- 2025-08-11
- 0.0 Reitingas
- 23 Peržiūrų
- Komentarai
Tikintieji teigia, kad vienas gigantiškas laivas buvo pakeistas kitu dėl draudimo pinigų. Štai tiesa.
Bettmann//Getty Images
Štai ką sužinosite perskaitę šią istoriją:
- 1912 m. nuskendo „Titanikas“. Šiuolaikinė teorija teigia, kad laivas buvo slapta pakeistas jo seseriniu laivu „Olimpika“ kaip draudimo sukčiavimo dalis.
- Po brangiai kainavusios avarijos, sąmokslo teorijų šalininkai teigia, kad „White Star Line“ kompanija, siekdama atgauti nuostolius, sugadintą „Olimpika“ laivą užmaskuodavo kaip „Titanika“, tačiau istorikai teigia, kad įrodymai to nepatvirtina.
- Ekspertai pabrėžia pagrindinius laivų skirtumus, draudimo neatitikimus ir fizinius įrodymus iš „Titaniko“ nuolaužų, kurie paneigia keitimo teoriją.
Kai 1912 m. nuskendo „Titanikas“, tai sukrėtė visą pasaulį. Tokio techniškai pažangaus laivo sunaikinimas žiauriai parodė žmogaus inovacijų ribas. Tačiau pastaraisiais metais internete, visai neseniai „Reddit“, ėmė plisti sąmokslo teorija, kuri kelia klausimą: ar tikrai nuskendo „Titanikas“?
Žinome, kad tai skamba absurdiškai. Tačiau išklausykite mus.
Visi sutinka dėl vieno fakto: 1912 m. balandžio 15 d. Šiaurės Atlanto lediniuose vandenyse tikrai nuskendo laivas, o jame žuvo apie 1500 keleivių. Konspiracijos teorija tiesiog teigia, kad „Titanikas“ nebuvo toks techninis stebuklas, kokį žadėjo laivo savininkė kompanija „White Star Line“.
Veikiau „White Star Line“ pakeitė laivus, kurie turėjo plaukti iš Sautamptono į Niujorką, ir laivas, pristatytas kaip geriausias „Titanikas“, iš tiesų buvo senesnis laivas „Olimpikas“.
Be to, konspiracinė teorija teigia, kad visa avarija buvo nesėkmingas draudimo sukčiavimas.
J. P. Morganas ir didžiųjų laivų klestėjimas
Britų kompanija „White Star Line“ turėjo stiprių konkurentų Anglijoje ir visame pasaulyje. Vietos rinkoje ji turėjo aršią konkurentę – kompaniją „Cunard Steamship Company, Ltd.“, kuri 1906–1907 m. išsiuntė į pirmąjį reisą tuomet didžiausius pasaulyje keleivinius laivus „Lusitania“ ir „Mauretania“.
Norėdama konkuruoti su „Lusitania“ ir jos seserimi, „White Star Line“ įsitraukė į milžinišką laivų karą. Kompanijai tokios kovos nebuvo naujiena, tačiau „Cunard“ laivai „Lusitania“ ir „Mauretania“ pralenkė „White Star“ vadinamuosius „Didžiuosius keturis“ laivus pagal maksimalų greitį. Šį kartą kompanija turėjo papildomą paramą.
1902 m. „White Star“ tapo „International Mercantile Marine Co.“ (IMM) nuosavybe, holdingo bendrove, finansuojama garsaus finansininko J. P. Morgano. Morgano leidimu „White Star“ pirmininkas J. Bruce Ismay pradėjo dirbti prie laivų, kurie tapo žinomi kaip „Olimpikas“ klasės laivai. Jei jie negalės prilygti „Lusitania“ greičiui, „Olimpikas“ klasės laivai pranoks „Cunard“ laivus: jie bus dar didesni ir prabangesni. Buvo užsakyti trys laivai: „Olympic“, „Titanic“ ir „Britannic“ (angl.).
Historica Graphica Collection/Heritage Images/Getty Images//Getty Images „Titanikas“ galingas savininkas, bankininkystės magnatas J. P. Morgan (dešinėje) yra daugelio konspiracijos teorijų centre.
„Olimpikas“ buvo pastatytas pirmasis ir, kaip linijos vardas, buvo laikomas pagrindiniu laivu. Jo pirmasis reisai buvo plačiai reklamuojami, o pirmieji kelionės buvo sėkmingos. Tačiau vos penktojo reiso metu laivas pateko į rimtą bėdą.
1911 m. rugsėjo 20 d., praplaukdamas karinį laivą „Hawke“, „Olimpikas“ padarė netikėtą posūkį. Nespėjęs sureaguoti, abu laivai susidūrė. „Olimpikas“ sugebėjo sugrįžti į uostą, tačiau buvo smarkiai apgadintas. Vėliau teismo procese už incidentą buvo pripažinta atsakinga „White Star Line“ kompanija.
Konspiracija prasideda
Kirk and Sons of Cowes/Heritage Images/Getty Images//Getty Images „Olimpiko“ korpuso įtrūkimai po „Hawke“ incidento.
Visa tai, kas išdėstyta aukščiau, yra visuotinai pripažinti faktai. „Olimpiko“ avarija yra ta vieta, kur keliai išsiskiria.
Konspiracijos teorijų šalininkai teigia, kad po avarijos „Olimpikas“ buvo ekonominė katastrofa. Dėl teismo proceso remonto išlaidos nebuvo padengtos draudimu, o laivas, stovėdamas prieplaukoje, negaudavo jokių pajamų. Todėl kompanija nusprendė pakeisti planus: naujai pastatytas antrasis laivas gavo „Olimpikas“ pavadinimą, o senasis, apgadintas laivas buvo perstatytas į „Titanikas“.
Galiausiai tikrasis „Olimpikas“ (dabar slapta plaukiojantis kaip „Titanikas“) buvo nuskandintas avarijos metu, dėl kurios „White Star Line“ galėjo gauti draudimo išmoką, atitinkančią naujo laivo vertę, o laivas, kuris iš pradžių buvo pastatytas kaip „Titanikas“, galėjo toliau plaukioti. Vienintelis dalykas, kuris sugriovė planą, buvo ledkalnis.
Kiti sąmokslo teorijų šalininkai teigia, kad nuskendimas turėjo dar piktesnę priežastį: už keitimą stovėjo J. P. Morganas, norėjęs panaudoti prastesnį laivą, kad jame nuskęstų jo priešai.
Abi teorijos šalininkai nurodo keletą įkalčių: „Titanic“ prieš reisą nebuvo leidžiama apžiūrėti visuomenei, nes buvo bijoma, kad ekspertai atpažins jį kaip „Olimpikas“, teigia teorijų šalininkai.
Be to, yra ir iliuminatoriai. Populiariame „Reddit“ įraše nagrinėjamos „Titaniko“ statybos ir pirmojo reiso nuotraukos, ir pastebima, kad antroji nuotrauka yra įtartinai pakeista ir labai panaši į „Olimpikas“.
Yra ir daugybė kitų detalių. Pavyzdžiui, atskiri teiginiai rodo, kad „Olimpikas“ guli jūros dugne, o ne originalus „Titanikas“.
Konspiracija nesudaro logikos
Kongreso biblioteka/Corbis/VCG per Getty Images//Getty Images „Olimpikas“ ir „Titanikas“ statomi vienas šalia kito.
„Titaniko“ tyrėjai Steve Hall ir Bruce Beveridge išleido knygą šia tema, „Titanic or Olympic: Which Ship Sank?“ Jie taip pat padėjo parašyti kitas knygas apie „Titaniko“ istoriją, įskaitant „Titanic: The Ship Magnificent“. Abu autoriai tiesiogiai atmeta argumentą dėl iliuminatorių.
„Olimpikas, kaip ir Titanikas, iš pradžių turėjo 14 iliuminatorių kairiajame laivapriekio šone, bet vėliau buvo įrengti dar du; jie buvo ten 1912 m. kovo mėnesį“, – rašo jie.
Istorikas Markas Chirnside taip pat skyrė daug laiko klausimui, kodėl tiksliai buvo padarytas šis pakeitimas. 2005 m. jis išnagrinėjo draudimo argumentą, kad laivas buvo tyčia nuskandintas, siekiant gauti draudimo išmoką. Cituodamas Ismay, „Titanikas kainavo 7 500 000 dolerių, o buvo apdraustas 5 000 000 dolerių, kaip suprantu“. Tai patvirtina IMM viceprezidentas JAV Philip A. S. Franklin, kuris patvirtino, kad draudimo polisas buvo 5 milijonai dolerių.
„Jei būtų buvęs sąmokslas, būtų galima tikėtis, kad draudimo polisas būtų pakeistas, kad apimtų visą laivo vertę“, – rašo Chirnside. „Tačiau White Star galėjo tikėtis atgauti du trečdalius laivo vertės.“
Atidžiai išnagrinėjus, nė vienas iš „Olimpiko“/„Titaniko“ teiginių negali pagrįsti fenomenalių pastangų, kurių reikėjo norint pakeisti laivus: du laivai nebuvo visiškai identiški. „Titanikas“ turėjo „unikalią kavinę ir padidintą à la carte restoraną“, rašo Chirnside, ir buvo modifikuotas remiantis kompanijos ankstesne patirtimi su „Olimpikas“.
Tuo tarpu Associated Press pranešė, kad buvo rasti „Titanikas“ nuolaužos su unikaliu laivo identifikavimo numeriu (CIN); 401 yra neginčijamas įrodymas, kad tai nebuvo nesėkmingas bandymas nuslėpti faktus.
Tai dar ne viskas. „Paprasčiausiai neįmanoma vienerių metų senumo laivą pateikti kaip naują“, – sako Chirnside, nurodydamas keletą nedidelių skirtumų tarp abiejų laivų, įskaitant „papildomas plienines plokštes, pritvirtintas prie „Olimpikas“ variklių pagrindo plokščių“, kurios buvo pridėtos 1911 m. ir vis dar buvo ten per tolesnius patikrinimus 20-aisiais ir 30-aisiais. Kai „Titanika“ tyrė Britanijos prekybos taryba, tokių plokščių nerasta.
Ne todėl, kad „Titanikas“ ar jo savininkas J. P. Morganas buvo neabejotini – Morganas per savo gyvenimą parodė fenomenalią galią JAV, beveik vienas išsprendęs 1907 m. bankų krizę. (Kaip paaiškėjo, „Titanikas“ nuskendimas tapo retu Morgano finansiniu nesėkmiu, ir po dvejų metų IMM bankrutavo.)
Tačiau tuo atveju buvo fizinių įrodymų, kad Morganas keitė pinigų sistemą. Nėra jokių konkrečių įrodymų, kurie patvirtintų istorikų pateiktus „Titaniko“ sąmokslo įrodymus.
...kadangi jau perskaitėte šį straipsnį iki pabaigos, prašome Jus prisidėti prie šio darbo. Skaitykite „Paranormal.lt“ ir toliau, skirdami kad ir nedidelę paramos sumą. Paremti galite Paypal arba SMS. Kaip tai padaryti? Iš anksto dėkojame už paramą! Nepamirškite pasidalinti patikusiais tekstais su savo draugais ir pažįstamais.
Susijusios naujienos:
Komentarai su keiksmažodžiais bus šalinami automatiškai, be atsiprašymo.
Skaityti daugiau
Skaityti daugiau
Skaityti daugiau
Skaityti daugiau