- 08.04.2019
- 5.0 Reitingas
- 1639 Peržiūros
- Komentarai
„Northrop Grumman B-2 Spirit“ yra išties įspūdingas sunkusis strateginis bombonešis. Pakilęs dar 1989 metais tarnybą jis pradėjo tik 1997-aisiais. Šio orlaivio sparnų ilgis - 52,4 m, o paties bombonešio ilgis - 21 metras. Be papildomų degalų B-2 gali nuskristi daugiau nei 11 tūkstančių kilometrų. Taigi, tokios kelionės užtrunka, tai kokiais patogumais gali pasinaudoti įgula?
Jau rašėme apie rusiško naikintuvo-bombonešio „Suchoj Su-34“ patogumus ar kuo gali pasidžiaugti F-16 naikintuvo pilotas. Tačiau B-2 įgula keliauja kur kas patogiau. Aišku, iš dalies dėl to, kad tai - sunkusis strateginis bombonešis, o ne naikintuvas-bombonešis.
B-1B, kitas strateginis bombonešis, turi keturių žmonių įgulą, o B-52 reikia net 5 žmonių. Kiek žmonių sudaro B-2 įgulą? Ogi du - vienas pilotas ir vienas misijos vadas. Aišku, abu yra apmokyti valdyti vieną pažangiausių visų laikų karinių orlaivių. Toks nedidelis įgulos narių skaičius yra nulemtas aukšto automatizacijos laipsnio - šis bombonešis iš esmės skrenda pats. Dar daugiau - net ir tie du įgulos nariai jam nėra reikalingi.
Kol vienas B-2 įgulos narys valdo (ar prižiūri) lėktuvą, kitas gali nueiti pasinaudoti tualetu. Toks yra ir „Su-34“ orlaivyje, kaip ir virtuvėlė. Tiesa, „Su-34“ virtuvėlė yra labiau pritaikyta lengviems užkandžiams, o štai B-2 įgula gali paruošti ir rimtesnį karštą patiekalą.
Viduje įgula gali net numigti. ©commons.wikimedia.org
B-2 kūrimas buvo labai ilgas procesas, kurio metu buvo atliktas ne vienas išsamus tyrimas. Buvo tiriamas ir žmogaus poilsis, energingumas ir kaip tiksliai pavargęs pilotas gali vykdyti misijas. Tikriausiai nieko nestebina faktas, kad pavargęs žmogus nėra pats tinkamiausias tokio tipo orlaiviams valdyti. Suprastėja reakcijos laikas, tikslumas, padidėja klaidų ar net nelaimės rizika. Taigi, poilsis labai svarbus, todėl vienas B-2 įgulos narys gali pamiegoti sulankstomoje lovoje - tai yra patogumas, kuriuo daugelis panašų vaidmenį atliekančių bombonešių pilotų negali pasidžiaugti.
Savaime aišku, B-2 taip pat turi kontroliuojamą vidaus temperatūrą ir šiek tiek vietos. Tiesa, reikalui esant būtų galima greitai modifikuoti kabiną, kad joje tilptų ir trečias įgulos narys. Bet kam viso to reikia?
B-2 pasiekia kiek didesnį nei tūkstančio kilometrų per valandą greitį, o degalų pakanka daugiau nei 11 tūkstančių kilometrų. Vienas degalų papildymas ore ir jau kalbame apie beveik 20 tūkstančių kilometrų. Tiek reikėtų norint nusigauti giliai virš priešiškos šalies teritorijos, kur būtų galima išmesti bombų krovinį. Tai - valandų valandos ore, kurios reikalauja maksimalaus susikaupimo. Todėl tokie poreikiai kaip maistas, miegas ir gamtiniai reikalai privalo būti patenkinti.
Foto: B-2 yra pakankamai didelis lėktuvas, skrendantis į ilgas misijas. ©commons.wikimedia.org. Rašo: technologijos.lt
...kadangi jau perskaitėte šį straipsnį iki pabaigos, prašome Jus prisidėti prie šio darbo. Skaitykite „Paranormal.lt“ ir toliau, skirdami kad ir nedidelę paramos sumą. Paremti galite Paypal arba SMS. Kaip tai padaryti? Iš anksto dėkojame už paramą! Nepamirškite pasidalinti patikusiais tekstais su savo draugais ir pažįstamais.
Susijusios naujienos:
Komentarai su keiksmažodžiais bus šalinami automatiškai, be atsiprašymo.
Skaityti daugiau
Skaityti daugiau
Skaityti daugiau
Skaityti daugiau