Meniu
Asmeninė anketa Prisijungimas ir registracija
Atgal » » 2017 » Gruodžio » 6

Kaip vitaminais sustiprinti oraganizmą siaučiant virusams

Artėjant šaltajam metų sezonui ypač svarbu pasirūpinti, kad organizmui netrūktų reikiamų vitaminų ir mineralinių medžiagų. Tam tinka ne tik įvairūs papildai, bet ir gana paprastos naminės priemonės.

sveika medicina

Kaip sustiprinti organizmą?

Visos mūsų organizmo gyvybinės sistemos yra susijusios. Jei pajutote, kad organizmo apsaugos sistema šiek tiek susilpnėjusi, susirūpinkite savo gyvensena ir mityba. Jei dirbate per daug, esate pavargę, neišsimiegoję, nuolat patiriate stresą, mažai judate, mažai laiko praleidžiate gryname ore, esate fiziškai silpni ar turite antsvorio, nesistebėkite, kad jus nuolat puola ligos.

* Nustatyta, kad pesimistai žymiai dažniau serga peršalimo ligomis, o sveiksta ilgiau ir sunkiau. Stresas – vienas didžiausių imuninės sistemos priešų. Taigi, jei žiemą nenorite sirgti, atsikratykite niūrių minčių, džiaukitės net ir ne itin reikšmingais dalykais.
* Organizmą stiprina gana paprastos vandens procedūros: kontrastinis dušas, kūno įtrynimai drėgnu rankšluosčiu, apipylimai šaltu vandeniu (ypač naudingi apipylimai vandeniu su čiobreliais), kontrastinės kojų vonelės.
* Organizmo apsaugines medžiagas gamina blužnis, o ją apsaugoti padeda vitaminai A, C ir E.
* Kasdien suvalgykite po 1 ar 2 šaukštelius medaus, nes jame gausu vitaminų ir mineralinių medžiagų. Geriausia, jei po šaukštelį medaus suvalgysite ryte prieš pusryčius ir vakare prieš miegą.

Vitaminų trūkumas ir ligos

Tikėtiną tam tikrų vitaminų trūkumą gali išduoti ir ligos, kuriomis sergate.

* Jei sergate širdies ir kraujotakos sistemos ligomis, tai požymis, jog organizme trūksta vitaminų A, B2, B3, B12, C, E ir PP.
* Sergančiųjų hipertenzija organizme veikiausiai nepakanka vitaminų B1, B6, C, E ir PP.
* Jei nuolatos kankina galvos skausmai ir migrena, tikėtina, kad trūksta vitaminų B12, C, E ir PP.
* Dažnai sergančiųjų peršalimo ligoms ar sinusitu organizme trūksta vitaminų A, B1, B2, B3, B6, C ir PP.
* Sergančiųjų gastritu ar skrandžio ir dvylikapirštės žarnos opalige organizme dažniausiai trūksta vitaminų B2, B12 ir H.
* Jei sergate cukriniu diabetu ar skundžiatės sutrikusia kasos veikla, organizme veikiausiai trūksta vitaminų B1, B2, B6, C, E, H, N ir PP.
* Sergančiųjų kepenų uždegimu organizme dažnai nepakanka vitaminų B2, B6, E, K, N ir PP.
* Trumparegių organizme dažniausiai trūksta vitaminų A, B1, B2, C, E, ir P.
* Jei sergate reumatu, organizme veikiausiai per mažai vitaminų B1, B2, B6, C, E, P ir PP.
* Sergančiųjų artritu ar artroze organizme gali trūkti vitaminų B3, C, E ir PP.
* Jei slenka ar lėtai auga plaukai, gali stigti vitaminų B6, D ir K.
* Besiskundžiančiųjų dažna depresine nuotaika organizme tikėtinas vitaminų B1, B2, B12 ir C trūkumas.

Vitaminų ir mineralinių medžiagų šaltiniai

* Vitamino A yra morkose, vynuogėse, žalumynuose bei visų rūšių raudonuose ir oranžiniuose vaisiuose bei daržovėse, žuvų taukuose, menkių kepenėlėse, svieste, grietinėje, kiaušinių tryniuose.
* B grupės vitaminų gausu ankštinėse kultūrose, kruopose, kiaušiniuose, įvairiuose žalumynuose, riešutuose, mielėse.
* Vitamino C yra citrusiniuose vaisiuose, erškėtrožių, spanguolių ir bruknių uogose, šviežiuose ir raugintuose kopūstuose.
* Vitamino D yra žuvų taukuose, ikruose, svieste, sūriuose, kiaušinių tryniuose, riebiose silkėse, menkių kepenėlėse, lašišose, grietinėje, piene. Žmogaus organizme jis susidaro veikiant saulės spinduliams.
* Vitamino E yra augaliniuose aliejuose, grūduose, žirniuose, pupose, kukurūzuose, sojose, grikių kruopose, kiaušinių tryniuose, menkių kepenėlėse, mėsoje, pieno produktuose.
* Vitamino P yra citrusiniuose vaisiuose, arbatžolėse, petražolėse, salotose, špinatuose, morkose, kopūstuose, vaivoruose, juodavaisių aronijų uogose.
* Vitamino PP yra daugelyje maisto produktų, ypač liesoje mėsoje, kepenyse, žuvų produktuose, žirniuose, pupose, grikių kruopose, riešutuose ir rupioje duonoje.
* Stipriai imuninei sistemai palaikyti reikalingi mikroelementai, ypač cinkas ir selenas. Cinko yra žuvyse, mėsoje, kepenyse, riešutuose, pupelėse, žirniuose, vėžiagyviuose, moliuskuose ir kiaušiniuose. Seleno gausu žuvyse, jūros produktuose, grūduose, mėsoje, riešutuose (ypač brazilinėse bertoletijose), kiaušiniuose, česnakuose.
* Mineralinių medžiagų: geležies, vario, magnio yra grūdų produktuose, kepenyse, inkstuose, širdyse, riešutuose, ankštinėse kultūrose, kiaušiniuose, jūros produktuose ir šokolade.

Kas trukdo įsisavinti vitaminus?

Organizmui įsisavinti vitaminus trukdo netinkamų produktų vartojimas.

* Alkoholiniai gėrimai iš žmogaus organizmo pašalina vitaminus A ir B, taip pat mineralines medžiagas: kalcį, kalį, cinką, geležį ir magnį.
* Nikotinas žmogaus organizme neleidžia tinkamai įsisavinti vitaminų A, C, E bei seleno.
* Kofeinas (jei per dieną išgeriate daugiau nei 3 puodelius stiprios kavos) organizmui neleidžia įsisavinti B grupės vitaminų, vitamino PP ir pastebimai sumažina geležies, kalio, cinko ir kalcio kiekį.
* Aspirinas žmogaus organizme sumažina B grupės vitaminų, taip pat vitaminų A, C bei kalio ir kalcio kiekį.
* Migdomieji vaistai trukdo organizmui įsisavinti vitaminus A, B12, D ir E, taip pat itin sumažina kalcio kiekį.
* Antibiotikai žmogaus organizme neleidžia tinkamai įsisavinti B grupės vitaminų, sumažina geležies, kalcio ir magnio kiekį.

Naudingi patarimai

* Sveikos gyvensenos principų laikymasis užtikrina geresnes sąlygas imuninės sistemos veiklai. Dieną pradėkite rytine mankšta, nors daugeliui žmonių visai to nesinori. Specialistai pataria stebėti kates, jos vos pabudusios saldžiai rąžosi. Kačių įpročių laikytis naudinga ir žmonėms. Lėti judesiai rytais suteikia energijos, pagerėja organizmo medžiagų apykaita ir net laimės hormonų gamyba.
* Norint išsaugoti sveiką patalpų klimatą, reikia jas (net ir žiemą) nuolat vėdinti ir užtikrinti tinkamą patalpų oro drėgnį. Esant tokioms sąlygoms, neišdžius kvėpavimo takų gleivinė ir nesusilpnės jos gynybinės galios.
* Pasak specialistų, depresija dažnai apninka dėl šviesos stygiaus, todėl slogiomis nuotaikomis žiemą neretai skundžiasi ir visiškai sveiki žmonės. Kompensuojant ultravioletinių spindulių trūkumą, žiemą patalpas patariama apšviesti stipriau.

Parengė Remigija Zinkevičienė

Kaip vitaminais sustiprinti oraganizmą siaučiant virusams

Įvertink šį straipsnį. Prieš tai pakomentuodami, arba parašykite patys! Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą PARANORMAL turinį.
Nutiko kažkas, ko negalite paaiškinti? Persekioja paranormalūs reiškiniai? Žinote liaudies receptą ir ne tik? Pasidalinkite savo istorija - rašykite patys. Nemokamai! Laukiame Jūsų straipsnių, naujienų, apžvalgų ar istorijų.
Niekas neišdrįso palikti komentaro.
Būkite pirmi, kurie pasidalins savo nuomonėmis su kitais. Galima rašyti anonimiškai, po komentaro apačioje paspaudę Anonimas.
avatar
TAIP PAT SKAITYKITE:
15.08.2020 laikas 12:27 Nuo skausmų gelbsti garstyčios ir medus
Skausmas baisiai išsekino. Matyt, ir mano veidas turėjo tokią skausmingą išraišką, kad viena pagyvenusi moteris, iš manęs pirkusi vaisius, paklausė, kas man. Papasakojau jai apie varginančius sąnarių skausmus.

Skaityti daugiau

15.08.2020 laikas 11:45 Paslaptingasis kolitas. Kaip gydyti kolitą?
Storosios žarnos gleivinės uždegimas - kolitas - laikomas vienu iš labiausiai paplitusių skrandžio ir virškinimo trakto susirgimų, ypač pagyvenusiems žmonėms. Tačiau šią ligą gaubia nemažai paslapčių, net ir gydytojai dar iki galo nesutaria, ką iš tiesų laikyti kolitu....

Skaityti daugiau

15.08.2020 laikas 10:59 Širdies aritmijos profilaktika ir gydymas
Skiriamos kelios aritmijos rūšys: sinusinė (tachikardija, bradikardija, ekstrasistolija), virpamoji prieširdžių arba skilvelių aritmija, paroksizminė tachikardija, širdies blokada.

Skaityti daugiau

14.08.2020 laikas 20:18 Miškuose pasirodė kažkas, kas žudo arklius
Per paskutines kelias visa Europos ir JAV žiniasklaidoje intensyviai buvo diskutuojama apie keistą, žiaurų arklio nužudymą Prancūzijoje.

Skaityti daugiau

14.08.2020 laikas 16:49 Skausmas krūtinės ląstoje: dusulys, pneumonija
Sergant pneumonija, skausmai krūtinės ląstos srityje gali būti paviršutiniai ir gilūs. Paviršutiniai skausmai atsiranda dėl tarpšonkaulinių raumenų uždegimo. Skausmai paprastai sustiprėja, giliai įkvėpus.

Skaityti daugiau

14.08.2020 laikas 16:11 Loch Neso pabaisa

Jau pusantro tūkstančio metų žmonės stengiasi sugauti Nesę, keistą gyvūną, neva gyvenantį Škotijos Loch Neso ežere. Anot metraščių, pirmą kartą šį povandeninį monstrą, labai panašų į priešistorinį pleziozaurą, pamatė net VI mūsų eros amžiuje. Nuo tų laikų juoda pabaisa su ilgu kaklu ir dviem kupr...

Skaityti daugiau