- 19.07.2019
- 0.0 Reitingas
- 1165 Peržiūros
- Komentarai
2014 metų kovo mėnesį „Malaysia Airlines“ bendrovės lėktuvas „Boeing“, skridęs iš Kvala Lumpūro į Pekiną, dingo iš radarų. Lėktuvu skrido 239 žmonės. Visi pripažinti žuvusiais, nors nepavyko aptikti nei žmonių palaikų, nei paties lėktuvo.
Apgaubta paslaptimis
„Maiaysia Airlines“ bendrovės lėktuvas „Boeing“ iš Kvala Lumpūro aerouosto pakilo 2014 m. kovo 8 d. 00:41 vietiniu laiku. Po šešių valandų skrydžio jis turėjo nusileisti Pekine. Lėktuve buvo 239 žmonės, įskaitant 12 ekipažo narių. Daugiausia keleivių buvo Kinijos ir Malaizijos piliečiai (sąmokslo teorijų kanalas - paranormal.lt).
Niekas nepranašavo nelaimės. Likus dešimčiai dienų iki reiso lėktuvui buvo atlikta pilna patikra. Oras buvo geras. Lėktuve buvo viskas tvarkoje: ekipažas neišsiuntė nė vieno nerimą keliančio pranešimo. Praėjus 40 minučių po pakilimo laineris dingo iš radarų ekranų.
„Malaysia Airlines“ lėktuvai Kvala Lumpūro oro uoste © AP Photo / Joshua Paul
Vėliau paaiškėjo, jog tolimesni veiksmai buvo atliekami pavėluotai. Dėl kažkokių priežasčių Hošimino dispečeris apie tai, kad lėktuvas neįskrido į aptarnaujamą oro erdvę, pranešė tik praėjus 20-iai minučių po dingimo iš radarų, o ne per dvi minutes, kaip to reikalauja reglamentas. Pavėlavo sureaguoti ir pati „Malaysia Airlines“ bendrovė, paskelbusi nepaprastąją padėtį tik praėjus 5 valandoms po paskutinio kontakto su ekipažu. Gelbėjimo operacija buvo pradėta tik praėjus 10-iai valandų po lainerio dingimo. 26-ių valstybių, kurių piliečiai skrido lėktuvu, atstovai skubiai gelbėjimo operacijai atlikti išsiuntė karinius ir žvejybinius laivus ir malūnsparnius.
Buvo bandoma daryti viską, kas įmanoma. Lėktuvo buvimo vietą bandyta nustatyti netgi pagal keleivių mobiliųjų telefonų signalus, tačiau nesėkmingai. Netrukus šalia Vietnamo pakrantės buvo aptiktos naftos dėmės, dar po kiek laiko - ir nuolaužos. Keista, tačiau tai visiškai nebuvo susiję su dingusiu lėktuvu.
Paieškų operacijos mastas išsiplėtė, tačiau rezultatų nebuvo gauta. Gelbėtojai ištisas paras šukavo jūrą ir sausumą. Nebuvo už ko užsikabinti, buvo keliamos vis labiau netikėtos įvykio versijos.
Viena pagrindinių versijų - sprogimas lėktuve. Tai paaiškina pastebimų nuolaužų nebuvimą. Tačiau kilo klausimas: kodėl sprogimas nebuvo užfiksuotas nė iš vieno palydovo? Nebuvo atmetama versija apie galimą lainerio nuvarymą. Paaiškėjo, jog du lėktuvo keleiviai buvo su pavogtais pasais. Italo Luidžio Maraldžio ir austro Kristijano Kocelio dokumentai buvo pavogti Tailande 2012-2013 metais. Tačiau tai irgi nebuvo susiję su katastrofa - su europiečių dokumentais skrido du Irano piliečiai, tikėdamiesi pasiekti kurią nors Europos Sąjungos valstybę.
Kas pavyko per tą laiką
MH370 reiso lėktuvo paieškos operacija yra pati didžiausia per visą aviacijos istoriją. Jai buvo išleista daugiau kaip 150 milijonų dolerių. Per penkis metus buvo aptikti šeši lainerio fragmentai. Pirmąjį 2015 metų liepos mėnesį aptiko paplūdimių tvarkytojas Reunjono saloje - už 4 tūkstančių kilometrų nuo manomos lėktuvo kritimo vietos. Vyras pasakojo, jog pasitaikė ištraukti iš vandens lagaminų ir kėdę, panašią į aviacinę, tačiau jis viską sudegino, kaip ir visas šiukšles. Apie dingusį lėktuvą jis nieko nežinojo, nes nežiūri televizoriaus.
Dar po porą nuolaužų buvo aptikta Mozambiko, Maurikijaus pakrantėse ir PAR paplūdimyje. Buvo pripažinta, kad tai tikrai yra dingusio lėktuvo fragmentai.
Žuvusiųjų keleivių giminaičiai ne kartą skundėsi tarptautine tyrimo grupe ir bandė organizuoti savas paieškas. Buvo organizuota lėšų rinkimo kampanija, siekiant surinkti 5 milijonus dolerių. Tačiau pavyko surinkti kiek daugiau nei 100 tūkstančių dolerių, kurių pakako vos keliems mėnesiams tyrimų, kurie, beje, irgi nedavė jokių rezultatų.
Policija tiria orlaivių nuolaužas, rastas Saint-André, Reunione © AFP 2019 / Lucas Marie
Kuo čia dėtas pilotas?
Tarptautinė tyrimo grupė praėjusiais metais paskelbė 1500 puslapių apimties ataskaitą, kurioje pripažino, jog aiškumo dėl lėktuvo dingimo nėra. Tačiau yra įrodymai to, kad „buvo atliktas neteisėtas įsikišimas, dėl kurio nustojo veikti ryšio sistemos, o lėktuvas buvo pasuktas rankiniu būdu“.
Lainerį valdė 53-jų metų malaizietis Zacharis Achmadas Šachas, kurio skraidymo patirtis 18,5 tūkstančio valandų, ir 27-ių metų antrasis pilotas Farikas Ab Namidas, kuriam tai buvo bandomasis skrydis.
Pirmojo piloto adresu buvo sulaukta įvairių kaltinimų. Kanados transporto saugumo biuro buvęs vadovas Laris Vensas iškėlė hipotezę, kad Šachas nusižudė, kartu pražudydamas kitus keleivius ir ekipažo narius. Australijos specialistai iškėlė hipotezę, kad lėktuvo vadas bandė supainioti aviacijos dispečerius. Atseit, jis atjungė aptikimo sistemas ir lėktuvu skrido ties Tailando ir Malaizijos atsakomybės zonų riba, kuri laikoma akla zona. Prie Malaizijos valstijos padarė nereikalingą lankstą, tarsi atsisveikindamas su namu, kuriame gimė. Oficialiai ši informacija nėra patvirtinta.
Kaip pasakojo vienas Pasaulinio skrydžių saugumo fondo (FSF) ekspertas, pilotai nėra pripažinti kaltais dėl katastrofos - nėra pakankamai įrodymų. Tačiau ekipažo vadas iš tiesų gana įdomi asmenybė. Jis savo rankomis pasigamino specialų skrydžių imitatorių, kurį įsirengė savo namo rūsyje ir kuriuo treniravosi valdyti oro lainerį. J imitatorių įkeltas maršrutas sutapo su MH370 reisu.
Zachario Šacho šaukinys buvo „Broliai dvyniai 777“.
„Daugelis jį pažinojo kaip žmogų, kuriuo galima pasikliauti, iš kurio galima sulaukti gero patarimo sudėtingoje gyvenimiškoje situacijoje. Įdomu tai, kad jis palaikė Malaizijos opoziciją. Likus metams iki lėktuvo dingimo šioje šalyje įvyko rinkimai, kuriuos opozicija pralaimėjo. Internete yra piloto nuotrauka, kurioje užrašyta „Birželio 13 - demokratijos pabaiga“. Tolimas piloto giminaitis buvo vienu iš opozicijos
lyderių“, - pasakoja ekspertas. „Tačiau įdomiausias dalykas, kurį mums pavyko sužinoti: musulmonas Zacharis Achmadas Šachas tapo ateistu. Musulmonams tai žymiai rimtesnis žingsnis nei krikščionims. Lėktuvo vado asmenybė pernelyg paslaptinga“, - pripažįsta ekspertas.
Jis taip pat dar papasakojo, jog likus nedaug laiko iki skrydžio, Šachas Australijoje gyvenančiai dukrai perdavė stambią pinigų sumą. Artimiausiai metais jis rengėsi išeiti į pensiją ir, gali būti, planavo kur nors arčiau dukros pasistatyti namą.
Indijos moksleivės per maldą per dingusio Malaizijos oro linijų lėktuvą iš Kvala Lumpūro į Pekiną © REUTERS / Stringer
Ekspertų manymu šiame tyrime pernelyg daug nesutapimų. „Dar 2017 metais Malaizijos vyriausybei turėjo būti perduoti du nauji aptikti lėktuvo fragmentai, esantys Madagaskaro vyriausybės žinioje. Lėktuvo fragmentus buvo rengiamasi perduoti per Malaizijos garbės konsulą Madagaskare. Vos tik tai tapo žinoma, konsulas buvo nužudytas. Neaišku, ar tai yra susiję su lėktuvo dingimu. Nuolaužos iki šiol yra Madagaskare. Nejaugi Malaizijos vyriausybei jos nerūpi?“ - stebisi ekspertas.
Pasaulinio skrydžių saugumo fondo ekspertas taip pat atkreipė dėmesį į tai, kad skrydžio plane ir galutinėje ataskaitoje nurodyti skirtingi šiam reisui atsarginiai oro uostai Kinijoje.
Lėktuvo „Boeing“ su 239 keleiviais ir ekipažo nariais dingimo be pėdsakų mįslė lieka neįminta. Nors tyrimas truko penkis metus, ekspertai taip ir nesugebėjo atsakyti į du pagrindinius klausimus: kas atsitiko lėktuvui ir kur tai įvyko.
...kadangi jau perskaitėte šį straipsnį iki pabaigos, prašome Jus prisidėti prie šio darbo. Skaitykite „Paranormal.lt“ ir toliau, skirdami kad ir nedidelę paramos sumą. Paremti galite Paypal arba SMS. Kaip tai padaryti? Iš anksto dėkojame už paramą! Nepamirškite pasidalinti patikusiais tekstais su savo draugais ir pažįstamais.
Susijusios naujienos:
Komentarai su keiksmažodžiais bus šalinami automatiškai, be atsiprašymo.
Skaityti daugiau
Skaityti daugiau
Skaityti daugiau