Mėnesio TOP 6
Pagrindinis » Kategorija: Pasąmonės galios » Peržiūrų: (1.9K) Komentarų: (0) (08.07.2015 - 17:30)

Eglė JUOZĖNAITĖ

25 kadro poveikis tikrai egzistuoja

Tai, ką matome televizijos, kino ekrane, kompiuteryje, mes suvokiame ir suprantame, tačiau kitą dalį informacijos gauname patys jos nesuvokdami. Būtent pasinaudojant paslaptinguoju 25 kadro efektu rodant vaizdus greičiau, negu suvokia mūsų sąmonė, galima paveikti žmogaus elgesį, pasaulėžiūrą ir įpročius. Kiek dažnai televizija naudoja šį manipuliacinį metodą.

Pasąmonė - patirčių saugykla

Pasąmonė - tai visi nesąmoningai mūsų smegenyse vykstantys procesai. Anot psichologo doc. dr. Gedimino Navaičio, pasąmonė yra ne toks sudėtingas dalykas, kaip kartais manoma: „Žmogus savo pojūčiais gauna labai daug informacijos. Į dalį informacijos jis atkreipia dėmesį ir ją suvokia, dalis tiesiog pakliūva į atmintį neįsisąmoninta. Juk turbūt niekas eidamas į darbą ir stebėdamas nueitą kelią

25 kadro poveikis tikrai egzistuoja

neprisimins visų šaligatvio plytelių, nors visa tai jo smegenyse užfiksuota. Atmintyje lieka viskas, ką mes patyrėme.“

Pasak G.Navaičio, žmogaus pasąmonę galima paveikti. „Pasąmonė paveikiama ir gydymo metu. Psichoterapijoje psichoanalizės metu žmogaus pasąmonėje esantys įvykiai yra iš jos „ištraukiami“ tam, kad jie būtų įsisąmoninti ir kontroliuojami. Tam naudojami įvairūs metodai: vaizdų, asociacijų, perkėlimo, sapnų analizės. Pakankamai tokių metodų naudojama ir kitose srityse, ypač reklamoje, propagandoje“, - sako psichologas.

25 kadro įtaka

Psichologo G.Navaičio tvirtinimu, 25 kadro poveikis tikrai egzistuoja: „Yra daryta pakankamai tyrimų, kurie parodo, kaip mūsų pasąmonė gali būti paveikiama. Žmogus nėra sąmoningai suvokęs, kas jam yra rodoma, tai nėra jo sąmonės objektas, tačiau ta informacija jam įdedama į pasąmonę. Geriausiai žmogų įtaigauti pavyksta tada, kai jis nesuvokia, kad yra įtaigaujamas.“

Žinoma, pasak psichologo, vieni yra atsparesni įtaigai, kiti mažiau atsparūs: „Kadangi didelė dalis Lietuvos žmonių dar gyveno visuomenėje, kurioje reklamos nebuvo arba ji buvo neįžiūrima, jie yra mažiau atsparūs reklaminėms įtaigoms negu Vakarų žmonės, kurie su tuo susiduria nuo pat mažumės. Iš kitos pusės nereikia pamiršti, kad kartos po truputį keičiasi ir nauja karta galbūt bus atsparesnė visokioms reklaminėms įtaigoms.“

Daugelis kino filmų, televizijos laidų, pasak G.Navaičio, mums daro emocinį įspūdį, tačiau kiek tai veikia mūsų pasąmonę ir sąmonę, sunku nustatyti: „Žinoma, reikėtų nepamiršti, kad menas ir yra skirtas emocijoms sukelti. O emocijos yra dažnai susijusios su pasąmonėje esančiais įvairiais išgyvenimais. Jeigu 25 kadro metodas ir yra taikomas Lietuvos televizijose ar kine, tai ganėtinai mažais dydžiais, nes kiltų daug skandalų ir protestų, būtų atkreiptas dėmesys į žmogaus teisių pažeidimus, tačiau kiek iš tiesų 25 kadro metodas yra taikomas norint paveikti masines auditorijas, nežinome.“

Nuvalkiota reklama neveikia

Pasak psichoterapeuto doc. dr. Eugenijaus Laurinaičio, be jokios abejonės, žmogaus pasąmonę paveikti jam to net nesuprantant galima ir tai yra daroma. „Mes nesuvokiamus mums sąmoningai signalus vis tiek priimame. Tai yra įrodyta daugybe psichologinių eksperimentų. Pavyzdžiui, ir infragarsas, ir ultragarsas, kurio mes negirdime sąmoningai, mus veikia. Lygiai taip pat labai trumpai parodomi bet kokie vaizdai, kurių įsiminti ir atgaminti sąmoningai mes negalime, yra suvokiami mūsų smegenyse“, - sako psichoterapeutas.

Anot E.Laurinaičio, ir žmogaus dėmesys yra ribotas: „Vieno eksperimento metu buvo susodinta grupė žmonių ir jų buvo paprašyta žiūrėti į didelį televizoriaus ekraną bei suskaičiuoti, kiek gatve pravažiuoja automobilių. Žmonės sėdėjo ir skaičiavo. Vėliau jų buvo prašoma atsakyti į klausimą, ar jie nematė nieko neįprasto tame vaizde. Visi atsakė, kad ne. Tada įrašas buvo parodytas dar kartą, o už automobilių šaligatviu ėjo orangutangas. Žmonės jo nematė todėl, kad mūsų dėmesys yra ribotas. Jis yra fokusuojamas į vienus dalykus ir tada automatiškai nefokusuojamas į kitus. Tokiomis mūsų smegenų savybėmis lengvai galima pasinaudoti.“

Kita vertus, norint padaryti didelę įtaką žmogui ir jo elgesiui, reikia pasistengti: „Informacija gali mus paveikti, bet tos žinios turi būti nenuvalkiotos. Dar vienas eksperimentas, atliktas Amerikoje, įrodo, kad elementarūs reklaminiai teiginiai veikia silpnai. Eksperimento metu buvo naudojamas 25 kadras su nuolatos parodomu vaizdu „Gerkit kokakolą“. Žmones 25 kadras paveikdavo, kokakolos būdavo išgeriama maždaug 10 proc. daugiau, tačiau kai būdavo rodomi kokie nors netikėti pasiūlymai, žmonių elgesys pasikeisdavo kur kas didesniu procentu.“

Parengta pagal priedą „TV publika“

Šaltinis

Turite naujienų, nutikimų, mistinių istorijų, sveikatos patarimų, receptų, pasveikimo istorijų? Pasidalinkite su skaitytojais... Rašykite blog‛e! Kaip galite tai padaryti.

ŽYMĖS: 25 kadras, pasamonė
reklama

Jei radote tekste klaidų, išskirkite ją ir paspauskite Ctrl + Enter Sistema Orphus

Griežtai draudžiama PARANORMAL paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu, be (gyvos) nuorodos su logotipu į PARANORMAL.LT šaltinį.

Facebook komentarai

reklama


Skaityti daugiau ...
Sveikatos patarimai / Liaudies medicina
Nustebino augalas pievoje, o pasirodo – vaistas, apsaug...

„Dalinuosi rožiniais „kupsteliais“ − šaukščiais, jeigu neklystu, kurie ryškiai nuspalvino pavasarinę ...

Sveikatos patarimai / Liaudies medicina
Kokosų pienas ir ciberžolė: receptas detoksikacijai...

Šis gėrimas buvo naudojamas šimtmečius, dėl jo naudos, sveikatai. Jis puikiai susidoroja su uždegimais, virškinimo trakto proble...
Sveikatos patarimai / Liaudies medicina
Sumažinkite cholesterolio kiekį ir išvalykite kraujagys...

Šis receptas padės išvalyti kraujagysles ir apsaugos nuo užsikimšimo. Blogasis cholesterolis dažnai gydomas tradiciniais įvai...

Sveikatos patarimai / Liaudies medicina
Stiprink imuninę sistemą šiuo stebuklingu receptu!...

Jei jūs ieškote sprendimo, vaisto nuo daugelio problemų jūsų organizmui, pavyzdžiui, infekcijos, peršalimo ar net širdies ir kra...
Komentarai: (0) Komentuoti gali tik registruoti vartotojai!
avatar