Meniu
Asmeninė anketa Prisijungimas ir registracija
Atgal » » 2019 » Rugsėjo » 21

Dėl ko žmogaus kraujas gali pasidaryti mėlynas?

25 metų mergina buvo skubiai išvežta į ligoninę po to, kai pasijuto blogai, o jos oda įgavo neryškų mėlyną atspalvį. Ligoninėje dėl jos būklės nustebo net daktarai – mat pasirodo, jos kraujas tapo tamsiai mėlynos spalvos.

Šios merginos ligos tyrimas neseniai buvo publikuotas „New England“ medicinos žurnale. Čia buvo rašoma, kad viskas įvyko Miriam ligoninėje Rodo saloje. Gydytojai, kurie dirbo su paciente, vėliau paaiškino, kad tokią neįprastą spalvą kraujas įgavo dėl to, kad mergina vartojo vaistus, malšinančius dantų skausmą.

Prieš eidama miegoti ji išgėrė didelį kiekį skausmą malšinančių vaistų, kuriuose buvo benzokaino – tai anestetikas, kuris sukelia tirpimą skaudančiose vietose. Ryte ji prabudo jausdama silpnumą ir nuovargį, jai taip pat trūko oro, o oda įgavo keistą mėlyną atspalvį – dėl to artimieji iškart nuvežė ją į ligoninę.

Ligoninėje buvo nustatyta, kad jos kvėpavimo dažnis siekia 22 įkvėpimus per skundę – tai pakankamai normalus kvėpavimo lygis, tačiau, pasirodo, kad kraujyje itin trūko deguonies – jis siekė vos 88 proc., kai turėtų siekti 97-100 proc. Gydytojai pacientei davė papildomo deguonies tikėdamiesi, kad taip bus išspręsta problema – tačiau metodas nepasiteisino ir deguonies lygis kraujyje nukrito iki 67 proc.

Galiausiai gydytojai merginai nustatė įgytą methemoglobinemiją – būklę, kai organizmas ima gaminti itin didelius kiekius methomoglobino. Ši medžiaga atsiranda tada, kai hemoglobinas – baltymas, randamas raudonuosiuose kraujo kūneliuose, kuris išnešioja deguonį po visą organizmą – pakeičia savo formą. Taip atsitikus, baltymas negali prie savęs prijungti deguonies, o tuo pačiu ir jo išnešioti.

Ligos, sveikata, kraujas, medicina, žmogus

Ryte mergina prabudo jausdama silpnumą ir nuovargį, jai taip pat trūko oro, o jos oda įgavo keistą mėlyną atspalvį – dėl to artimieji iš karto ją nuvežė į ligoninę. New England Journal of Medicine nuotr.

Tiesa, daugelis žmonių galvoja, kad kai kraujyje per mažai deguonies, jis įgauną spalvą, panašią į žmogaus venas – tačiau tai netiesa. Nors deguonies kupinas kraujas ir yra šviesesnės raudonos spalvos, desioksidavęs kraujas vis tiek būna raudonas, tačiau įgauna labai tamsią spalvą.

Šios merginos atveju kraujyje buvo toks mažas deguonies lygis, kad jis atrodė visiškai tamsus, beveik juodas, su labai nedideliu tamsiai mėlynos spalvos atspalviu.

Nors kol kas nėra aišku, kaip tiksliai skausmą malšinantys vaistai sukėlė methemoglobinemiją – gydytojai apie tokią reakciją jau yra girdėję. JAV Maisto ir vaistų administracija (FDA) savo tinklalapyje rašo, kad žmonės, kurie naudoja „benzokaino turinčius vaistus, turėtų iš karto kreiptis į gydytojus ir išsitirti ar jiems nepasireiškė ši liga“.

Visoje Amerikoje maždaug 319 žmonių jau buvo gydomi nuo benzokaino sukeltos methemoglobinemijos, o trys žmonės mirė. Tiesa, šiuo atveju mergina atsigavo, jai intraveniniu būdu iš karto buvo suleistas metileno chloridas – tai pirmasis veiksmas, kurio imasi gydytojai, siekdami sumažinti methemoglobinemijos simptomus. Po šio veiksmo merginos kvėpavimas susitvarkė, o mėlynas odos atspalvis dingo.

Parengta pagal „IFLScience“. Publikuoja: lrytas.lt

Reklama:
Įvertink šį straipsnį Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą PARANORMAL turinį.

Niekas neišdrįso palikti komentaro.
Būkite pirmi, kurie pasidalins savo nuomonėmis su kitais.
avatar