- 15.10.2018
- 5.0 Reitingas
- 1492 Peržiūrų
- Komentarai
Aviacijos katastrofų istorija žino ne vieną paslaptingą ir dramatišką įvykį. Vienas iš jų - paslaptingas keleivinio lėktuvo "Lockheed L-1049H" dingimas, skrendant virš Ramiojo vandenyno. 1962 metų kovo 16 dieną kartu su lėktuvu be pėdsakų dingo visi 1007 juo skridę žmonės.
1960 metais Šiaurės Vietnamo komunistai įvykdė keletą įžūlių diversijų, nužudydami 1400 Ngo Dinh Diemo vyriausybės valdininkus. Paaiškėjus, kas visa šalis netrukus gali atsidurti komunistų rankose, Vašingtone buvo nuspręsta padėti Pietų Vietnamui. 1961 metų gruodžio mėnesį buvo pasiųstos dvi JAV malūnsparnių kuopos ir dešimtys karinių patarėjų. Džono Kenedžio administracija norėjo visais įmanomais būdais pademonstruoti savo ryžtą atremti „komunistų agresiją“ Pietryčių Azijoje (paranormal.lt).
Blogą lemianti tyla
Tokios užduoties vykdymui bendrovė „Military Air Transport Service“ išsinuomojo didžiulį keturių variklių lėktuvą „Lockheed L-1049H“. Jo gabaritai ir komfortas leido be jokių trukdžių atlikti ypač tolimus skrydžius. Lėktuvu iš San Francisko per Ramųjį vandenyną į Saigoną turėjo būti nuskraidinti 93 amerikiečiai ir 3 Pietų Vietnamo kariškiai.
Prieš penkis metus pagamintas lėktuvas priklausė aviacijos bendrovei „Flying Tiger Line“. Visi techniniai parametrai buvo normos ribose. Ekipažą sudarė profesionalūs pilotai, kuriais tikrai galima pasitikėti. Be to, atsižvelgiant į ilgą skrydžio trukmę, ekipažą sudarė dvi komandos - pagrindinė ir dubliuojanti. Lėktuvo ekpažui vadovavo 48-ių metų amžiaus Gregoris Tomas, kurio skraidymo patirtis siekė 20 tūkstančių valandų. Jis vadovavo antrajam ir trečiajam pilotams, dviem borto inžinieriams, dviem šturmanams ir keturioms stiuardesėms.
1962 metų kovo 14 dieną, anksti ryte į lėktuvą „Lockheed“ sulipo 96 keleiviai, apsirengę karine forma. 05:45 lėktuvas, skrendantis 739 reisu, pakilo iš Treviso karinės bazės aerodromo ir pasuko link Havajų salų.
Po neilgo nusileidimo Honolulu laineris perskrido į Veiko salą, o po to pasiekė Guamą. Nusileidimų metu techniniai specialistai tikrino lėktuvo parametrus, atliko smulkius remonto darbus ir papildė degalų bakus. Pagaliau, kovo 15 dieną apie 13 valandą lėktuvas su keleiviais pakilo iš Guamo aerodromo ir pasuko į savo galutinį tikslą.
Praėjus pusvalandžiui nuo pakilimo lėktuvo ekipažas, neaiškindamas priežasties, paprašė leidimo pakilti iš įprastinio 3000 metrų aukščio į 5500 metrų aukštį. Guamo aerodromo dispečeris leido atlikti šį manevrą. 14:22 lėktuvo ekipažas susisiekė su antžemine tarnyba ir informavo, kad skrydis vyksta normaliai. Tai buvo paskutinis ryšio seansas.
Sprogimas danguje
Kai po valandos dispečeris radijo ryšiu bendravo su 400-ju reisu skrendančio bendrovės „American Overseas Airlines“ lėktuvo ekipažu, išgirdo statinius trukdžius. Buvo panašu, kad kažkas bando užmegzti ryšį. Užbaigęs seansą, dispečeris nusprendė užmegzti ryšį su „Lockheed“, tačiau lėktuvas su kariškiais nebeatsakė. Po kelių nesėkmingų bandymų susisiekti buvo paskelbta abejones kelianti situacija (INCERFA), o 16:30 ji buvo pakeista į avarinę situaciją (ALERFA). Kai 739-ju reisu skrendantis lėktuvas numatytu laiku neatskrido į Filipinus, situacija buvo pakeista j ypatingą (DETRESFA).
Išliko viltis, kad lėktuvas galėjo nusileisti vandenyno paviršiuje. Beveik iš karto j tikėtiną kritimo rajoną buvo pasiųsti 48 lėktuvai ir 8 laivai. Ištyrus didžiulę 373 tūkstančių kvadratinių kilometrų teritoriją nieko nebuvo aptikta - nei lainerio nuolaužų, nei kuro pėdsakų vandens paviršiuje. Didžiulis lėktuvas dingo be pėdsakų.
Beje, kažkas vis tik „buvo“. Tą vakarą, kai „Lockheed“ dingo iš radarų ekrano, jo tikėtino kritimo rajone plaukė tan-keris iš Kalifornijos „Lenzen“. Laivo ekipažas naktiniame danguje pastebėjo ryškų sprogimą. Kapitonas nusprendė pasukti laivą ta kryptimi, kad suteiktų pagalbą nukentėjusiesiems. Tačiau penkių valandų trukmės įvykio vietos paieškos baigėsi be rezultatų. Susisiekti radijo ryšiu su Guame ir Maniloje esančiomis tarnybomis taip pat nepavyko. Laive buvo nuspręsta, kad jie matė iš poligono paleistos raketos sprogimą.
Planet Today News Dokumentika. Mirties mašinos.
Rasti lainerio liekanų taip ir nepavyko. Šio įvykio tyrimą atlikusi komisija išnagrinėjo dokumentus apie lėktuvo techninę būseną, pokalbius su dispečeriais, pilotų dosjė, tačiau taip ir nesugebėjo nustatyti, kas įvyko danguje virš Ramiojo vandenyno. Buvo iškelta ne viena versija - fiuzeliažo suirimas, variklio gedimas, žmogiškasis faktorius, diversija ir pan. Nė viena versija nebuvo patvirtinta įrodymais.
...kadangi jau perskaitėte šį straipsnį iki pabaigos, prašome Jus prisidėti prie šio darbo. Skaitykite „Paranormal.lt“ ir toliau, skirdami kad ir nedidelę paramos sumą. Paremti galite Paypal arba SMS. Kaip tai padaryti? Iš anksto dėkojame už paramą! Nepamirškite pasidalinti patikusiais tekstais su savo draugais ir pažįstamais.
Susijusios naujienos:
Komentarai su keiksmažodžiais bus šalinami automatiškai, be atsiprašymo.
Skaityti daugiau
Skaityti daugiau