Asmeninė anketa Prisijungimas ir registracija
Atgal Pagrindinis » Paranormal.lt - Pasaulio naujienos kitaip » Auto » 2019 » Sausio » 28

Ar keičiant variklio alyvą būtina pakeisti visus filtrus? Kuriuos galima keisti rečiau?

Alyvos ir filtrų keitimas – periodiniai darbai, kuriuos vairuotojai privalo atlikti, jei nori, kad jų automobiliai važiuotų be problemų. Tačiau kai kurie automobilių savininkai į šiuos darbus žiūri liberaliai ir jų atlikti neskuba. Kiti stengiasi būti atsargūs ir viską daro net dažniau ir greičiau, nei rekomenduoja pats automobilio gamintojas. Ar galima rasti universalų atsakymą į klausimą – kada atlikti techninį automobilio aptarnavimą?

variklio alyva, filtrai, automobilis, filtru keitimas

Laiku nepakeista alyva – didelės išlaidos remontui

Tarp vairuotojų dažnai kyla diskusija – kada keisti variklio alyvą. Vieni teigia, kad reikia laikytis gamintojo rekomendacijų ir, pavyzdžiui, alyvą keisti kas 30 tūkst. kilometrų. Kitoje barikadų pusėje laikomasi visiškai kitokios nuomonės ir dalis vairuotojų sako, kad 10–15 tūkst. yra riba.

„30 tūkst. kilometrų ridos riba paprastai taikoma naujiems, garantiją turintiems automobiliams. O pasibaigus garantijai rekomenduojame tepalus keisti kas 15 tūkst., senesniems automobiliams – netgi 10 tūkst.“, – sako automobilių serviso „R2L“ meistras Stanislovas Jankovkij.

Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos Profesijos mokytojas ekspertas Vitalij Kabelis teigia, kad bendraudamas su automobilių ir alyvos gamintojais bei automechanikais jis susidarė tam tikrą nuomonę, kodėl atsirado 30 tūkst. kilometrų alyvos keitimo intervalai.

„Man asmeniškai susiformavo tokia nuomonė, kad alyvą reikėtų keisti dažniau nei 30 tūkst. kilometrų. Pavyzdžiui, toks skaičius, mano manymu, yra gamintojų manipuliacija, norint pritraukti naujus pirkėjus. 

Tai yra, jei Vakarų Europoje perkamas naujas automobilis, skaičiuojamas jo atsiperkamumas per tam tikrą laikotarpį, pavyzdžiui, penkerius metus. Kadangi intervalai prailginti, atitinkamai sumažėja ir priežiūros kaštai“, – LRT.lt paaiškina V. Kabelis.

Pašnekovas paaiškina, kad visgi 30 tūkst. kilometrų intervalas nėra laužtas iš piršto, nes gamintojas nurodo, kad toks intervalas galimas, jei naudojama alyva, kuri ir rekomenduojama. Tuomet suteikiama garantija, kad laikantis tam tikrų sąlygų automobilis be problemų tarnaus visą garantinį laikotarpį.

„Gamintojai tokį intervalą skaičiuoja, jei automobilis važiuoja optimaliomis sąlygomis. Tai yra, jei per dieną nuvažiuoja apie 100 kilometrų, o dalis jų įveikiama užmiestyje.

Jei automobilis skirtas, pavyzdžiui, teikti taksi paslaugas arba kurjerių darbui, tai yra, dirba esant didelėms apkrovoms, tuomet rekomenduojama aptarnavimus daryti dvigubai dažniau“, – pastebi V. Kabelis.

O štai S. Jankovkij dalijasi vieno kliento patirtimi, kuris tinkamai nepasirūpinęs automobilio techniniu aptarnavimu buvo priverstas keisti variklį.

„Neseniai turėjome atvejų, kai automobilį atvežė iš Kauno su autovežiu, nes pusiaukelėje užgeso variklis. Paaiškėjo, kad savininkas variklio tepalo ir filtrų nebuvo keitęs visą laiką nuo automobilio įsigijimo, todėl galiausiai teko keisti variklį“, – pasakoja S. Jankovskij.

Tačiau dėl suprastėjusių alyvos tepimo savybių kenčia ne tik variklis, bet ir kiti komponentai. 

„Jautriausia šiuolaikinių dyzelinių automobilių vieta alyvos kokybei yra turbinos. Jos dirba ekstremaliomis sąlygomis, dideliais sūkiais, nuolatinė temperatūrų kaita, o tarpeliai tarp detalių yra minimalūs.

Todėl jei alyvos savybės yra suprastėjusios, būtent tuose tarpeliuose nebesilaiko alyvos sluoksnis, tarp detalių atsiranda trintis ir turbina sugenda.

Kai kurie vairuotojai po to skundžiasi, kad vienam ar kitam varikliui labai genda turbinos. Tačiau taip nutinka ne dėl prastos turbinos konstrukcijos, o dėl to, kad vairuotojas tiesiog laiku nekeičia alyvos“, – teigia V. Kabelis.

Automechanikos mokytojas paaiškina ir tai, kodėl alyvos savybės suprastėja.

„Viena iš alyvos funkcijų yra variklio plovimas, todėl ilgainiui joje atsiranda sieros junginių dėl kurių pradeda gamintis rūgštys ir alyva praranda savo gerąsias tepimo savybes.

Todėl nepriklausomai nuo nuvažiuoto atstumo, alyva turi būti keičiama kas metus, nes per tiek laiko įvyksta tam tikros reakcijos, dėl kurių ir prarandamos geriausios savybės“, – LRT.lt pasakoja V. Kabelis.

Kalbant apie skirtumą tarp dyzelinių ir benzininių variklių alyvos keitimo intervalų, S. Jankovkij atkreipia dėmesį, kad dyzelinių automobilių vairuotojai visgi turėtų būti rūpestingesni.

„Abiejų tipų, tiek dyzeliniams, tiek ir benzininiams varikliams, tinkama ir laiku suteikta priežiūra yra būtina. Tačiau lepesniais laikomi dyzeliniai varikliai, nes juose yra daugiau elementų, kurių veikimas priklauso nuo tinkamo tepimo“, – pastebi S. Jankovskij.

Keisti visus filtrus iš karto – nebūtina

Kai automobiliui atliekamas techninis aptarnavimas, dažniausiai jo savininkas paprašo pakeisti ne tik alyvą, bet ir visus filtrus – kuro, oro ir salono. Tačiau daryti tai kiekvieną kartą būtinybės nėra.

„Oro, salono ir kuro filtrus rekomenduojame keisti ne rečiau kaip kas antrą tepalų keitimą, tačiau visada reikia atsižvelgti į automobilio eksploatavimo ypatumus ir būklę.

Pavyzdžiui, jei automobiliu dažnai važiuojama žvyruotais keliais, oro ir salono filtrus reikėtų keisti dažniau“, – dėmesį atkreipia S. Jankovskij.

Tokiam siūlymui pritaria ir V. Kabelis, kuris sako, kad visiems tinkančios ir universalios taisyklės šiuo atveju nėra.

„Kadangi eksploatuoju ir stebiu savo automobilį, mano patirtis tokia, kad oro filtrą tenka keisti kas 10 tūkst. kilometrų. Aš tokį atstumą įveikiu per pusę metų. Mano automobilio filtrai užsikiša todėl, kad tenka važinėti užmiesčio keliais ir periodiškai žvyrkeliu.

Žinoma, tenka stebėti skirtingomis sąlygomis eksploatuojamus ir kitus automobilius, todėl ir filtrų užsiteršimas būna labai įvairus, nes viskas priklauso nuo eksploatavimo sąlygų.

Jei daugiausia laiko važinėjama mieste, kur pakankamai švaru, tai ir oro filtrus tikriausiai teks keisti rečiau, pavyzdžiui, kas antrą kartą keičiant alyvą“, – mano V. Kabelis.

Specialistas pastebi ir tai, jog dažniausiai oro filtro būklę geriausiai įvertina automobilį prižiūrintis meistras, kuris gali pasakyti, ar jau laikas keisti filtrus, ar jie dar pakankamai geros būklės.

Kalbant apie degalų filtro keitimą, V. Kabelis sako, kad juos galima keisti rečiau nei oro ar tepalo filtrus, tačiau tik tuo atveju, jei degalus pilatės iš patikimos degalinės.

„Kadangi šiuo metu benzinas dažniausiai pilamas degalinėse, jis būna pakankamai švarus ir degalų filtro keitimas benzininiam automobiliui yra maždaug toks, kokį rekomenduoja gamintojas, apie 50-60 tūkst. kilometrų.

Su dyzelinu yra sudėtingesnė situacija. Kartais pasitaiko ne tokie kokybiški degalai, todėl filtre renkasi vanduo ir šiukšlės, ypač jei pilami tokie degalai, kurie atkeliauja ne pačiose švariausiose tarose. 

Tačiau jei kuras pilamas degalinėje ir nepastebimi joke neigiami požymiai, dyzelinio automobilio degalų filtrą galima keisti kas 30-50 tūkst. kilometrų“, – degalų filtro keitimo intervalus įvardija V. Kabelis.

Tačiau dalindamasis asmenine patirtimi pašnekovas sako, kad degalų filtrą keičia prieš kiekvieną žiemą, nes būtent šaltuoju metų laiku reikalingas nepriekaištingas šio elemento darbas dėl to, kad esant žemesnei temperatūrai degalai tirštėja.

Įdomus pasaulis:
Pasaulio naujienas kitaip... skaitykite Paranormal Telegram, FB ir X(twitter) kanale

Pasaulio naujienas kitaip... skaitykite Paranormal Telegram, FB ir X(twitter) kanale

...kadangi jau perskaitėte šį straipsnį iki pabaigos, prašome Jus prisidėti prie šio darbo. Skaitykite „Paranormal.lt“ ir toliau, skirdami kad ir nedidelę paramos sumą. Paremti galite Paypal arba SMS. Kaip tai padaryti? Iš anksto dėkojame už paramą! Nepamirškite pasidalinti patikusiais tekstais su savo draugais ir pažįstamais.

O dabar įvertink šią naujieną, padaryk gerą darbą šiandieną + komentuok:

Niekas neišdrįso palikti komentaro.
Komentarai su keiksmažodžiais bus šalinami automatiškai, be atsiprašymo.
avatar

Nemokami skelbimai

Skanaus:
08.11.2017 laikas 14:02 Receptai Arbata skatinanti prakaitavimą
Liaudies medicinos receptas. Gydo nuo: karščiavimas. Ingredientai: liepos žiedai, avietės vaisiai

Skaityti daugiau

08.08.2022 laikas 15:38 Receptai Omletas orkaitėje su varške ir daržovėmis
Omletas orkaitėje su varške ir daržovėmis - vasariškas patiekalas su daug baltymų ir vasariškų skonių. Tinka valgyti tiek pusryčiams, tiek pietums. Man jis skanus ir šaltas. Šio patiekalo proporcijas lengva pakeisti. Galima naudot...

Skaityti daugiau

10.06.2019 laikas 08:20 Receptai Šokoladiniai keksiukai. Šokoladinių keksiukų receptas

Pasigaminkime namuose, naminius keksiukus. Šokoladinių keksiukų receptas. Skanaus!

Skaityti daugiau

Taip pat skaitykite:
23.11.2024 laikas 22:46 Lipofuscinas: senėjimo pigmentas ir kaip jį sulėtinti
Lipofuscinas – tai paslaptingas pigmentas, kuris kaupiasi mūsų organizme su amžiumi, tačiau jo poveikio sužinojimas gali padėti geriau suprasti senėjimo procesus. Nors lipofuscinas nėra žalingas, jo kaupimasis gali turėti įtakos odos senėjimui ir kit...

Skaityti daugiau

23.11.2024 laikas 19:13 Vitaminas D: svarba, šaltiniai ir trūkumo pasekmės
Vitaminas D, dažnai vadinamas „saulės vitaminu“, yra esminė maistinė medžiaga, kuri daro didžiulę įtaką mūsų sveikatai ir imuniteto funkcijai. Atėjus šaltajam metų laikotarpiui, kai saulėtų dienų sumažėja, svarbu žinoti, kaip užtikrinti pakankamą šio...

Skaityti daugiau

23.11.2024 laikas 14:40 Antarktidos paslaptis: Onikso upė teka priešingai visoms taisyklėms
Antarktidą daugeliui mūsų įsivaizduojame kaip negyvo, amžinai šalto krašto erdvę, tačiau šis žemynas slepia nuostabų gamtos fenomeną — Onikso upę. Ši unikali upė, kuri atsiranda vasarą, kai ledynai tirpsta, ne tik rodo, kaip gamta išgyvena ekstremali...

Skaityti daugiau

23.11.2024 laikas 13:42 Žemę pasiekė galinga galaktikų susidūrimo smūginė banga
Kosmosas nuolat stebina mus savo neįtikėtinomis dramomis ir paslaptimis. Neseniai astronomai atskleidė, kad galaktika NGC 7318b susidūrė su keturiomis kaimyninėmis galaktikomis Stefano kvintete, sukeldama galingą smūginę bangą. Šis fenomenas ne tik a...

Skaityti daugiau

23.11.2024 laikas 12:09 Vyriško ir moteriško nepasitikėjimo savimi skirtumai
Nepasitikėjimas savimi yra universali patirtis, tačiau kaip jis pasireiškia vyrams ir moterims, gali labai skirtis. Šiame straipsnyje nagrinėsime septynis esminius skirtumus tarp vyriško ir moteriško nepasitikėjimo savimi, siekdami geriau suprasti, k...

Skaityti daugiau