Meniu
Asmeninė anketa Prisijungimas ir registracija
Atgal Pagrindinis » Paslapčių ir Žinių Pasaulis » Auto » 2015 » Birželio » 5

Naujas «Škoda Superb»

Didesnis, erdvesnis, patogesnis, ekonomiškesnis – taip iki šiol savo naujus modelius pristatinėjo „Škoda“. Kalbėdami apie trečios kartos „Superb“ čekai šių epitetų nepamiršo, tačiau prie jų prijungė dar keletą, tai – „gerokai patrauklesnis“ ir „išmanesnis“.

Išbandyti naująjį „Superb“ atvykome į Florenciją, kuri prieš keletą amžių tapo Renesanso lopšiu. „Škodos“ atstovai sako, kad naujasis jų flagmanas taip pat žymi naujos eros pradžią. Apie kokias permainas kalba čekai? Daugiau dėmesio dizainui, kokybei ir emocijoms – nuo šiol tai yra svarbiausi gamintojo išsikelti tikslai. Išties, jeigu naujų „Škodos“ automobilių kokybei priekaištų randa tik maža dalis vairuotojų, tai apie pasiekimus dizaino srityje pastaraisiais metais čekai negalėjo niekuo pasigirti.

Vienas to pavyzdžių – antros kartos „Superb“, gamintas nuo 2008 m. Visi jį liaupsina kaip itin patogų automobilį, pranokstantį ir gerokai brangesnius konkurentus, tačiau jo išvaizda, švelniai tariant, nelabai vykusi. Dizainas su modelio pavadinimu neturėjo nieko bendro, o labiausiai į akis krito neproporcingai išsikišusi galinė dalis. Situaciją kiek pataisė 2009 m. pasirodžiusi dailesnė universalo versija.
Lietuvoje „Superb“ yra trečias pagal populiarumą „Škodos“ modelis po „Octavia“ ir „Yeti“. Iki šiol „Combi“ universalą rinkdavosi apie 80 proc. pirkėjų, tačiau tikėtina, kad nuo šiol ši dalis kiek apmažės, nes dabar įprastas „Superb“ atrodo nepalyginamai geriau už pirmtaką. Čekai nesikuklindami sako, kad naujos kartos „Superb“ yra geriausias jų kada nors sukurtas automobilis. Dėl to sunku ginčytis – dabar „Škodos“ flagmanas tapo išties prašmatnus.

Naujasis čekų pasididžiavimas nuo pirmtako skirsis modernesne išvaizda. Kompanijos dizaineriai perėmė keletą pastebimų akcentų iš pernai Ženevoje pristatytos „Vision C“ koncepcijos. Automobilio siluetas atrodo gerokai proporcingesnis, o iš priekio jis tapo kur kas „piktesnis“ dėl standartinių LED žibintų formos. Variklio grotelės tapo žemesnės ir platesnės, be to, į jų vidurį itin subtiliai įkomponuotas radaras, reikalingas saugumo sistemų darbui. Viena vertus, naujasis „Superb“ atrodo išties dailiai, kita vertus – jis nedemonstruoja kažko drąstiškai naujo ir jame galima atpažinti tiek „Škodos“, tiek ir viso „Volkswagen“ koncerno braižą. Italijoje čekai dar slėpė informaciją apie universalą, tačiau pirmosios dar talpesnės versijos nuotraukos buvo išplatintos šią savaitę.

XXL dydžio „Simply Clever“ paketas

Kalbant apie techninę pusę, svarbiausia naujiena – „Superb“ nuo šiol gaminamas pagal „Volkswagen“ grupės MQB platformą, kurios pagrindu konstruojami ir naujieji „Passat“, „Golf“, o ateityje pagal šį „receptą“ gims ir naujos kartos „Polo“, „Touareg“ bei kiti koncerno automobiliai. Iki šiol iš „Škodos“ modelių tik „Octavia“ turėjo MQB architektūrą.

Nors ankstesnis modelis buvo vienas didžiausių klasėje ir pasižymėjo erdvumu, naujokas yra dar pranašesnis. Automobilio ilgis padidėjo 2,8 cm, plotis – 4,7 cm, o važiuoklės bazė yra 8 cm ilgesnė ir siekia 2,84 metro, tad gale sėdintys keleiviai turės dar daugiau vietos ir galės dar dažniau kartoti, kad jaučiasi it limuzine. Bagažinė padidėjo 30 litrų, iki 625 litrų, ir atrodo neįtikimai didelė. Nuslūgus euforijai ir apsidairius aplink nesunku pastebėti ir tai, kad salone panaudotos medžiagos tapo kokybiškesnės, plastiko paviršiai minkštesni.

Pirkėjų norai auga, todėl gamintojai visomis išgalėmis siekia prisitaikyti bei neatsilikti nuo šiuolaikinių technologijų. Jeigu iki šiol „Škoda“ klientus pritraukdavo tuo, kad jų automobiliai buvo tiesiog praktiški ir pigesni nei konkurentai, dabar būti tik biudžetiniu „Volkswagen“ čekams nebepakanka. Tad nuo šiol ši markė žada pasitelkti naujų triukų. Pavyzdžiui, naujojo „Superb“ papildomoje įrangoje bus trijų zonų oro kondicionierius, visos sėdynės gali turėti šildymo funkciją, o priekinės taip pat gali būti ir ventiliuojamos. Rodos, dar visai neseniai sėdynių ventiliavimas buvo tik prabangiems automobiliams būdingas akcentas. „Superb“ taip pat gavo galinio vaizdo kamerą, o klasikinis „užtraukiamas“ stovėjimo stabdys buvo pakeistas į elektroninį. Be to, geriausios įrangos versijose bus galima užsisakyti interneto prieigą salone, o ką jau kalbėti apie automatinę automobilio pastatymo sistemą – jeigu ją turi „Octavia“, tai „Superb“ be jos neįsivaizduojamas.

Gerokai išplėstas ir saugumo sistemų sąrašas, kuriame be tokių savaime suprantamų dalykų kaip elektroninės stabilumo kontrolės ar septynių saugos oro pagalvių bus ir tokia įranga kaip automatinė stabdymo sistema, padangų slėgio tikrinimo sistema, taip pat – „Multi-Collision Brake“ funkcija, kuri po smūgio iškart stabdo automobilį, kad šis neišlėktų į priešingą eismo pusę ir taip apsaugo nuo pakartotinio susidūrimo. Iš papildomos įrangos vairuotojai taip pat galės rinktis iki šiol nematytas sistemas, tokias kaip „Rear traffic alert“ funkcija, kuri yra tarsi „akys pakaušyje“. Ši sistema stebi kelią ir įspėja apie artėjančias kliūtis kai važiuojama atbulomis – tai yra visiška naujiena ir naujos kartos „Audi Q7“ visureigyje.

Vairuotojui ir keleiviams gyvenimą palengvins ir firminiais tampantys nauji „Simply Clever“ sprendimai, o jų – net 29. Priekinėse durelėse keleiviai ras du skėčius, gale bus įrengta planšetinio kompiuterio dėtuvė, prie degalų bako dangtelio bus tvirtinamas ledo gremžtukas, priekinėse ir galinėse durelėse padarytos nišos, kuriose telpa 1,5 litro buteliai. Dar viena naujovė – „Superb“ siūlys sistemą, pavadintą „Virtual pedal“, t.y. kilstelėjus koją po galiniu buferiu, bagažinė atsidarys automatiškai. O milžinišką jos dangtį nuo šiol galima uždaryti ir elektroniškai, t.y. paspaudus mygtuką.

Turės pakabos reguliavimo sistemą

Gamintojų teigimu, panaudojus naują platformą ir kitokias medžiagas, naujojo „Superb“ svoris sumažėjo iki 75 kg (priklausomai nuo versijų), o varikliai tapo iki 30 proc. ekonomiškesni. Variklių gamoje iš viso bus penki benzininiai TSI (1.4 l 125 arba 150 AG; 1.8 l 180 AG; 2.0 l 220 arba 280 AG) ir trys dyzeliniai TDI (1.6 l 120 AG ir 2.0 l 150 arba 190 AG) motorai, visi jie turės „stop-start“ sistemą.

Toskanos regione išbandėme porą variklių. Pradėjome nuo silpniausio benzininio pasirinkimo, montuojamo bazinėje versijoje – 1.4 l, 125 AG, komplektuojamo su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže. Gamintojai giriasi, kad ši jėgainė sveria tik 104 kg (t.y. dėl naujo aliuminio lydinio svoris sumažėjo 12 kg), tačiau daugiau privalumų įvardinti sunkoka. Važinėjant mieste ramiu tempu šis motoras nekels didelių rūpesčių, tačiau jeigu vairuotojas azartiškas ir norisi važiuoti sparčiau – ši versija pasirodys vangoka, o staigaus pagreitėjimo greitkelyje tikėtis neverta. Tad šį variklį galima rinktis, jeigu biudžetas itin apribotas, tačiau jeigu galimybės platesnės – yra nemažai kitų pasirinkimų.

Kur kas geresnius įspūdžius paliko galingiausias dyzelinis variklis – 2.0 l, 190 AG. Šį „Superb“ bandėme su automatine DSG transmisija ir visų varančiųjų ratų sistema. Tai atrodo idealus motoras „Škodos“ flagmanui. „Dyzelio“ maksimalus 400 Nm sukimo momentas pasiekiamas jau esant 1750 aps./min., tad automobilis eiklus vos spustelėjus greičio pedalą. Be to, gamintojai žada, kad vidutinės degalų sąnaudos bus mažesnės nei 5 l/100 km.

Tai – maždaug tik litru prastesnis rodiklis nei pačios taupiausios „Superb GreenLine“ versijos su 1.6 TDI (120 AG) varikliu, kurios vidutinės degalų sąnaudos neturėtų viršyti 3,7 l/100 km, o CO2 emisija – 95 g/km.

„Superb“ yra pirmasis „Škoda“ automobilis, kuris siūlomas su pakabos reguliavimo sistema „Dynamic Chassis Control“, turinčia tris režimus – standartinį, sportinį ir komfortišką. Be to, papildomai užsisakius šią sistemą, vairuotojas galės ir individualiai pasirinkti vairo mechanizmo bei pakabos reguliavimą ar naudoti ekonomišką režimą.

Vertinant bendrai, absoliuti dauguma pagal MQB platformą sukurtų „Volkswagen“ grupės automobilių rieda gerai, tad ir „Superb“ šiuo atžvilgiu netapo išimtimi – mašinos valdymas tinkamai sureguliuotas, triukšmo izoliacija džiugina ausis. Tiesa, bandymų metu pakaba pasirodė minkštoka, tačiau šį pastebėjimą „Škodos“ inžinieriai iš žurnalistų girdėjo jau ne vieną kartą, todėl žadama, kad serijinės gamybos automobilių pakabos reguliavimas bus pakeistas.

Žada, kad kainos beveik nesikeis

Lietuvoje naujasis „Superb“ pasirodys rudens pradžioje. Apie jo kainas gamintojo atstovai kol kas užsimena tiek, kad jos keisis ne itin ir naujokas bus brangesnis maždaug 2 proc. Pastaruoju metu „Superb“ mūsų šalyje buvo siūlomas nuo 18 089 eurų (universalas – apie 900 eurų brangesnis), tad jeigu kainos išties keisis tiek nedaug, atsižvelgiant į paties modelio pokyčius toks pabrangimas bus niekinis.

„Superb“ yra svarbus markės įvaizdžiui, taip pat jis dažnai vertinamas kaip stipri alternatyva „Volkswagen Passat“ modeliui, mat čeko pranašumai – ne tik mažesnė kaina, bet ir erdvesnis salonas bei talpesnė bagažinė. Tiesa, patys „Škodos“ atstovai diplomatiškai sako, kad jų flagmanas konkuruoja su „Ford Mondeo“ ir „Opel Insignia“, taip pat su „Hyundai i40“, bet ne su artimu giminaičiu iš „Volkswagen“ koncerno. Kad ir kaip būtų, su naujuoju „Superb“ „Škoda“ neabejotinai atims dar didesnę dalį pardavimų iš varžovų vidutinėje klasėje, tikėtina, kad kai kas į šį automobilį persės ir iš kur kas prašmatnesnių vokiškų modelių.
Įdomus pasaulis:
Pasaulio naujienas kitaip... skaitykite Paranormal Telegram, FB ir X(twitter) kanale

Remiantis: http://delfi.lt

Pasaulio naujienas kitaip... skaitykite Paranormal Telegram, FB ir X(twitter) kanale

...kadangi jau perskaitėte šį straipsnį iki pabaigos, prašome Jus prisidėti prie šio darbo. Skaitykite „Paranormal.lt“ ir toliau, skirdami kad ir nedidelę paramos sumą. Paremti galite Paypal arba SMS. Kaip tai padaryti? Iš anksto dėkojame už paramą! Nepamirškite pasidalinti patikusiais tekstais su savo draugais ir pažįstamais.

O dabar įvertink šią naujieną, padaryk gerą darbą šiandieną + komentuok:

Niekas neišdrįso palikti komentaro.
Komentarai su keiksmažodžiais bus šalinami automatiškai, be atsiprašymo.
avatar

Nemokami skelbimai

Skanaus:
2020-10-22 laikas 14:55 Receptai Gaminame Namuose: Rikota (Rikotos) Sūris
Rikotos (rikota) sūris galima sakyti, kad yra universalus – iš jo pagaminsime ne tik gardžius desertus, bet ir pagrindinius karštuosius patiekalus. Be to, šio sūrio galime pasigaminti ir namie, kadangi tai visai nesudėtingas proce...

Skaityti daugiau

2020-01-08 laikas 21:36 Receptai Pyragas Su Abrikosų Džemu Ir Pistacijomis
Ant iškeptos tešlos dėkite džemą, jį paskirstykite per visą plotą. Ant viršaus gabaliukais padėliokite atidėtą tešlą, pabarstykite stambiai pjaustytomis pistacijomis ir kepkite dar 18 minučių.

Skaityti daugiau

2020-12-12 laikas 23:07 Receptai Silkė su burokėliais, grybais ir obuoliais
Tik perskaičiusi receptą supratau, kad tai gali labai lengvai gali būti mano šių metų silkės "hitas", nes jame buvo viskas, ką labiausiai mėgstu prie silkės. Kodėl aš šio recepto negaminau anksčiau net neįsivaizduoju. Gal tiesiog ...

Skaityti daugiau

Taip pat skaitykite:
2025-10-07 laikas 18:54 Vienoje teisme teisiami migrantai paaugliai už mokytojos išprievartavimą ir šantažavimą
Trys pagrindiniai kaltinamieji yra 15-metis irakietis, 17-metis rumunas ir 15-metis afganistanietis, kurie kaltinami kelis mėnesius trukusiu teroro kampanija prieš mokytoją.

Skaityti daugiau

2025-10-07 laikas 18:39 Graikija ketina sumažinti prieglobsčio išmokas ir nutraukti būsto subsidijas pabėgėliams
Kiekvienas, kuriam šioje šalyje suteiktas prieglobstis, nebegalės gyventi iš išmokų, mokamų Europos ir Graikijos mokesčių mokėtojų sąskaita

Skaityti daugiau

2025-10-07 laikas 18:23 Madrido ligoninės gydo rekordiškai daug nelegalių migrantų, o ispanams nėra vietos
Madrido sveikatos priežiūros institucijos praneša, kad per metus pacientų be dokumentų skaičius išaugo 44 proc., o Kanarų salos ruošiasi priimti vaikus iš Gazos, nepaisant ilgų laukimo sąrašų vietos gyventojams

Skaityti daugiau

2025-10-07 laikas 18:04 Austrija: Afganistaniečių slaugytojas išprievartauja 82 metų senelę

„Prarado norą gyventi“ – sūnus Vienoje savo mobiliajame telefone per tiesioginę transliaciją stebi, kaip afganistaniečių slaugytojas išprievartauja jo 82 metų austrų motiną.

Skaityti daugiau

2025-10-06 laikas 18:08 ‘Privatumo teisės pabaiga Europoje’ – Signal ir AfD įspėja, kad ES pokalbių kontrolė yra žingsnis link visiško stebėjimo
Netrukus ES gali turėti prieigą prie visų nuotraukų, žinučių ir vaizdo įrašų jūsų telefone ar kompiuteryje. Vokietijai atsisakius ilgalaikio pasipriešinimo ES pokalbių kontrolei, pirmaujanti šifruota žinučių programa „Signal“ paskelbė grėsmingą įspėj...

Skaityti daugiau