- 26.11.2019
- 5.0 Reitingas
- 1037 Peržiūros
- Komentarai
Neįprasta katastrofa nutiko laivui „Princess May“. Garlaivis užplaukė ant seklumos 1910 metų rugpjūtį netoli Sentinelo salos Aliaskoje. Laivas vežiojo ir keleivius, ir krovinius palei vakarinę Šiaurės Amerikos pakrantę nuo XIX amžiaus pabaigos. Katastrofos metu laivo savininkas buvo Ramiojo vandenyno geležinkelių kompanija (Canadian Pacific Railroad Company).
Šis laivas priklausė keleivinių ir krovininių laivų laivynui, kurie plaukiojo po Kanados Ramiojo vandenyno geležinkelių kompanijos (Canadian Pacific Railroad Company) vėliava palei vakarinę Šiaurės Amerikos pakrantę (laivų katastrofos su paranormal.lt).
Laivas “Princess May” pastatytas 1888 metais Niukasle (Newcastle), Anglijoje. Jis buvo 249 pėdų (maždaug 76 metrų) ilgio. Tai tikrai įspūdingo dydžio laivas, ypač įsivaizduojant, kas jam nutiko. O nutiko štai kas - laivas užplaukė ant uolingos seklumos 1910 metų rugpjūčio 5 dieną. Jis buvo pilnai matomas iš salos švyturio. Šis incidentas nutiko anksti ryte, kai laivas visu greičiu per stiprų rūką plaukė iš Skagway miestelio Aliaskoje į pietus.
Tai laikais tai buvo gigantiško dydžio garlaivis.
Šios epinės katastrofos istorija tokia - 1910 metų rugpjūčio 5 diena. Anksti ryte, per stiprų rūką visu greičiu plaukdamas garlaivis “Princess May” užplaukė ant uolingos seklumos netoli Sentinelo salos. Laivas plaukė iš Skagway miestelio Aliaskoje į Kanados pietus.
Laive buvę 80 keleivių ir 68 ekipažo nariai sėkmingai išsigelbėjo ir valtimis pasiekė salą. Buvo kalbama, kad laivas gabeno auksą. Jį taip pat pasiėmė į salą, kad būtų saugesnis.
Kai baigėsi potvynis ir atėjo atoslūgis, laivas atsidūrė visiškai ant uolų. Tokį jį ir matome fotografijose.
Praėjus mėnesiui po epinės katastrofos, įvyko ne mažiau epinė laivo gelbėjimo operacija. “Princess May” gelbėtoju tapo narsus kapitonas Loganas (Logan W. H.) iš Sietlo. Su buksyru jis ištraukė nelaimėlį garlaivį iš rifų gniaužtų. Kapitonas Loganas buvo tikras savo srities meistras. Jis sugebėjo truputį kilstelėti garlaivį ir per potvynį nustumti jį į vandenį. Tai buvo gana rizikinga operacija, atsižvelgiant į vietą. Reikia pripažinti, kad anglų laivų statytojai pagamino aukščiausios kokybės laivą. Kitaip jo nebūtų pavykę išgelbėti. Juk ekstremalioje padėtyje jis prabuvo ne vieną dieną, o kilis ne tik neperlūžo, bet net neįskilo.
Beveik visus pažeidimus laivas gavo, kai buvo stumiamas nuo seklumos. Didžiausia - maždaug 45 centimetrų pločio - skylė atsirado apatinėje laivo dalyje. “Princess May” remontas laivo savininkui kainavo 20000 JAV dolerių.
Šio garlaivio istorijoje yra dar vienas įdomus faktas - laivas daugybę kartų keitė pavadinimus, kaip nė vienas kitas laivas, tais laikais skrodęs pasaulinio okeano vandenis.
Iš pradžių laivas vadinosi “Mei Shih”. Šis vardas laivui suteiktas, nuleidžiant į vandenį, bet prieš patekdamas į Kanadą, laivas gavo naują pavadinimą “Cass”. Paskui 1895 metais pavadinimas pakeistas į “Arthur”, paskui vėl pervadintas į “Cass”. Vėliau garlaivis vadinosi “Ningchow”, o nuo 1899 iki 1901 metų - “Hating”. Paskutinį ir labiausiai žinomą pavadinimą “Princess May” laivas gavo 1901 metais. Su šiuo vardu garlaivis ir plaukiojo iki galo, kol jį nurašė dėl senumo ir nuskandino Karibų jūroje netoli nuo Jamaikos 1935 metais.
...kadangi jau perskaitėte šį straipsnį iki pabaigos, prašome Jus prisidėti prie šio darbo. Skaitykite „Paranormal.lt“ ir toliau, skirdami kad ir nedidelę paramos sumą. Paremti galite Paypal arba SMS. Kaip tai padaryti? Iš anksto dėkojame už paramą! Nepamirškite pasidalinti patikusiais tekstais su savo draugais ir pažįstamais.
Susijusios naujienos:
Komentarai su keiksmažodžiais bus šalinami automatiškai, be atsiprašymo.
Skaityti daugiau
Skaityti daugiau
Skaityti daugiau
Skaityti daugiau