Svetainėje sukaupta daugiau nei 1000 sveikatos patarimų. Ieškokite patarimų ir ne tik:

Pagrindinis » Kategorija: Medicinos naujienos » Peržiūrų: (399) Komentarų: (0) (02.10.2018 - 20:20)

Vaistai kietina kaulus

Vaistai nuo osteoporozes pasidarė perkamiausi pasaulyje (ypač tarp menopauzės sulaukusių moterų - tai amžiaus grupė, kuri labiausiai kenčia nuo osteoporozės), ypač po to, kai buvo pradėta abejoti palankiu pakaitinės hormonų terapijos (PHT) poveikiu. Šiuose vaistuose esama cheminės medžiagos, apie kurią sakoma, kad ji mėgdžioja kaulų atsinaujinimą skatinančias medžiagas, jau esančias organizme. Tačiau iš tiesų įprastiniai vaistai nuo osteoporozės tiesiog sulėtina kaulų atsinaujinimo procesą ir neleidžia osteoklastams dirbti savo darbo.

osteoporozė, kaulai, vaistai, sveikata, moksliniai tyrimai

Pasak dr. Susanos Ott, tų pacientų, kurie geria bisfosfonatus, kaulų biopsija rodo, kad kaulinio audinio atsinaujinimas sulėtėjo 95 proc. Bisfosfonatai kaupiasi kauluose ir ten nusėda. Gali būti, kad ilgą laiką geriant šiuos vaistus, kaulai pasidaro trapesni ir patys nebesugeba „suremontuoti" susidariusių pažeidimų.

Štai prie kokių išvadų dabar priėjo gydytojai. Per du tyrimus nustatyta, kad bisfosfonatų grupės medikamentai padidina netipinių - šlaunikaulių nuo klubo iki kelio ir jų viršutinės dalies iškart po dubenkauliu - lūžių riziką.

Tyrėjai pripažįsta, kad moterims, 5 ir daugiau metų vartojusioms bisfosfonatų grupės vaistus, 2,7 karto padidėja pavojus patirti netipinių kaulų lūžių, palyginti su tomis, kurios geria šiuos vaistus nereguliariai ar ne ilgiau nei 100 dienų.1

Kitame tyrime nurodoma, kad šie vaistai didina „kaulų nuovargio lūžių" (t. y. lūžių dėl normalaus kaulų krūvio) riziką. Ši grėsmė išnyksta po metų, kai vaistų vartojimas nutraukiamas. Per tyrimą, kuriame dalyvavo 12 777 moterys, vyresnės nei 55 metų, 59 patyrė vadinamuosius „kaulų nuovargio lūžius", iš šių moterų 46 gėrė bisfosfonatų grupės medikamentus.2

Dabar jau žinoma, kad asmenims, vartojantiems minėtus vaistus, yra padidėjusi ir žandikaulio osteonekrozės rizika, kai kauliniai audiniai nebeatsinaujina išrovus dantį. Tokiais atvejais gali kilti kaulų infekcija ir atsirasti lūžių arba reikia daryti operaciją, per kurią būtų pašalinta apmirusio kaulo dalis (taip būna vėžiu sergantiems pacientams, gaunantiems šių vaistų).3

Dr. Susana Ott teigia, kad daugybė žmonių laiko bisfosfonatų grupės medikamentus kaulinių audinių formavimo preparatais, bet tyrimai rodo, kad šie tiesiog kietina kaulus.

Be to, reikia atsižvelgti į tai, kad vaistai turi šalutinį poveikį, pvz., gali sukelti širdies aritmiją (prieširdžių virpėjimą), aukštą kraujospūdį, anoreksiją, kaulų ir sąnarių skausmą ir anemiją, dėl kurių didėja... osteoporozės rizika.

Nuorodos:

  1. JAMA, 2011; 305:783-9
  2. N Engl Med, 2011; 364:1728-37
  3. J Natl Concer Inst, 2007; 99:1016-24

Patiko straipsnis? Pasidalinkite su draugais tinkluose! Prisijunkite prie mūsų paskyroje, kad nepraleistumėte įdomių dalykų!


ŽYMĖS: vaistai, osteoporozė, Kaulai, moksliniai tyrimai, sveikata

Paranormal.lt medžiagos citavimas negavus išankstinio paranormal.lt sutikimo neleidžiamas. Išimtinių teisių pažeidimas užtraukia baudžiamąją atsakomybę.


// Susiję straipsniai »


//Taip pat skaitykite »

Komentarai: (0) Komentuoti gali tik registruoti vartotojai!
avatar