Asmeninė anketa Prisijungimas ir registracija
Atgal Pagrindinis » Paranormal.lt - Pasaulio naujienos kitaip » Istorija » 2021 » Gegužės » 12

Dirižabliu „Grafas Cepelinas“ Aplink Pasaulį

1872-ais metais Žiulis Vernas Filijų Fogą išsiuntė į kelionę, kurios metu turėjo per 80 dienų apkeliauti visą Žemės rutulį. Vėliau tokios kelionės nustojo būti kažkuo ypatingos. Drąsuoliai be didelio vargo apkeliaudavo planetą įvairiausiomis judėjimo priemonėmis. Taip 1929-ais metais Žemė buvo apskrieta dirižabliu.

Du startai - du finišai

1929-ųjų metų vasarą vokiečių aparatas „Grafas Cepelinas“ LZ 127 atliko pirmąją oreivystės istorijoje kelionę aplink pasaulį.

Dirižablis buvo 236,6 m ilgio, didžiausias skersmuo - 30,5 m, pilnas svoris - 121 tona. Dirižabliui judėti padėjo penki 12-os cilindru vandeniu aušinami „Maybach“ firmos varikliai, kurių bendra galia sudarė 3000 AG. Variklių kuras buvo specialios angliavandenilio dujos, kurios buvo beveik vienodo tankio su oru, todėl jas buvo patogu transportuoti specialiuose balionuose.

kelionės, dirižablis, istorijos, „Grafas Cepelinas“

Dar didžiulio dirižablio statybos metu vieno iš oreivystės pionieriaus konstruktoriaus Hugo Ekenerio galvoje užgimė mintis atlikti juo skrydį aplink pasaulį.

Garsus amerikiečių spaudos magnatas Viljamas Rendolfas Herstas finansavo pusę darbų, susijusių su pasiruošimu skrydžiui, tik jis iškėlė sąlygą, kad JAV ir Anglijos spaudoje galės publikuoti išskirtinę medžiagą apie skrydį. Herstas, kurį galima laikyti projekto bendraautoriumi, reikalavo, kad dirižablis ne tik pradėtų, bet ir baigtų skrydį Amerikoje. Ekeneris, suprantama, norėjo, kad dirižablis savo kelionę pradėtų Vokietijoje. Visų pasitenkinimui, jie rado kompromisą - organizavo du startus ir du finišus. Vienas startas buvo numatytas Leikhersto mieste (Niu Džersio valstija), o kitas - Fridrichšafeno mieste Vokietijoje.

1929-ųjų m. liepos 27 d. „Grafas Cepelinas“ pakilo iš Fridrichšafeno aerodromo. Kelionė aplink pasaulį prasidėjo.

Dirižablis perskrido Prancūziją, praskriejo pietinę Ispanijos pakrantę ir pasiekė atvirą vandenyną. Skrendant virš Azorų salų iš dirižablio žemėn buvo numestas paštas, o po to aparato vairas buvo pasuktas taip, kad skristų tiesiai į Leikherstą. Rugpjūčio 4-os dienos ryte „Grafas Cepelinas“ nusileido Amerikos krante, visą 8 tūkstančio km ilgio kelią nuskridęs per 95 valandas ir 23 minutes. Antrasis startas įvyko rugpjūčio 7 d. Pakilimas buvo sėkmingas, be jokių incidentų, dirižablis pasuko į šiaurę.

Atsižvelgiant į meteorologines prognozes, buvo pasirinktas toks maršrutas - per Sibirą į Tokijų, po to per Ramųjį vandenyną į Los Andželą, esantį vakarinėje JAV pakrantėje, iš ten - į Leikherstą ir paskutinis etapas - per Atlanto vandenyną atgal į Vokietiją.

„Grafu Cepelinu“ skrido 60 vyrų ir viena moteris - narsi ledi Greis Dramond-Hei. Ji buvo žurnalistė, nušviečianti pirmąją kelionę aplink pasaulį dirižabliu. Jame be keleivių ir komandos dar buvo gabenamos 2 tonos siuntinių ir 1 tona pašto korespondencijos iš JAV į Europą.

kelionės, dirižablis, istorijos, „Grafas Cepelinas“

Sparnuotieji ryšininkai

Pirminis planas buvo skristi per tuometinį Leningradą ir toliau skristi ties 60-ąja lygiagrete, tačiau meteorologinės prognozės pakeitė planą, nes buvo siekiama sunaudoti kuo mažiau degalų ir išeikvoti laiko.

Skrendant virš Kizelo miesto (Uralas, Rusija) iš dirižablio buvo išmestas paketas, kuriame buvo 6 pašto atvirutės, siunčiamos vieno iš keleivių. Nuo Verchoturjės Ekeneris pasuko dar labiau į šiaurę ir laikėsi šiaurės-rytų kurso. Rugpjūčio 18 d. dirižablis pasirodė danguje virš Nikolajevsko prie Amūro. Tolimesnis maršrutas vedė į pietus - į Japoniją. Priešingai nuogąstavimams, dirižabliui ne tik nereikėjo įveikti kažkokių didelių sunkumų, bet jis, pasinaudodamas palankiu vėju, sugebėdavo išvystyti 170 km/h greitį.

Tokijuje į dirižablį buvo priimta keltas naujų keleivių, tame tarpe ir japonų spaudos atstovas, kuris su savimi pasiėmė pašto balandžius, norėdamas turėti galimybė išsiųsti pranešimus, nepriklausomai nuo to ar yra radijo ryšys, ar jo nėra. Tai buvo labai teisingas sumanymas. Jis pasiteisino jau gana greitai, kad dirižablis pateko į audrų ruožą. Skrendant per nepalankaus oro zoną, iš pradžių šaltas atmosferos srautas dirižablį patraukė žemyn, o po to šiltas oras vėl pakėlė aukštyn. Dėl žaibų, galinčių pataikyti į „Grafo Cepelino“ antenas, jas teko nuimti, todėl radijo ryšio kurį laiką nebuvo. Štai tokiu metu ir pravertė pašto balandžiai, kurie puikiai susidorojo su savo užduotimi.

Ekeneris sugebėjo dirižablį išskraidinti iš turbulencijos zonos. Po to jis pasuko į šiaurės-rytus, kur pūtė palankus vėjas, žymiai pagreitinęs skridimą.

Agurkų lietus

Po to buvo užmegztas radijo ryšys su Amerika, o kiek vėliau keleiviams ir komandai teko patirti „180-ojo meridiano paradoksą“, kai laikas ima „atsilikti“ arba „skubėti“ 24-mis valandomis, priklausomai nuo judėjimo krypties - į rytus ar vakarus.

kelionės, dirižablis, istorijos, „Grafas Cepelinas“

Pagaliau dirižablis pasiekė Amerikos žemyną San Francisko apylinkėse. Taip per 68 valandas ir 1 minutę buvo atliktas pirmasis oreivystės istorijoje skrydis per Ramųjį vandenyną. Šio skrydžio metu 40 valandų teko skristi tirštame rūke, kas nebūtų įmanoma nė vienam lėktuvui. Vidutinis skrydžio greitis buvo 150 km/h, o pasiektas maksimalus greitis - 175 km/h. Iš štai „Grafas Cepelinas“ nusileido Los Andžele.

Sekančio etapo startas buvo ne iš lengvųjų ir vos nesibaigė katastrofa. Dirižablis buvo per daug pakrautas, teko atsikratyti dalies vandens atsargų. Tačiau „Grafas Cepelinas“ ir toliau labai sunkiai kilo, todėl Ekeneris liepė išmesti dalį maisto produktų. Į aerodromą ėmė kristi konservai, pomidorai, agurkai ir vaisiai. Paskutiniu momentu galinis aukščio vairas užsikabino už aukštos įtampos kabelio ir tik puikaus manevravimo dėka pavyko išlaisvinti dirižablį be jokios didesnės žalos. Nors pats vairas ir buvo šiek tiek apgadintas, tačiau ne taip smarkiai, kad būtų reikėję nutraukti kelionę. Dirižablis pasuko link rytinės JAV pakrantės, skriedamas 80-100 km/h greičiu. Kai aparatas pasiekė Čikagą, jo pasitikti pakilo visa lėktuvų eskadrilė. Daugybė žmonių, stovinčių ant šaligatvių ir namų stogų, mojavo rankomis ir sveikino dirižablį, o komercinis miesto gyvenimas kuriam laikui paprasčiausiai apmirė. Rugpjūčio 29 d. 6 valandos 55 minutės dirižablis sėkmingai pasiekė Leikherstą ir sėkmingai nusileido. Amerikiečiams kelionė aplink pasaulį buvo baigta. Kitų dar laukė kelionė atgal į Vokietiją.

Pasiimkite automobilius su savimi!

Prieš tolimesnį skrydį dirižablio komanda gavo daug vertingų dovanų. Kiekvienam jos nariui buvo įteikti naujausi radijo imtuvai ir auksiniai laikrodžiai. O turtingi jankiai bandė keliautojams įteikti po automobilį dovanų! Dirižablio startas įvyko vėliau, nei buvo numatyta, nes apvalkale buvo aptikta skylė. Jos atsiradimo priežasties nepavyko nustatyti, tačiau buvo manoma, kad ji galėjo atsirasti, kai „Grafas Cepelinas“ skrido virš Teksaso valstijos - kažkas šovė į dirižablį. Skylė buvo užtaisyta, tačiau kažkoks amerikietis fotografas, užsisakęs vietą dirižablyje, tačiau jos negavęs dėl aparato perkrovimo, pasiekė, kad teismas areštuotų „Grafą Cepeliną“ ir taip užtikrintų pateiktą ieškinį moralinei ir materialinei žalai atlyginti - iš viso 125 tūkstančiai dolerių. Leikhersto aerodromo komendantui tik didžiulėmis pastangomis pavyko atmesti areštą. Teko pasiremti tuo, kad šį nutarimą paskelbė vietinis teismas, kurio sprendimai neveikia aerodrome, esančiame federalinės valdžios priklausomybėje. Vis tik dirižablio vadovybė nusprendė deponuoti teisme 25 tūkstančius dolerių, siekiant išvengti naujų bandymų areštuoti aparatą. Pagaliau „Grafas Cepelinas“ sklandžiai pakilo, pasuko į rytus ir pasuko link Europos. Tačiau tuo nuotykiai dar nesibaigė!

Vienas iš Leikherste įsėdusių naujų keleivių pabandė rūkyti dirižablyje ir taip sukėlė visiems labai didelį pavojų - juk dirižablis buvo pripildytas sprogiomis vandenilio dujomis. Tik grasinimai panaudoti jėgą privertė rūkorių atiduoti cigaretes ir degtukus vadui.

Vėliau dirižablis pateko į labai karšto oro srautą, einantį nuo įkaitusių Ispanijos plokštikalnių. Skirtumas tarp dujų temperatūros dirižablyje ir išorės temperatūros staigiai pakilo iki 11 laipsnių, dėl to aparatas neteko 4 tonų keliamosios galios. Iš 500 m aukščio jis nusileido iki 200 m ir tik ekipažo profesionalumo dėka sugebėjo išsilaikyti šiame aukštyje.

Apie vidurnaktį iš rugsėjo 3 į 4 d. „Grafas Cepelinas“ pasiekė Prancūzijos pakrantė ir toliau tęsė skrydį virš naktinės Prancūzijos šiaurės-rytų kryptimi. 8 valandą 48 minutės dirižablis sėkmingai nusileido šalia angaro Fridrichšafene, kur jį bematant apsupo džiūgaujanti minia. Skrydis iš JAV truko 67 valandas 35 minutes. Taip baigėsi didysis „Grafo Cepelino“ skrydis aplink pasaulį. Oficiali ataskaita skelbia: viso maršruto ilgis sudarė apie 35 tūkstančius km, jis buvo įveiktas per 20 parų ir 4 valandas, iš kurių ore buvo praleista 12 parų ir 11 minučių.

paranormal.lt

Įdomus pasaulis:
Pasaulio naujienas kitaip... skaitykite Paranormal Telegram, FB ir X(twitter) kanale

Pasaulio naujienas kitaip... skaitykite Paranormal Telegram, FB ir X(twitter) kanale

...kadangi jau perskaitėte šį straipsnį iki pabaigos, prašome Jus prisidėti prie šio darbo. Skaitykite „Paranormal.lt“ ir toliau, skirdami kad ir nedidelę paramos sumą. Paremti galite Paypal arba SMS. Kaip tai padaryti? Iš anksto dėkojame už paramą! Nepamirškite pasidalinti patikusiais tekstais su savo draugais ir pažįstamais.

O dabar įvertink šią naujieną, padaryk gerą darbą šiandieną + komentuok:

Niekas neišdrįso palikti komentaro.
Komentarai su keiksmažodžiais bus šalinami automatiškai, be atsiprašymo.
avatar

Nemokami skelbimai

Skanaus:
29.06.2019 laikas 14:24 Receptai Orkaitėje kepti avienos šonkauliukai
Gaminame. Avienos šonkauliukai. Skardą išklojame folija, dedame šonkauliukus ir kepame apie 20-30 minučių iki 220 laipsnių įkaitintoje orkaitėje. Skanumėlis... Skanaus!

Skaityti daugiau

07.02.2018 laikas 11:13 Receptai Kaip ruošiamos arbatos
Vaistažolių arbatas geriausia ruošti tik tam skirtuose emaliuotuose neįskilusiuose induose. Nerūdijančio plieno visiškai netinka, nes turi kenksmingų priedų. Nenaudokite aliumininių indų, nes iš jų į arbatą patenka metalo jonų....

Skaityti daugiau

02.09.2019 laikas 11:19 Receptai Rudeninis trupininis pyragas iš moliūgų. Moliūgų pyragas

Sotaus pyrago gaminimas iš moliūgo.. Paruošas pyragas yra minkštas, trupininis, šiek tiek drėgnas. Ir labai skanus.

Skaityti daugiau

Taip pat skaitykite:
21.11.2024 laikas 08:16 Varnalėšų lapai: nauda, vartojimas ir atsargumo priemonės
Varnalėšos yra gerai žinomos dėl savo šaknų gydomųjų savybių, tačiau daugelis žmonių nežino, kad ir varnalėšų lapai gali pasiūlyti daugybę naudos sveikatai. Šiame straipsnyje išnagrinėsime, kaip šie lapai gali prisidėti prie jūsų gerovės, jų teikiama...

Skaityti daugiau

21.11.2024 laikas 08:00 Žemas kraujospūdis (hipotenzija): priežastys, simptomai ir gydymas
Žemas kraujospūdis, arba hipotenzija, dažnai yra ignoruojama sveikatos problema, tačiau ji gali turėti rimtų pasekmių. Nors dauguma žmonių žino apie aukšto kraujospūdžio pavojus, apie žemą kraujospūdį žinoma gerokai mažiau. Šiame straipsnyje išnagrin...

Skaityti daugiau

21.11.2024 laikas 07:44 Kaip greitai užmigti po naktinio prabudimo: patarimai
Naktinis prabudimas gali būti nemalonus ir varginantis, ypač jei po to sunkiai užmigsite. Daugelis žmonių patiria šią problemą, tačiau yra efektyvių būdų, kaip greitai ir neskausmingai grįžti į miegą. Gydytojas Michfelis Bruce'as pristato paprastus, ...

Skaityti daugiau

20.11.2024 laikas 21:36 Neįsižeiskite ant vaikų: tylos reikšmė ir tėvų palaikymas
Šiuolaikiniame pasaulyje, kai vaikai dažnai užimti savo reikalais, tėvams gali kilti klausimų, kodėl jų vaikai nebekontaktuoja taip dažnai, kaip anksčiau. Tačiau tylos užkulisiuose gali slypėti ne abejingumas, o gili emocinė dinamika. Šiame straipsny...

Skaityti daugiau

20.11.2024 laikas 13:57 Česnako nauda ir žala širdies sveikatai: kokias savybes žinoti?
Širdies ir kraujagyslių ligos išlieka viena iš pagrindinių suaugusiųjų mirties priežasčių, ypač Jungtinėse Amerikos Valstijose. Rūpindamiesi savo širdies sveikata, galime pasiekti puikių rezultatų, pasitelkdami ne tik subalansuotą mitybą ir fizinį ak...

Skaityti daugiau