Meniu
Asmeninė anketa Prisijungimas ir registracija
Atgal » » 2019 » Balandžio » 14

Populiarūs, bet neteisingi mitai apie kiaušinius

Žmonės nuo seno valgo kiaušinių, todėl nenuostabu, kad apie juos yra sukurta daugybė, tačiau dažnai ir neteisingų mitų.

1 mitas: kuo ryškesnis trynys, tuo naudingesnis kiaušinis?

Pamatę ryškiai geltoną ar net oranžinį trynį daugelis tokius kiaušinius sulygina su naminiais, kurie, jų manymu, yra naudingesni ir ekologiškai švarūs. Tačiau iš tiesų trynių spalva priklauso ne nuo to, kur gyveno vištos, o kuo jas šėrė. Jei į vištų lesalą pribers karotinoidų, jų tryniai bus ryškiai geltoni. Karotinoidų yra liucernoje, kukurūzų grūduose ir pilno grūdo miltuose.

2. mitas: kiaušiniai su dviem tryniais - pavojingi?

Kiaušiniai su dviem tryniais - anomalija, todėl natūralioje gamtoje sutinkami retai, o iš jų viščiukai neišsikala. Tačiau valgyti kiaušinių su dviem tryniais - nėra pavojinga, nes tai įtakos jų skoniui ir naudingosioms savybėms neturi. Beje, kai kuriose paukščių fermose specialiai augina vištas, kurios sugeba padėti kiaušinius su dviem tryniais. Tokie kiaušiniai yra stambesni ir paklausūs.

mityba, kiaušiniai, mitai, sveikata

3. mitas: kiaušinių vartojimas kraujyje didina žalingojo cholesterolio lygį?

1 kiaušinyje yra maždaug 215 mg cholesterolio, o galimas šios medžiagos kiekis per parą - 300 mg. Todėl, jei per dieną suvalgysite 1 kiaušinį, savo sveikatai nepakenksite. Be to, kiaušinių tryniuose yra lecitino, kuris reikalingas normaliai medžiagų apykaitai. Kiaušinių reikia valgyti mažiau, jei kartu su jais valgote ir riebaus maisto: pieno produktų ar mėsos. Verta atminti, kad kiaušiniai yra vertingas baltymų šaltinis. 1 kiaušinis savo maistine verte lygus 200 ml pieno ar 50 g mėsos.

4 mitas: kiaušinius sunkiai virškina žmogaus organizmas?

Dėl kiaušinių virškinamojo trakto darbas gali sutrikti tik tada, jei juos valgysite žalius ar gausiai prisivalgysite prieš miegą. Bet kuriuo kitu paros metu tinkamai paruošti kiaušiniai ne tik nepakenks organizmui, bet juos ir Įsisavins geriau nei kitus produktus. Svarbu žinoti, kad kiaušiniuose yra vitaminų A, B, D, E, H ir kalio, natrio, fosforo, magnio, geležies, cinko, fluoro ir kitų naudingų medžiagų.

5 mitas: rudi lukštai pažymi kad kiaušiniuose yra jodo?

Tokia nuomonė nėra teisinga, kaip ir nuomonė, kad rudi kiaušiniai yra naudingesni už baltus. Iš tikrųjų kiaušinių lukštų spalva neturi įtakos kiaušinių skoniui ir mikroelementų sudėčiai bei kiekiui. Kiaušinių lukštų spalva priklauso tik nuo vištų rūšies. Tačiau nedidelis skirtumas tarp rudų ir baltų kiaušinių yra: rusvi lukštai yra standesni nei balti, todėl šie kiaušiniai rečiau dūžta ir juos galima ilgiau išlaikyti. Kitų paukščių kiaušinių spalva priklauso nuo to, kur jie buvo susukę lizdus. Jei ant žemės - kiaušiniai rusvi, pilkšvi ar dėmėti, priklausomai nuo to, kokios spalvos yra šalia stūksantys akmenys.

mityba, kiaušiniai, mitai, sveikata

Kaip nustatyti, ar kiaušiniai - švieži?

Įdėkite kiaušinį į vandenį. Šviežias kiaušinis liks dugne gulėti horizontaliai. Vienos savaitės kiaušinis į vandens paviršių išplauks buku galu. 2-3 savaičių kiaušiniai vandenyje pakibs vertikaliai, o 6-7 savaičių - išplauks į vandens paviršių. Norėdami kiaušinių šviežumą patikrinti parduotuvėje, juos pakratykite. Jei kiaušinio turinys viduje ridenasi iš vieno šono į kitą, kiaušinių galiojimo laikas baigiasi.

  • Virtus šviežius kiaušinius nulupti sunkiau nei kelias savaites išlaikytus šaldytuve.
  • Kiaušinių nepatariama virti ilgiau nei 10 minučių, nes baltymų kokybė pablogėja.
  • Daugiausiai kiaušinių suvalgo meksikiečiai - vidutiniškai po 1,5 kiaušinio kasdien.
  • Kiaušinius reikia laikyti pačioje šalčiausioje šaldytuve vietoje ir būtinai uždaroje pakuotėje. Atminkite, kad porėti kiaušinių lukštai sugeria stiprius kitų produktų kvapus.
  • Žalius kiaušinius šaldytuve galima laikyti 4-5 savaites, su lukštais kietai virtus - 7 dienas.
Niekas neišdrįso palikti komentarą.
Būkite pirmi, kurie pasidalins savo nuomone su kitais.
avatar


TavoSkelbimai.lt Skelbimų lenta