Meniu
Asmeninė anketa Prisijungimas ir registracija
Atgal » » 2017 » Liepos » 9

Kaip maistu malšinti skausmą

Sužinokite, kokie produktai dažniausiai rekomenduojami kaip potencialūs skausmo malšintojai, koks jų veiksmingumas ir kokios jų veikliosios medžiagos galėtų padėti pagerinti savijautą.

Kaip maistu malšinti skausmą

Jei pargriūsite ir sumušite kelį, greičiausiai maistas nepadės numalšinti skausmą. Taip pat valgis ar gėrimas kažin, ar padės išsivaduoti nuo širdies skausmo (nors kai kas jį malšina šokoladu ar alkoholiniais gėrimais, o tai nėra geriausias sprendimas). Vis dėlto esama maisto produktų, kurių poveikis lėtiniam skausmui (pavyzdžiui, skausmui, kokį patiria reumatoidiniu artritu sergantys asmenys, galvos skausmui, skausmui po fizinio krūvio ir dar kitais atvejais) yra tyrinėtas, sako Eva Kataja.

Tai, kaip maistas gali padėti malšinti skausmą, galima aiškinti keliais mechanizmais, pavyzdžiui, mitybos pokyčiai gali padėti malšinti uždegimą, taip pašalinant dėl jo kilusį skausmą. Maistu taip pat galima skatinti pasveikimą nuo pagrindinės problemos, besislepiančios už skausmų (pavyzdžiui, aprūpinant organizmą trūkstamomis maisto medžiagomis). Panaikinus priežastį, galima neutralizuoti pasekmes.

Esama ir atskirų itin stiprių junginių, tiesiogiai padedančių sumažinti skausmą, jei jų organizmui tiekiama pakankamai daug. Vis dėlto turėkite omenyje, kad gamtinių produktų reikia vartoti kiekvieną dieną ir ilgą laiką, jei norima patirti jų poveikį. Nepriklausomai nuo to, ar jūsų tikslas yra sumažinti skausmą, pagerinti odos būklę ar virškinimo procesus, porą dienų vartojami ciberžolės milteliai neduos efekto. Mitybos pakeitimo rezultatų bus galima pastebėti tik po tam tikro laiko. Tai sakytina ir apie neapgalvoto dietos laikymosi pasekmes, ir apie naudą, kokios teikia racionas, kuriame gausu maisto medžiagų.

Kava

Kava kaip priemonė nuo skausmo nėra universali. Tačiau geriant itin stiprios kavos galima bandyti išsivaduoti nuo galvos skausmo. Kavos poveikio raktas slypi kofeine, kuris padeda susiaurinti išsiplėtusias kraujagysles, kurios galėtų būti viena iš galvos skausmo priežasčių. Tie, kurie negeria kavos reguliariai, gali pabandyti šį metodą.

Kavos trūkumas kasdieniame režime taip pat gali būti priežastis, kodėl skauda galvą. Jei esate pripratę reguliariai gerti kavos ir staiga to nebedarote, galvos skausmas gali būti trumpalaikis šalutinis poveikis, koks būna išsižadėjus kokio nors įpročio.

Be to, kava gali būti ir pagalbinė priemonė malšinant skausmą. Kad vaistų nuo skausmo efektas būtų stipresnis (sergant migrena ar po operacijų), mokslininkai rekomenduoja, pavyzdžiui, ibuprofeno gerti kartu su kofeinu. Taip galima ir sumažinti vartotinų medikamentų nuo skausmo kiekį.
Be kofeino, kavoje esama ir daug antioksidantų, todėl net tada, jei ji nepadės numalšinti skausmą, būsite gavę papildomų antioksidantų, kurie palankiai veikia sveikatą.

Bandomoji dozė: puodelis stiprios kavos.

Imbierai

Imbierai rekomenduojami nuo pilvo skausmo, taip pat nuo migrenos, artrito ir raumenų skausmų. Per kontroliuotą atsitiktinių imčių tyrimą su senjorais, sergančiais kelių sąnarių osteoartritu, pacientai 3 mėnesius turėjo vartoti imbiero miltelių (kapsulėse po 500 mg).

Tyrimo pabaigoje mokslininkai priėjo prie išvados, kad skirtingai nuo placebo grupės, tarp tų asmenų, kurie vartodavo imbiero, sumažėjo uždegimo žymenų rodikliai, o tai teikia vilčių osteoartritu sergantiesiems.

Panašių rezultatų pasiekta ir per kitą kontroliuotą atsitiktinių imčių tyrimą, kuriame kelių sąnarių osteoartritu sergantys asmenys 3 mėnesius iš eilės kasdien gerdavo po 1 g imbiero miltelių. Uždegimo žymenų rodikliai sumažėjo, ir tyrėjai pripažino, kad imbiero milteliai, kaip maisto papildas, naudinga pagalbinė priemonė siekiant pagerinti minėtą būklę.

Per tyrimą su 36 moterimis buvo tikrinamas imbierų gebėjimas malšinti raumenų skausmą, koks būna po fizinio krūvio. Per šį tyrimą buvo naudojamas imbierų ekstraktas, kuris buvo ekvivalentinis 2 g imbiero miltelių. Išgertas 1 valandą prieš fizinį krūvį, imbierų ekstraktas iš esmės sumažino ir uždegimo žymenis, ir skausmą, todėl tyrėjai padarė išvadą, kad imbierai pasižymi potencialiomis uždegimo ir skausmo malšinamosiomis savybėmis.

Per tyrimus daugiausia naudojami milteliai, tačiau sriubas, troškinius ir kitus patiekalus galite pagardinti ir šviežia imbierų šaknimi. Jei geriate šviežiai spaustų sulčių, nedideliu imbierų šaknies gabalėliu galite papildyti ir jas-tiesiog įmeskite jį kartu su kitais produktais į sulčiaspaudę.

Bandomoji dozė: 1/4 arbatinio šaukštelio imbiero miltelių.

Vyšnios

Vyšnios gali pagelbėti tiems, kuriuos kamuoja sąnarių ar raumenų skausmai, kokie būna po fizinio krūvio, o tai įmanoma todėl, kad jose yra antioksidantų. Esama tyrimų, per kuriuos tikrai testuotas pačių vyšnių ar jų sulčių efektyvumas, o ne vyšnių ekstrakto ar miltelių savybės. Per vieną kontroliuotą atsitiktinių imčių tyrimą fiziškai aktyvūs dalyviai 7 dienas po 2 kartus per dieną prieš distancinį bėgimą išgerdavo po 355 ml vyšnių sulčių, sumaišytų su obuolių sultimis. Tyrimo dalyviai nurodė, kad jiems sumažėjo raumenų skausmas, ir pageidavo tęsti sulčių gėrimą. 355 ml sulčių gauti buvo panaudota apie 45-50 vyšnių.

Per kitą tyrimą padaryta išvada, kad sergantieji podagra, suvalydami po 280 g vyšnių, gali sumažinti uždegimo žymenų rodiklius. Kuo mažesnis uždegimas, tuo mažiau ir skausmo.

Per tyrimą, kuriame podagra sergantys asmenys vartodavo vyšnių ekstrakto ar valgydavo vyšnių, tyrėjai. konstatavo sumažėjusią pakartotinių paūmėjimų riziką. Per kitus tyrimus taip pat nustatytas būtent vyšnių, o ne kokių nors kitų uogų, gebėjimas mažinti šlapimo rūgšties koncentraciją kraujyje, taip sumažinant skausmo priepuolių riziką. Jei vyšnių valgymas gali iš esmės pagerinti savijautą ir sumažinti skausmus, kodėl gi nepabandžius?

Bandomoji dozė: 45 vyšnios ar iš jų išspaustos sultys.

Lašišos, strimelės ir silkės

Šiuose produktuose esama gana nuodugniai ištirtų junginių — omega-3 nesočiųjų riebalų rūgščių. Tiesa, lašiša nėra pirmas dalykas,
ateinantis į galvą, kai pradeda skaudėti kelį, klubą ar nugarą, be to, nebus taip, kad pavalgius strimelių su varške ir bulvėmis, skausmas iškart praeis. Tačiau per ilgą laiką galėtų būti įmanoma sumažinti skausmo intensyvumą.

Jei skausmas lėtinis, patarčiau geriau rinktis kokybiškų žuvų taukų, kad galėtumėte vartoti omega-3 nesočiųjų riebalų rūgščių dažniau ir (ar) didesnėmis dozėmis. Vis dėlto skausmo profilaktikos ir savijautos gerinimo tikslais verta įtraukti į valgiaraštį riebių žuvų net tada, jei papildomų maisto papildų nevartosite. Tradicinė rekomendacija: valgyti žuvies bent 2 kartus per savaitę ir rinktis kuo mažesnes žuvytes. Strimelės, pavyzdžiui, yra puikus variantas, o tai sau gali leisti kiekvienas.

Iš tikrųjų žmogui gana sunku suvalgyti tiek žuvų, kiek reikėtų, kad gautų būtinų riebalų rūgščių, todėl paprasčiau yra papildomai vartoti maisto papildų su omega-3 riebalų rūgštimis. Esama ir tokių omega-3 maisto papildų, kurių riebalų rūgščių veikliosios formos išskirtos iš specialių dumblių.

Tradicinė rekomendacija: valgyti žuvies bent 2 kartus per savaitę ir rinktis kuo mažesnes žuvytes.
Nemažai tyrimų atlikta su asmenimis, kurie serga osteoartritu ar reumatoidiniu artritu.

Jų rezultatai teikia vilčių. Vartojant papildomai omega-3 nesočiųjų riebalų rūgščių, skausmą ir uždegimą galima numalšinti. Pakanka netgi nedidelės omega-3 dozės. Pavyzdžiui, tarp žmonių, kurie kasdien vartodavo po 4,5 g o mega-3 nesočiųjų riebalų rūgščių, nebuvo konstatuota jokia papildoma nauda, palyginti su grupe, vartojusia po 0,45 g šių rūgščių per dieną.

Bandomoji dozė: 100 g riebių žuvų ar lygiavertė omega-3 nesočiųjų riebalų rūgščių dozė.

Ciberžolė

Daugelis žmonių nežino, kaip atrodo ciberžolių šaknis, tačiau ciberžolės miltelių ar kario (prieskonių mišinio, kurio vienas iš ingredientų yra ciberžolė) turima daugelyje namų. Kaip priemonė nuo skausmo ir uždegimo ciberžolė rekomenduojama ir ajurvedos mokyme.

Vakarų mokslininkus taip pat domina, kokių gebėjimų turi ciberžolė. Jos veiklioji medžiaga kurkuminas yra gana plačiai tyrinėtas, tačiau daugiausia per tyrimus taikyti kurkumino preparatai, nors analizuotas ir ciberžolės miltelių poveikis. Todėl, jei aitrieji pipirai jūsų virškinimo sistemai ir skonio recepto-
riams nelabai priimtini, pabandykite ciberžolės miltelių. Tyrimai rodo, kad jie galėtų būti ypač naudingi tiems, kuriems skauda sąnarius.

Kurkuminas gali potencialiai numalšinti ir artrito sukeltus skausmus, tiesa, daugiausia jis būna vartojamas kurkumino ekstrakto pavidalu (apie 1000 mg kurkumino per dieną).

Be to, kurkuminas pasižymi ir gebėjimu malšinti skausmą, jei taikomas išorinių kompresų pavidalu. Pavyzdžiui, per vieną kontroliuotą atsitiktinių imčių tyrimą, kuriame dalyvavo jaunos mamos, maitinančios vaiką krūtimi, kompresai su kurkuminu padėjo malšinti laktacinio mastito sukeltą skausmą.

Reikia pasakyti, kad labai daug tyrimų apie ciberžolės ir kurkumino poveikį malšinant skausmą atlikti su žiurkėmis, todėl, kol tokie pat rezultatai nepasiekti per eksperimentus su žmonėmis, pateikti saugių rekomendacijų neįmanoma, Vis dėlto kaip prieskonį ir potencialiai naudingą sveikatai medžiagą ciberžolę gali vartoti kiekvienas.

Bandomoji dozė: pusė arbatinio šaukštelio ciberžolės miltelių per dieną.

Aitrioji paprika

Neretai esu girdėjusi patarimą, kad tiems, kurie serga artritu, ar tada, kai skauda, pavyzdžiui, nugarą, reikia vartoti aitriųjų paprikų. Tai grindžiama šiuose augaluose esančiu kapsaicinu. Šios veikliosios medžiagos poveikis tyrinėtas ir su migrena sergančiais pacientais. Tiesa, dažniausiai nagrinėti kremai ar maisto papildai su kapsaicinu.

Tyrimų rezultatai gana abejotini, nors ir kapsaicinas daliai atvejų tikrai buvo efektyvesnis už placebą. Deja, kadangi šviežia aitrioji paprika nenaudota per jokį tyrimą, sunku patarti, kiek paprikų reikėtų suvalgyti norint numalšinti skausmą. Vis dėlto saikingas patiekalų gardinimas aitriąja paprika (šviežiu ar milteliniu pavidalu) sveikatai tikrai nepakenks. Bandomoji dozė: peilio galas aitriosios paprikos.

Saldieji prieskoniai

Cinamonas ir gvazdikėliai-tai prieskoniai, kuriais dažnai gardinami įvairūs desertai. Pasirodo, kad jie gali ne tik pagerinti valgių skonį, bet ir mūsų savijautą. Ir cinamonas, ir gvazdikėliai - puikūs antioksidantų šaltiniai, pasižymintys uždegimo ir skausmo slopinamuoju poveikiu.

Cinamonas buvo tiriamas kaip skausmo malšinamoji priemonė moterims, kurias vargino dismenorėja (menstruacijų sutrikimai), ir pasirodė veiksmingesnis už placebą. Kasdien vartojami 420 mg cinamono padėjo per menstruacijas sumažinti ir skausmo trukmę, ir stiprumą.

Be to, manoma, kad cinamonas galįs padėti sumažinti deginantį skausmą už krūtinkaulio.

Gvazdikėliuose esama cheminės medžiagos eugenolio, kuris veikia panašiai į vaistus nuo uždegimo (COX-2 inhibitorius), kurie malšina uždegimą. Gvazdikėliai rekomenduojami artritu sergantiesiems, tačiau patarčiau žiūrėti į juos kaip į potencialią papildomą priemonę, o ne vaistą, nes iki šiol dauguma tyrimų atlikta tik su žiurkėmis. Bandomoji dozė: 1/4 arbatinio šaukštelio gvazdikėlių ir cinamono.

Ananasai

Kai kurie ekspertai pataria vartoti ananasų, siekiant sumažinti osteoartrito simptomus. Bromelainas, fermentas, kurio esama ananasuose, galįs sumažinti osteoartritui būdingą uždegimą ir šio sukeltą skausmą. Tiesa, bromelaino uždegimo slopinamasis poveikis analizuotas tik per laboratorinius bandymus (daugiausia su žiurkėmis), o tai, kaip osteoartritu sergančiuosius veikia švieži ananasai, nėra nagrinėta.

Atvirai pasakius, atrodo, kad bromelaino poveikis malšinant skausmą dažniau nepasitvirtino. Per vieną kontroliuotą atsitiktinių imčių tyrimą, kuriame dalyvavo kelių sąnarių osteoartritu sergantys pacientai, buvo padaryta išvada, kad bromelainas nėra efektyvi priemonė gydant vidutinio sunkumo ir sunkų osteoartritą. Per kitą tyrimą, kuriame buvo tikrinamas bromelaino gebėjimas malšinti raumenų skausmą po krūvio, taip pat buvo gauti neigiami rezultatai - bromelaino vartojimas nepadėjo malšinti skausmą.

Teigiamų rezultatų daugiausia gauta per bandymus su žiurkėmis - bromelainas pajėgė pagerinti žaizdų gijimą, veikė kaip uždegimo slopiklis, mažindamas skausmą ir patinimą. Tai pavyzdys, kodėl nereikėtų pasitikėti kokios nors medžiagos teigiamu poveikiu sveikatai, jei ši medžiaga patikrinta tik su gyvūnais. Atliekant tyrimus su žmonėmis, rezultatai neretai nesutampa.

Vienintelis pastarųjų metų tyrimas, kokį man pavyko rasti ir kuris patvirtintų bromelaino gebėjimą malšinti skausmą, buvo kontroliuotas atsitiktinių imčių tyrimas apie jaunas mamas, kurioms 6 dienas iš eilės duodavo bromelaino tablečių siekiant sumažinti per gimdymą padarytų įpjovų skausmus. Tyrėjai konstatavo, kad šioms moterims, palyginti su placebo grupe, sumažėjo skausmas ir greičiau gijo žaizdos.

Kadangi apie tai, kaip šviežių ananasų valgymas veikia žmones, kuriuos kamuoja skausmai, tyrimų nėra, žvelkite į ananasus tik kaip į maistą. Galbūt dėl malonumo, kokį suteiks sultingo, saldaus ekologiškos kilmės vaisiaus valgymas, skausmas bent trumpam nurims.

Bandomoji dozė: nėra.

! Jei skausmas prasidėjo neseniai, būtinai pasitarkite su gydytoju, kad sužinotumėte jo priežastį. Nepradėkite vartoti ciberžolės, kol nežinote, kas skausmą sukelia.

! Jei geriate kokių nors medikamentų, nesuderinę su gydytoju nepradėkite vartoti natūralių ekstraktų ar miltelių, nes veikliųjų medžiagų sąveika gali rimtai pakenkti organizmui.

Kokteilis nuo skausmo

• Pora gabalėlių šviežio ananaso.

• 2 ar 3 saujos šviežių ar šaldytų vyšnių.

• Žiupsnelis imbiero miltelių.

• Jogurtas be priedų Sukrėskite visus ingredientus į maisto trintuvą ir sumalkite iki vientisos masės. Gerkite ką tik pagamintą ir mėgaukitės be skausmo.

Eva Kataja, mitybos mokslo specialistė, turinti sveikatos priežiūros bakalauro ir medicinos mokslų magistro laipsnį.

Kaip maistu malšinti skausmą

Įvertink šį straipsnį. Prieš tai pakomentuodami, arba parašykite patys! Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą PARANORMAL turinį.
Nutiko kažkas, ko negalite paaiškinti? Persekioja paranormalūs reiškiniai? Žinote liaudies receptą ir ne tik? Pasidalinkite savo istorija - rašykite patys. Nemokamai! Laukiame Jūsų straipsnių, naujienų, apžvalgų ar istorijų.
Niekas neišdrįso palikti komentaro.
Būkite pirmi, kurie pasidalins savo nuomonėmis su kitais. Galima rašyti anonimiškai, po komentaro apačioje paspaudę Anonimas.
avatar
TAIP PAT SKAITYKITE:
03.08.2020 laikas 21:46 Ar galima valyti kraują, šiuo liaudies receptu?
Šio gėrimo skonis primena į stiklinę sulčių! Pageidautina gerti mėnesį, tokiu būdu išvalomas kraujas, limfinė sistema, praeina įprastos ligos, galvos skausmai, normalizuojama medžiagų apykaita ir t.t.

Skaityti daugiau

03.08.2020 laikas 19:38 Hidroksichlorokvinas. Filmas, kuriuo pasidalino Trampas

Šį filmą iš visų socialinių tinklų nuolat šalina. Juo savo tviterio paskyroje pasidalijo ir JAV prezidentas Donaldas Trampas. Šis filmas – tai JAV gydytojų pasakojimas apie vaistą nuo Covid-19 – Hidroksichlorokviną.

...

Skaityti daugiau

03.08.2020 laikas 12:41 Prieš maždaug 720 milijonų metų Žemė užšalo į ledo gniužulą: kas sukėlė didžiausią ledynmetį Žemėje?
Žemę per jos gyvenimą nuolatos daužė įvairaus dydžio meteoroidai. Kai kurie krateriai matomi ir šiandien, bet tektoninis bei vulkaninis aktyvumas, atmosferiniai, biologiniai ir hidrologiniai procesai juos laikui bėgant užlygina. Tad nustatyti, kaip dažnai meteoritai krisdavo ant Žemės tolimoje praei...

Skaityti daugiau

03.08.2020 laikas 12:01 Ar sapnai gali kelti pavojų?

Galima drąsiai sakyti, kad ne, tačiau yra viena išimtis. Tai sąmoningo sapnavimo praktika, kuri atveria neįtikėtinų galimybių išnaudoti pasąmonės galias. Tačiau sakoma, kad tai – slidus kelias, vedantis beprotybės link. Ar pasinėrus į sąmoningus sapnus galima prarasti ryšį su realybe?

...

Skaityti daugiau

02.08.2020 laikas 20:51 Q žinios: Teisingumas yra išties saldus
Q naujienos: Faučis atmeta Trampo kaltinimus; Pasakoja kaip jo vakcinos keis DNR; Sorošas perpumpavo dar ketvirtį milijardo BLM; Qanon paskyros grįžo į Twitter ir t.t

Skaityti daugiau

02.08.2020 laikas 15:43 Žemė pakeliui į asteroidų debesį?

Prasidėjus tikram pasauliniam karui dėl Sirijos, per pastarąjį dešimtmetį, visi, kas galėjo, kam reikėjo ir kam nereikėjo pradėjo siųsti ten savo žmones, armijas. Sąmokslo teorijos bendruomenėje dažnai kyla įtarimų, kad visi ten kažko ieško, su siaubinga jėga, net kovos vyksta. Ko ieško ten, nėra...

Skaityti daugiau