies dioksido kiekio degalų poreikio kainos degalinėse padidėjo
- Pastaruoju metu dyzelino rinka sparčiai augo, tačiau benzino kainos gali pasivyti šią vasarą
Vairavimo sezonas
Ši savaitė naftos rinkose buvo nerami, tačiau šiuo metu kainos į gegužės mėn. žengia su teigiama dinamika. Nepaisant tebesitęsiančių Kinijos blokadų ir labai stipraus JAV dolerio kurso, naftos kainos šią savaitę vėl atsigavo virš atitinkamų 20 dienų slenkančiųjų vidurkių. Kalbant apie tai, Kinijos didmiestyje Šanchajuje jau daugiau kaip mėnesį taikomos labai ribojamosios priemonės, kurios išplito net į kitus pagrindinius miestus.
Tuo pat metu JAV dolerio indeksas pakilo iki kelių dešimtmečių aukštumų. Taigi atsižvelgiant į tai, kad didžiausia pasaulyje naftos importuotoja faktiškai nutraukė veiklą, taip pat į valiutos spaudimą, pastaruoju metu pastebimas naftos brangimas. Tai rodo, kad pasaulinė naftos pasiūla yra ribota, ir tikėtina, kad Rusijos naftos gavyba ir toliau mažės, nes Vakarai atsisako Rusijos importo. Tai taip pat rodo, kad naftos kainos gali rasti gerą palaikymą prieš sparčiai artėjančius didelės paklausos vasaros mėnesius.
Todėl manome, kad pasiūlos dinamika yra labiau paveiki ir ilgalaikė, o Kinijos apribojimai yra laikino pobūdžio. Be to, neišvengiamas šių griežtų priemonių sušvelninimas Kinijoje artimiausiomis savaitėmis ir mėnesiais gali išlaisvinti didelę atidėtą paklausą.
Be to, liko mažiau nei penkios savaitės iki JAV Atminimo dienos šventės, kuri yra neoficiali vasaros vairavimo sezono JAV pradžia. Svarbu tai, kad pastarosiomis savaitėmis naftos komplekso lyderystę iš tikrųjų perėmė dyzelino rinkos, nes fundamentalioji situacija galutiniams degalams tampa vis palankesnė.
Tiesą sakant, neatidėliotinos dyzelino kainos daugelyje pagrindinių vietų jau pakilo iki visų laikų aukštumų, nepaisant to, kad prasidėjus karui Ukrainoje sumažėjo žalios naftos kainos. Priešingai, dyzelino kainos, didėjant jo trūkumui, pakilo iki naujų aukštumų, o tai lėmė smarkiai padidėjusius krekingo kainų skirtumus ir rekordinį išankstinių sandorių kreivių atsilikimą.
Mūsų nuomone, tikėtina, kad rafinuotų produktų trūkumas išliks kelis mėnesius, jei ne metus, o bet kokie neplanuoti tiekimo nutraukimai šią vasarą gali sukelti benzino ir dyzelino kainų kilimą.
Naftos perdirbimo dinamika
Kaip daugelis žino, naftos perdirbimo sektorius yra žalios naftos paklausos varomoji jėga ir pagrindinis galutinių degalų, kuriuos visi nuolat vartojame, šaltinis. Todėl šią pramonės šaką būtina suprasti, ypač tiems, kurie aktyviai prekiauja pasaulinėse energijos rinkose, nesvarbu, ar tai būtų apsidraudimo, ar spekuliaciniai tikslai.
Todėl dabar prasidėjo JAV pelno sezonas, o analitikams ir prekiautojams per ketvirčio pelno pokalbius suteikiama galimybė pažvelgti į naftos perdirbimo pramonės vidinę veiklą ir pateikti bendrą galutinių degalų tendencijų perspektyvą. Šią savaitę išklausėme kai kurių didžiausių JAV naftos perdirbimo įmonių pranešimus ir juose buvo išsakytos aiškios temos:
- Degalų paklausa yra didelė ir tikimasi, kad šią vasarą pasieks rekordinį lygį.
- gatavų degalų pasiūla yra ribota, atsižvelgiant į pajėgumų mažinimą pandemijos pradžioje
- Pagrindiniuose regionuose distiliuotų degalų atsargos yra labai mažos ir jas bus sunku papildyti
- Anglies dioksido kreditai ir biodegalų maišymo reikalavimai didina kainas degalinėse
- Dėl itin didelių gamtinių dujų kainų Europoje didėja dyzelino hidrokrakingo perdirbimo sąnaudos
- JAV naftos perdirbimo įmonės maksimaliai didina dyzelino išeigą, palyginti su benzinu, siekdamos išnaudoti didelį kainų skirtumą
Mūsų nuomone, šios pramonės tendencijos yra vertinga informacija ir rodo, kad JAV naftos perdirbimo pramonė šią vasarą ruošiasi rekordinei paklausai, tačiau turi daug mažiau pajėgumų nei prieš pandemiją. Šis pajėgumų trūkumas akivaizdus ir žvelgiant į pastaruoju metu itin patrauklias dyzelino maržas. Dėl šios dinamikos naftos perdirbėjai maksimaliai padidino dyzelino gamybą benzino sąskaita, nes skirtumas tarp šių dviejų degalų sumažėjo iki istorinio lygio.
Iš tiesų, benzino ir dyzelino santykis labai pasikeitė, o nuo karo Ukrainoje pradžios dyzelinas tapo gerokai brangesnis. Tačiau šis istoriškai didelis skirtumas gali sumažėti prasidėjus vairavimo sezonui, o priežastis yra susijusi su paskutine pirmiau minėta tema, t. y. rusiškų žaliavų, tokių kaip vakuuminis gazolis (VGO), praradimu. Ši žaliava paprastai perdirbama pagrindinėse JAV naftos perdirbimo gamyklose ir naudojama antrinio perdirbimo įrenginiams, pavyzdžiui, hidrokrakingo įrenginiams, kurie padidina galutinių degalų išeigą, užpildyti. Netekus rusiško VGO, naftos perdirbėjai turės nuspręsti, ar papildomi bareliai bus perdirbami į dyzeliną, naudojant hidrokraklerį, ar į benziną, naudojant katalizatorių (FCC). Ši konkurencija gali lemti, kad benzino ir dyzelino kainų skirtumo, kuris, kaip žinia, yra labai nepastovus, vidutinė reikšmė gali pasikeisti, o benzino kainos padidės, kad rafinavimo įmonės galėtų užtikrinti pakankamą benzino tiekimą.
Žvelgiant į ateitį
Žvelgdami į ateitį, ir toliau įžvelgiame daugiau naftos kainų kilimo nei kritimo rizikos ir manome, kad artėjant vairavimo sezonui didėjanti gatavų degalų pasiūlos stoka yra stiprus pagrindinis palaikymas. Be to, dėl laisvų naftos perdirbimo pajėgumų trūkumo Vakaruose padidės jautrumas ir reakcija į kainas, jei šią vasarą įvyktų kokių nors didesnių neplanuotų prastovų, o Rusijos VGO praradimas tikriausiai apribos naftos perdirbimo gamyklų panaudojimo lygį.
Ryanas Fitzmaurice'as, Rabobank vyresnysis žaliavų strategas
...kadangi jau perskaitėte šį straipsnį iki pabaigos, prašome Jus prisidėti prie šio darbo. Skaitykite „Paranormal.lt“ ir toliau, skirdami kad ir nedidelę paramos sumą. Paremti galite Paypal arba SMS. Kaip tai padaryti? Iš anksto dėkojame už paramą! Nepamirškite pasidalinti patikusiais tekstais su savo draugais ir pažįstamais.
Susijusios naujienos:
Komentarai su keiksmažodžiais bus šalinami automatiškai, be atsiprašymo.
Skaityti daugiau
Skaityti daugiau
Skaityti daugiau