Meniu
Asmeninė anketa Prisijungimas ir registracija
Atgal Pagrindinis » Paslapčių ir Žinių Pasaulis » Auto » 2019 » Sausio » 28

Ar keičiant variklio alyvą būtina pakeisti visus filtrus? Kuriuos galima keisti rečiau?

Alyvos ir filtrų keitimas – periodiniai darbai, kuriuos vairuotojai privalo atlikti, jei nori, kad jų automobiliai važiuotų be problemų. Tačiau kai kurie automobilių savininkai į šiuos darbus žiūri liberaliai ir jų atlikti neskuba. Kiti stengiasi būti atsargūs ir viską daro net dažniau ir greičiau, nei rekomenduoja pats automobilio gamintojas. Ar galima rasti universalų atsakymą į klausimą – kada atlikti techninį automobilio aptarnavimą?

variklio alyva, filtrai, automobilis, filtru keitimas

Laiku nepakeista alyva – didelės išlaidos remontui

Tarp vairuotojų dažnai kyla diskusija – kada keisti variklio alyvą. Vieni teigia, kad reikia laikytis gamintojo rekomendacijų ir, pavyzdžiui, alyvą keisti kas 30 tūkst. kilometrų. Kitoje barikadų pusėje laikomasi visiškai kitokios nuomonės ir dalis vairuotojų sako, kad 10–15 tūkst. yra riba.

„30 tūkst. kilometrų ridos riba paprastai taikoma naujiems, garantiją turintiems automobiliams. O pasibaigus garantijai rekomenduojame tepalus keisti kas 15 tūkst., senesniems automobiliams – netgi 10 tūkst.“, – sako automobilių serviso „R2L“ meistras Stanislovas Jankovkij.

Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos Profesijos mokytojas ekspertas Vitalij Kabelis teigia, kad bendraudamas su automobilių ir alyvos gamintojais bei automechanikais jis susidarė tam tikrą nuomonę, kodėl atsirado 30 tūkst. kilometrų alyvos keitimo intervalai.

„Man asmeniškai susiformavo tokia nuomonė, kad alyvą reikėtų keisti dažniau nei 30 tūkst. kilometrų. Pavyzdžiui, toks skaičius, mano manymu, yra gamintojų manipuliacija, norint pritraukti naujus pirkėjus. 

Tai yra, jei Vakarų Europoje perkamas naujas automobilis, skaičiuojamas jo atsiperkamumas per tam tikrą laikotarpį, pavyzdžiui, penkerius metus. Kadangi intervalai prailginti, atitinkamai sumažėja ir priežiūros kaštai“, – LRT.lt paaiškina V. Kabelis.

Pašnekovas paaiškina, kad visgi 30 tūkst. kilometrų intervalas nėra laužtas iš piršto, nes gamintojas nurodo, kad toks intervalas galimas, jei naudojama alyva, kuri ir rekomenduojama. Tuomet suteikiama garantija, kad laikantis tam tikrų sąlygų automobilis be problemų tarnaus visą garantinį laikotarpį.

„Gamintojai tokį intervalą skaičiuoja, jei automobilis važiuoja optimaliomis sąlygomis. Tai yra, jei per dieną nuvažiuoja apie 100 kilometrų, o dalis jų įveikiama užmiestyje.

Jei automobilis skirtas, pavyzdžiui, teikti taksi paslaugas arba kurjerių darbui, tai yra, dirba esant didelėms apkrovoms, tuomet rekomenduojama aptarnavimus daryti dvigubai dažniau“, – pastebi V. Kabelis.

O štai S. Jankovkij dalijasi vieno kliento patirtimi, kuris tinkamai nepasirūpinęs automobilio techniniu aptarnavimu buvo priverstas keisti variklį.

„Neseniai turėjome atvejų, kai automobilį atvežė iš Kauno su autovežiu, nes pusiaukelėje užgeso variklis. Paaiškėjo, kad savininkas variklio tepalo ir filtrų nebuvo keitęs visą laiką nuo automobilio įsigijimo, todėl galiausiai teko keisti variklį“, – pasakoja S. Jankovskij.

Tačiau dėl suprastėjusių alyvos tepimo savybių kenčia ne tik variklis, bet ir kiti komponentai. 

„Jautriausia šiuolaikinių dyzelinių automobilių vieta alyvos kokybei yra turbinos. Jos dirba ekstremaliomis sąlygomis, dideliais sūkiais, nuolatinė temperatūrų kaita, o tarpeliai tarp detalių yra minimalūs.

Todėl jei alyvos savybės yra suprastėjusios, būtent tuose tarpeliuose nebesilaiko alyvos sluoksnis, tarp detalių atsiranda trintis ir turbina sugenda.

Kai kurie vairuotojai po to skundžiasi, kad vienam ar kitam varikliui labai genda turbinos. Tačiau taip nutinka ne dėl prastos turbinos konstrukcijos, o dėl to, kad vairuotojas tiesiog laiku nekeičia alyvos“, – teigia V. Kabelis.

Automechanikos mokytojas paaiškina ir tai, kodėl alyvos savybės suprastėja.

„Viena iš alyvos funkcijų yra variklio plovimas, todėl ilgainiui joje atsiranda sieros junginių dėl kurių pradeda gamintis rūgštys ir alyva praranda savo gerąsias tepimo savybes.

Todėl nepriklausomai nuo nuvažiuoto atstumo, alyva turi būti keičiama kas metus, nes per tiek laiko įvyksta tam tikros reakcijos, dėl kurių ir prarandamos geriausios savybės“, – LRT.lt pasakoja V. Kabelis.

Kalbant apie skirtumą tarp dyzelinių ir benzininių variklių alyvos keitimo intervalų, S. Jankovkij atkreipia dėmesį, kad dyzelinių automobilių vairuotojai visgi turėtų būti rūpestingesni.

„Abiejų tipų, tiek dyzeliniams, tiek ir benzininiams varikliams, tinkama ir laiku suteikta priežiūra yra būtina. Tačiau lepesniais laikomi dyzeliniai varikliai, nes juose yra daugiau elementų, kurių veikimas priklauso nuo tinkamo tepimo“, – pastebi S. Jankovskij.

Keisti visus filtrus iš karto – nebūtina

Kai automobiliui atliekamas techninis aptarnavimas, dažniausiai jo savininkas paprašo pakeisti ne tik alyvą, bet ir visus filtrus – kuro, oro ir salono. Tačiau daryti tai kiekvieną kartą būtinybės nėra.

„Oro, salono ir kuro filtrus rekomenduojame keisti ne rečiau kaip kas antrą tepalų keitimą, tačiau visada reikia atsižvelgti į automobilio eksploatavimo ypatumus ir būklę.

Pavyzdžiui, jei automobiliu dažnai važiuojama žvyruotais keliais, oro ir salono filtrus reikėtų keisti dažniau“, – dėmesį atkreipia S. Jankovskij.

Tokiam siūlymui pritaria ir V. Kabelis, kuris sako, kad visiems tinkančios ir universalios taisyklės šiuo atveju nėra.

„Kadangi eksploatuoju ir stebiu savo automobilį, mano patirtis tokia, kad oro filtrą tenka keisti kas 10 tūkst. kilometrų. Aš tokį atstumą įveikiu per pusę metų. Mano automobilio filtrai užsikiša todėl, kad tenka važinėti užmiesčio keliais ir periodiškai žvyrkeliu.

Žinoma, tenka stebėti skirtingomis sąlygomis eksploatuojamus ir kitus automobilius, todėl ir filtrų užsiteršimas būna labai įvairus, nes viskas priklauso nuo eksploatavimo sąlygų.

Jei daugiausia laiko važinėjama mieste, kur pakankamai švaru, tai ir oro filtrus tikriausiai teks keisti rečiau, pavyzdžiui, kas antrą kartą keičiant alyvą“, – mano V. Kabelis.

Specialistas pastebi ir tai, jog dažniausiai oro filtro būklę geriausiai įvertina automobilį prižiūrintis meistras, kuris gali pasakyti, ar jau laikas keisti filtrus, ar jie dar pakankamai geros būklės.

Kalbant apie degalų filtro keitimą, V. Kabelis sako, kad juos galima keisti rečiau nei oro ar tepalo filtrus, tačiau tik tuo atveju, jei degalus pilatės iš patikimos degalinės.

„Kadangi šiuo metu benzinas dažniausiai pilamas degalinėse, jis būna pakankamai švarus ir degalų filtro keitimas benzininiam automobiliui yra maždaug toks, kokį rekomenduoja gamintojas, apie 50-60 tūkst. kilometrų.

Su dyzelinu yra sudėtingesnė situacija. Kartais pasitaiko ne tokie kokybiški degalai, todėl filtre renkasi vanduo ir šiukšlės, ypač jei pilami tokie degalai, kurie atkeliauja ne pačiose švariausiose tarose. 

Tačiau jei kuras pilamas degalinėje ir nepastebimi joke neigiami požymiai, dyzelinio automobilio degalų filtrą galima keisti kas 30-50 tūkst. kilometrų“, – degalų filtro keitimo intervalus įvardija V. Kabelis.

Tačiau dalindamasis asmenine patirtimi pašnekovas sako, kad degalų filtrą keičia prieš kiekvieną žiemą, nes būtent šaltuoju metų laiku reikalingas nepriekaištingas šio elemento darbas dėl to, kad esant žemesnei temperatūrai degalai tirštėja.

Įdomus pasaulis:
Pasaulio naujienas kitaip... skaitykite Paranormal Telegram, FB ir X(twitter) kanale

Pasaulio naujienas kitaip... skaitykite Paranormal Telegram, FB ir X(twitter) kanale

...kadangi jau perskaitėte šį straipsnį iki pabaigos, prašome Jus prisidėti prie šio darbo. Skaitykite „Paranormal.lt“ ir toliau, skirdami kad ir nedidelę paramos sumą. Paremti galite Paypal arba SMS. Kaip tai padaryti? Iš anksto dėkojame už paramą! Nepamirškite pasidalinti patikusiais tekstais su savo draugais ir pažįstamais.

O dabar įvertink šią naujieną, padaryk gerą darbą šiandieną + komentuok:

Niekas neišdrįso palikti komentaro.
Komentarai su keiksmažodžiais bus šalinami automatiškai, be atsiprašymo.
avatar

Nemokami skelbimai

Skanaus:
2019-10-29 laikas 15:16 Receptai Greiti blynai skaniems pusryčiams

Pristatome jums greitų ir skanių pusryčių receptą. Blynai gaunasi labai apetitiški, o patinka ne tik suaugusiems, bet ir vaikams. Pusryčiai paprastai paruošiami, bet labai sotūs.

Skaityti daugiau

2020-07-24 laikas 19:14 Receptai Lašišos kepsneliai su sviestiniu citrinų padažu
Lašišos filė supjaustykite norimo dydžio gabaliukais, nupjaukite odą, pagardinkite druska bei maltais pipirais. Į įkaitintą keptuvę dėkite didžiąja dalį sviesto, palaukite, kol ištirps.

Skaityti daugiau

2019-06-10 laikas 14:15 Receptai Obuolių pyragas dėl kurio visi kraustosi iš proto

Gardaus obuolių pyrago receptas. Dar šiltas obuolių pyragas gali būti patiekiamas su ledais.  Skanaus!

Skaityti daugiau

Taip pat skaitykite:
2025-06-30 laikas 20:40 Chaosas Vokietijoje: 100 Libano klano narių sukėlė kraujo praliejimą Heiligenhaus gatvėse
Šokiruojantis chaosas Heiligenhaus mieste, Vokietijoje, kur 100 Libano klano narių susirėmė. Sužinokite apie kraujo praliejimą ir policijos atsaką šioje sukrečiančioje istorijoje.

Skaityti daugiau

2025-06-30 laikas 18:18 Mėnulis: Kosminis Laivas ar Žemės Apsauga? Paslaptys, Kurios Stebina
Ar Mėnulis yra kosminis laivas, saugantis Žemę, ar natūralus dangaus kūnas? Sužinokite apie paslaptingas Mėnulio anomalijas ir teorijas. Šiame straipsnyje atskleisime Mėnulio paslaptis, kurios verčia manyti, kad jis gali būti ne tik natūralus dangaus...

Skaityti daugiau

2025-06-30 laikas 17:57 Paslaptingas Vang Hu Grįžimas: Požeminė Ktonų Civilizacija ir Neįmenamos Paslaptys
Vang Hu grįžo po 5 metų šachtos griūties, teigdamas gyvenęs su Ktonais. Atraskite šią neįtikėtiną požeminę istoriją! Jo istorija, kupina neįtikėtinų detalių apie požeminius tunelius, sveikatą atkuriančią mitybą ir net dantų regeneraciją, sukrėtė ne t...

Skaityti daugiau

2025-06-30 laikas 17:49 Paslaptingi Laivai Kalifornijos Dykumoje: Ispanų Galeonai ir Neįmenamos Paslaptys
Paslaptingi senoviniai laivai, randami Kalifornijos dykumose, kelia klausimų: kaip jie ten atsidūrė? Sužinokite apie ispanų galeonus ir jų paslaptis! Šios istorijos, apipintos legendomis apie ispanų galeonus, vikingų laivus ar net ateivių įsikišimą, ...

Skaityti daugiau

2025-06-30 laikas 16:56 Smurtas Prancūzijoje: Tragiškas nužudymas Gagny traukinių stotyje ir smurto artimoje aplinkoje problema

Smurtas Gagny traukinių stotyje atskleidžia smurto artimoje aplinkoje krizę. Sužinokite, kaip užkirsti kelią tokioms tragedijoms.

Skaityti daugiau