Asmeninė anketa Prisijungimas ir registracija
Atgal Pagrindinis » Paranormal.lt - Pasaulio naujienos kitaip » Technologijos, Mokslas » 2017 » Gruodžio » 21

Kaip Rusijai sekasi kurti „tobuliausią“ 5-tos kartos naikintuvo variklį

Jau senai bebuvo žinių apie rusų kuriamą penktos kartos naikintuvą. Pradžioje entuziastingai pradėtas projektuoti „PAK FA“ buvo pristatomas kaip jau netrukus kelsiantis siaubą priešo pajėgoms. Vėliau projektas tapo „T-50“. Buvo demonstruojami jo skrydžiai ir kalbama apie žingsnį iki serijinės gamybos. Vis tik šį žingsnį jis žengs pervadintas į „Su-57“. Pasidomėkime ką naujo apie šį projektą pasauliui buvo pranešta paskutiniu metu.

penktos kartos naikintuvas, Suchoj T-50 | SU 57, rusijos, variklis

„T-50“ skrydžio akimirka 2013 metais ©Wikipedia

Pradžioje turbūt apie didžiausią naujieną sudrebinusią internetą. Bent jau karine tematika besidominčiuosius. Rusija viešai pademonstravo gruodžio 5 d. atliktą skrydį su įmontuotu naujuoju varikliu. Skrydis truko  vos 17 minučių. Skrydį atlikusiame lėktuve buvo paliktas ir vienas senesnės kartos variklis. Dėl to galima vizualiai palyginti kokie pastebimi skirtumai tarp jų.

Naujojo variklio dujų išmetimo anga šiek tiek mažesnė. Neoficialiomis žiniomis rusams pavyko beveik 30 cm susiaurinti angą. Vizualiai kur kas trumpesnė ir kompaktiškesnė pati tūta. Tačiau tai turi ne susilpninti, o kaip tik pagerinti variklį. Anot jų, lėktuvo manevringumo savybės išliko tos pačios.

penktos kartos naikintuvas, Suchoj T-50 | SU 57, rusijos, variklis

Arčiau naujojo variklio tūtą, toliau matomas paliktas senasis variklis ©Youtube

Tai kas nematoma yra pats galios agregatas. Kol kas negavęs oficialaus pavadinimo jis vadinamas „gaminiu 30“. Šis pasižymi geresnėmis kuro naudojimo savybėmis. Įvairūs šaltiniai kalba apie išaugusią galią. Nuo dviejų iki net maksimalių keturių papildomų tonų traukos. Taip dar labiau padidėtu naikintuvo galios ir svorio santykis. Galutinis konstruktorių tikslas leisti ilgus atstumus skristi viršgarsiniu greičiu (daugiau nei 1235 km/h).

Tiek pirmos kartos senasis tiek kiti varikliai šią ribą galėdavo kirsti pasitelkdami forsažą. Jį panaudojus rasdavosi daugiau traukos, bet kartu būdavo greičiau naudojamas variklio darbo resursas. O per ilgas jo panaudojimas galėdavo net gi sugadinti variklį. Galimybė be forsažo pasiekti  viršgarsinį  greitį bei skristi ilgus atstumus viena iš penktos kartos naikintuvui reikalaujamų savybių.

Tiesa iškart kilusį entuziazmą atšaldė projektą kuruojantis Jurijus Slyusaras, „Jungtinės lėktuvų korporacijos“ prezidentas. Įmonės kuriai patikėtas šis projektas. Jis naujienų agentūrai TASS pareiškė: „Bandymai tik prasidėjo. Jie truks ne vienus metus“.

Gruodžio 13 d. Chabarovsko regiono gubernatorius prasitarė, kad jau kitais metais prasidės serijinė „Su-57“ gamyba. Su seno modelio varikliu ir labai mažais kiekiais. Tais pačiais arba sekančiais metais Rusijos oro pajėgos turėtu gauti iki 12 naujųjų naikintuvų. Iš viso iki 2027 metų oro pajėgos neplanuoja užsisakyti daugiau kaip 60 vnt. penktos kartos naikintuvų.

Kiek ankščiau Rusijos karinę strategiją analizavęs PONARS projekto dalyvis, Harvardo universitete dirbantis Dmitrijus Gorenburgas teigė, kad rusai serijinės lėktuvų gamybos nepradės iki pat 2027 metų. Jie pirmiausia nori turėti pabaigtą naujos kartos variklį.

Šiuo atveju jis nebuvo teisus. Tačiau kokie jo argumentai? „Su-57“ labai panašus į jau gaminamą „Su-35 E“. Dauguma dalių abu orlaiviai turi dalintis. Abu turi tuos pačius „Saturn AL41F“ variklius. Pastarąjį naikintuvą priskiria 4++ kartai.

Be naujų variklių pagaminti „Su-57“ būtu kiek sunkiau aptinkami. Gabenama ginkluotė patalpinta orlaivio viduje. Taip radarams sunkiau jį užfiksuoti. Bet pagal kitus parametrus, kaip greitis ar išskiriama šiluma, jie praktiškai nesiskirtu. Matyt būtu 4+++.

Greičiausiai panašiai galvoja ir oficiali Rusijos valdžia. Užsisakomi kiekiai juokingi palyginus su „F-22“ ir „F-35“. Tačiau net ir JAV pagaminusi kelis šimtus penktos kartos orlaivių vis dar sprendžia įvairias problemas. Tame tarpe ir labai rimtas.

Nebaigtus projektus į dienos šviesą verčia traukti visuomenės spaudimas bei tarptautinė padėtis. Ilgai trunkančiu projektavimu nusivylę partneriai nematydami rezultatų taip pat linkę keisti mintis. Visai nesenai tas pats nutiko ir rusams. Pradžioje aktyviai dirbę su Indija, paskutiniu metu ultimatyviai turėjo reikalauti atsakymo ar jie vis dar susidomėję. Jei taip, sumokėti reikalingą 7 milijardų indėlį į projektą.

Pastarojoje šalyje šiuo metu atsiradusi aktyvi opozicija nustoti bendradarbiavus. Esą geriau tuos pinigus panaudoti jų pačių kuriamam penktos kartos naikintuvui. Tuo tarpu norintieji bendradarbiauti pabrėžia, kad „HAL“ kompanija iki šiol nesugebėjo sukurti ilgiau kaip dvidešimt metų kuriamo lengvojo naikintuvo. „Tejas“ projektas turintis pakeisti pasenusius Indijos vis dar naudojamus „Mig-21“ naikintuvus. Jis dar neatitinka išsikeltų tikslų. Tad ar verta tikėti pažadais 2025 metais turėti nuosavą 5-os kartos naikintuvą? Juolab į orą iki šiol nepakilo net prototipas.

Kad ir kas bebūtu, panašu apie rusišką penktos kartos naikintuvą artimiausiu metu girdėsime kur kas dažniau. Projektas aktyviai stumiamas link finišo linijos. Rusijai jo reikia ir ji jį linkusi užbaigti, bet kokia kaina.

Parengė Arnas Mulokas

Kaip Rusijai sekasi kurti „tobuliausią“ 5-tos kartos naikintuvo variklį

Įdomus pasaulis:
Pasaulio naujienas kitaip... skaitykite Paranormal Telegram, FB ir X(twitter) kanale

Pasaulio naujienas kitaip... skaitykite Paranormal Telegram, FB ir X(twitter) kanale

...kadangi jau perskaitėte šį straipsnį iki pabaigos, prašome Jus prisidėti prie šio darbo. Skaitykite „Paranormal.lt“ ir toliau, skirdami kad ir nedidelę paramos sumą. Paremti galite Paypal arba SMS. Kaip tai padaryti? Iš anksto dėkojame už paramą! Nepamirškite pasidalinti patikusiais tekstais su savo draugais ir pažįstamais.

O dabar įvertink šią naujieną, padaryk gerą darbą šiandieną + komentuok:

Niekas neišdrįso palikti komentaro.
Komentarai su keiksmažodžiais bus šalinami automatiškai, be atsiprašymo.
avatar

Nemokami skelbimai

Skanaus:
09.11.2019 laikas 18:02 Receptai – Patiekalai Naudinga Halva Per 10 Minučių! Jokio Cukraus Ir Miltų!
Jei norite pagaminti naminės chalvos, jums neprireiks daug laiko ir ingredientų gausos. Reikia paimti gliaudytų saulėgrąžų, arachiso ir medaus – ir jūsų sveikuoliška chalva beveik paruošta.

Skaityti daugiau

23.08.2018 laikas 15:53 Receptai – Patiekalai Vaistažolių mišiniai peršalus vaikui
Vaikui peršalus liaudies medicinoje, Vaistažolių mišiniai peršalus vaikui, receptai vaikui peršalus, liaudiški patarimai gydant ligas, kaip išgyti, netradicinė medicina, kaip gydytis vaistažolėmis, kaip gydytis uogomis, kaip gydyt...

Skaityti daugiau

21.07.2019 laikas 15:19 Receptai – Patiekalai Skanūs kotletai be gramo mėsos. Paprasta, bet kaip skanu!

Avižiniai kotletai. Tokie kotletai gaminami be mėsos, bet tikrai galiu pasakyti, kad jie yra labai skanūs. Paprasta juo gaminti, išeina švelnūs, sotūs su traškia plutele.

Skaityti daugiau

Taip pat skaitykite:
25.04.2024 laikas 07:30 Japonija pirmauja reikalaudama didžiosios farmacijos ir politikų atsakomybės už COVID marmalų genocidą

Žmonių, kurie mirė "pasiskiepiję" nuo Vuchano koronaviruso (COVID-19), artimieji reikalauja kompensacijų iš Japonijos vyriausybės, kuri, kaip ir Jungtinių Valstijų vyriausybė, skiepus stūmė panašiu formatu kaip operacija "Warp Speed...

Skaityti daugiau

25.04.2024 laikas 07:07 Kodėl kai kurie COVID-19 "vakcinos" šalutiniai poveikiai primena ŽIV simptomus?

Žurnale "AIDS Research and Therapy" paskelbtame atvejo aprašyme atskleidžiama, kad Wuhan koronaviruso (COVID-19) "vakcinos" šalutinis poveikis beveik visiškai atitinka simptomus, susijusius su ūmia ŽIV (žmogaus imunodeficito vi...

Skaityti daugiau

25.04.2024 laikas 06:50 Koks yra geriausias romėnų inžinerijos pavyzdys?
Visi žino akveduko veikimo principą - transportuoti vandenį pasitelkiant gravitaciją. Tai jau sudėtingas menas, nuolydis turi būti taisyklingas dideliais atstumais (ir švelnus, kad nenusidėvėtų akmuo), o tais laikais jie neturėjo šiuolaikinių geodezi...

Skaityti daugiau