- 31.03.2019
- 0.0 Reitingas
- 1377 Peržiūros
- Komentarai
Miesto visureigis – kai kuriems automobilių mėgėjams šis žodžių junginys lyg keiksmažodis. Tačiau rinka diktuoja madas ir didesnio pravažumo automobiliai yra tai, ko nori ir ieško daugelis pirkėjų. „Toyota RAV4“ galima laikyti vienu šios klasės pionierių, nes pirmoji modelio karta debiutavo dar 1994-aisiais. Kas yra naujausias, jau penktos kartos „RAV4“: visureigis ar miesto automobilis?
Tvirto automobilio įvaizdis
Žvelgiant į naujojo „RAV4“ išvaizdą, jis nori būti visureigiu. Kampuotas tvirto automobilio įvaizdį pabrėžiantis eksterjero dizainas sužadina lūkesčius, kad jam nebaisus sunkiau pravažiuojamas miško kelias.
Tiesą sakant, tikrai nebaisus. Nors LRT.lt mėgintas modelis varomas tik priekiniais ratais, tačiau tai nesutrukdė nuvažiuoti iki pat ten, kur kelias, tiksliau keliukas, baigiasi. Kalvos ir duobės šio automobilio tikrai negąsdina. Pasivažinėjus ne pačiu geriausiu keliu, galvoje ima regztis mintis, kad taip, tikrai taip – tai kažkas panašaus į visureigį.
Tačiau vėliau pamatome, kad tą patį kelią, gal tik kiek sunkiau, bet įveikė ir paprastas sedanas. Ar tai reiškia, kad „RAV4“ tiesiog beprasmis? Tikrai ne. Tiesiog jis su tokiu keliu susitvarko lengviau ir paprasčiau.
Tvirtas, bet nuobodus
Jei išorė ir sukelia diskusijų, tai naujasis „RAV4“ išlaiko „Toyota“ tradicijas kurti kokybišką, bet nuobodų interjerą, nors šiokių tokių įdomių smulkmenų atrasti galima. Bet apie viską iš eilės.
Kalbant apie kokybę, „RAV4“ šiuo atžvilgiu griežia pirmuoju smuiku. Tai ne premium segmento atstovas, todėl nesitikėkite, pavyzdžiui, „Lexus“ lygio kokybės. Vis dėlto pagrindiniai akcentai sudėlioti ten kur reikia ir kaip reikia.
Pavyzdžiui, viskas surinkta tvirtai ir dėl to sunku surasti bent menkiausią priekaištą, kad ir kaip stengtumeisi. Medžiagos iš kurių pagaminti apdailos elementai, pakankamai geros, atsižvelgiant į tai, kokiai pirkėjų grupei šis automobilis skirtas.
Kalbant apie malonias staigmenas, „Toyota“ sukūrė tikriausiai patogiausius salono oro temperatūros reguliavimo ratukus. Jie pagaminti iš gerai sukimbančios gumos, kurios tekstūra leidžia juos lengvai sukioti net ir mūvint pirštines. Beje, tokia pat guma padengtos ir vidinės durų rankenos, kurias griebiame norėdami uždaryti duris. Tai labai malonios smulkmenos, kurios palengvina automobilio ir jo prietaisų, kaip kasdienių įrankių, naudojimą.
Džiugina ir gerai suprojektuota vairuotojo pozicija. Nors kai kurių mygtukų ar rankenėlių ir reiškia paieškoti, o langų atidarymo ir veidrodėlių reguliavimo mygtukai kažkodėl neapšviesti, tačiau visa tai yra pripratimo reikalas, o ne fundamentalios klaidos.
Nors „RAV4“ interjeras suprojektuotas beveik nepriekaištingai, tačiau dizaineriai nepersistengė. Jis nuobodus ir neturi jokių ryškesnių elementų. Kitaip tariant, jei pirmiausia įsimylite akimis, tai pažvelgus į naujojo „RAV4“ interjerą širdis nesuvirpės.
Ekologija ir ekonomija
Kalbėti apie tai, kaip puikiai sustyguota naujojo „RAV4“ hibridinė pavara, būtų tas pats, kas šiandien klausyti Mikalojaus Koperniko teorijos apie tai, jog žemė sukasi aplink saulę – tai seniai žinoma tiesa. Pavyzdžiui, 2003-iaisiais pasirodžiusio antrosios kartos „Prius“ hibridinė pavara veikia be didesnių priekaištų, todėl stebėtis, kad ir prie naujausio „RAV4“ prikibti nėra dėl ko, nereikėtų.
LRT.lt mėgintas modelis turi 2,5 l darbinio tūrio, keturių cilindrų benzininį variklį, kuriam kompaniją palaiko elektros variklis. Bendras galingumas – beveik 220 arklio galių ir 220 Nm sukimo momentas. Tai nėra stulbinantys skaičiai, tačiau šiuo atveju svarbiau yra ne tai, koks galingumas, bet kaip jis išnaudojamas.
„RAV4“ važiuoja lengvai, kai to reikia, be didesnių pastangų greitėja, todėl kasdieniam važiavimui dinaminių savybių visiškai pakanka. Vienintelis didesnis hibridinės sistemos, tiksliau, vidaus degimo variklio trūkumas – kai norima maksimalios dinamikos, jis garsiai urzgia. Tačiau važiuojant ramiai, sunku suprasti, kada „RAV4“ varomas elektra, o kada – benzininiu varikliu.
Naujasis „RAV4“ gali pasigirti gerais realiais degalų ekonomijos rodikliais. Važiuojant labai agresyviai, vidutinės sąnaudos neviršijo 6,8 l šimtui kilometrų ribos. Važiuojant ramiau ir labiau galvojant apie ekonomiją, degalų sąnaudas galima sumažinti ir iki mažiau nei 6 litrų. Dėl visko kalta, žinoma, hibridinė pavara, nes pajudėjimo iš vietos pareigą atlieka elektros variklis, o benzininis įsijungia tik vėliau. Toks receptas puikiai veikia jau du dešimtmečius.
Ne vairavimo entuziastams
Daugelis gamintojų, kurdami didesnio pravažumo automobilius, bet kokia kaina stengiasi jiems suteikti bent žiupsnelį sportiškumo, ypač kalbant apie vairo mechanizmo veikimą. „Toyota“ akivaizdžiai numojo į tai ranka. Manevruoti su „RAV4“ lengva, tačiau, važiuojant didesniu greičiu, kalbėti apie vairo tikslumą beprasmiška.
Tai tik dar kartą įrodo, kad, kuriant šį „RAV4“, buvo galvojama apie mases. Japonai stengėsi sukurti automobilį, kuris tinka visiems, o ne tik vienai ar kitai grupei pirkėjų.
Tokia pati situacija kalbant ir apie komfortą. Kai kurie gamintojai akcentuoja, kad jų modelis važiuoja ypač minkštai. Kiti pabrėžia sportiškumą ir geras valdymo savybes. Ką sako „Toyota“? Nieko. Neišskiriama nei viena, nei kita. Iš vienos pusės, tokia pozicija nenuvilia galimų pirkėjų, kurie negauna to, ko tikisi. Paprasčiau sakant, „RAV4“ tiesiog važiuoja ir viskas.
Žvelgiant visiškai objektyviai, naujasis „RAV4“ hibridas tikriausiai vienas geriausių savo klasės automobilių. Kokybiškas, patogus, ekonomiškas, praktiškas ir patenkina vis dar sunkiai paaiškinamą pirkėjų norą vairuoti didesnio pravažumo automobilį.
Žvelgiant subjektyviai, tai nuobodus automobilis, kuriame viskas suskaičiuoja milimetrų ir mililitrų tikslumu. Jis neskirtas entuziastams, kurie ieško „cinkelio“. Bet ne entuziastai valdo rinką. Eiliniai pirkėjai ir vartotojai deda galutinį tašką. Šiuo atveju, „RAV4“ jiems tinka ir patinka.
Mėgintas automobilis: „Toyota RAV4 Hybrid“
Variklis: hibridinis elektros ir 4 cilindrų, 2,5 l darbinio vidaus degimo benzininis
Galingumas: 218 AG, 221 Nm
Pavarų dėžė: Elektroninė nuolatinio kintamo veikimo (CVT)
Mėginto automobilio kaina: 38,320 Eurų
Vytenis Kudarauskas, LRT.lt
...kadangi jau perskaitėte šį straipsnį iki pabaigos, prašome Jus prisidėti prie šio darbo. Skaitykite „Paranormal.lt“ ir toliau, skirdami kad ir nedidelę paramos sumą. Paremti galite Paypal arba SMS. Kaip tai padaryti? Iš anksto dėkojame už paramą! Nepamirškite pasidalinti patikusiais tekstais su savo draugais ir pažįstamais.
Susijusios naujienos:
Komentarai su keiksmažodžiais bus šalinami automatiškai, be atsiprašymo.
Skaityti daugiau