Svetainėje sukaupta daugiau nei 1000 sveikatos patarimų. Ieškokite patarimų ir ne tik:

Pagrindinis » Kategorija: Katastrofos » Peržiūrų: (567) Komentarų: (0) (18.02.2018 - 18:11)

Sprogimas 2 tūkstančių metrų aukštyje

1955 m. lapkričio 1 d. vakare iš Kolorado valstijos sostinės Denverio griežtai pagal tvarkaraštį į Sietlą išskrido keturių variklių oro laineris "Douglas" DC-6B, priklausantis "United Air Lines" aviakompanijai.

Aviakatastrofos, lėktuvas, Douglas DC-6B

 Douglas DC-6 © baaa-acro.com

Buvo puikus rudeninis oras. Saulė po truputį leidosi. Tuo baisesnis atsitiktiniams liudininkams tapo vėliau pamatytas vaizdas. Praėjus 11-ai minučių nuo pakilimo, kai laineris perskrido Saut Plato upę ir pakilo į 2 km aukštį, 19:00 lėktuvas netikėtai dingo, vietoje savęs palikdamas tik tirštų dūmų debesį. Iš šio debesies ant Longmonto miestelio apylinkių ėmė kristi lėktuvo nuolaužos. Karštos lėktuvo dalys nuo smūgio į žemę sutrūkinėjo į smulkias dalis, vienas lėktuvo variklis sulindo beveik į 10 m gylį. Lėktuvo nuolaužos išsibarstė daugiau kaip 2 kvadratinių kilometrų plote. Nė vienas iš 44 lėktuvu skridusių žmonių neišgyveno. Lavonai buvo žiauriai sumaitoti, kai kurie žmonės buvo sudraskyti į gabalus.

Kas sukėlė „Douglas“ žūtį?

Žinia apie katastrofą virš Longmonto sukrėtė visą Ameriką. Juo labiau, kad lėktuvas buvo visiškai naujas, pagamintas vos prieš mėnesį.

Tai metė šešėlį ne tik gamintojui, tačiau ir „Douglas“ kompanijos konstruktoriams, kurie suprojektavo šį lainerį. Nėra nieko keisto, kad nedelsiant buvo suburta komisija, kuri turėjo atlikti tyrimą. Į komisiją įėjo ne tik FTB ekspertai ir nacionalinio saugumo tarnybos darbuotojai, bet ir kompanijos inžinieriai.

Tuo metu specialios paieškų komandos darbavosi nuolaužų kritimo vietose, rinkdamos netgi pačias smulkiausias lėktuvo, žmonių kūnų ir bagažo dalis. Darbas vyko kryptingai - paieškų zona buvo sužymėta kvadratais, kiekvieno daikto radimo vieta buvo tiksliai pažymima plane. Denverio oro uoste tyrimo komisijai buvo skirtas didžiulis tuščias angaras. Praėjus savaitei po aviakatastrofos, padedant aviacijos inžinieriams angare buvo pastatyta natūralaus dydžio „Douglas“ lėktuvo kopija. Kai tik ji buvo užbaigta, technikai prie atitinkamų vietų ėmė klijuoti surastas ant žemės išorines lėktuvo korpuso dalis. Šio kruopštaus darbo, kainavusio daug laiko ir nervų, rezultatas buvo tarsi iš naujo atkurtas lėktuvas, kurio fiuzeliažo galinėje dalyje buvo likusi didelė skylė. Su plėštiniais, aštriais kraštais ji buvo panaši į pražiotus ryklio nasrus. Be abejo, būtent ši lėktuvo dalis, kurios beveik visiškai nepavyko aptikti, buvo susprogdinta galingo sprogimo, sutrupinta ir išsklaidyta ore.

Šioje lėktuvo vietoje nebuvo kuro bakų ar vamzdžių. Tai buvo skyrius Nr. 4, skirtas keleivių bagažui. Tą faktą, kad katastrofos priežastimi tapo labai didelio galingumo sprogstamasis įtaisas, patvirtino ne tik į išorę išlinkusios fiuzeliažo apkalos dalys, tačiau ir ant vidinių bagažo skyriaus sienelių dalių aptikti sprogimui būdingi pėdsakai. Pakartotina lėktuvo galinės dalies nuolaužų ekspertizė, atlikta FTB sprogiųjų medžiagų laboratorijoje, tik patvirtino sprogimo faktą.

Blogas sūnus

Buvo akivaizdu, kad sprogstamasis įtaisas į lėktuvą pateko viename lagamine. Kam priklausė šis lagaminas?

Kas galėjo būti žudikas? Buvo kruopščiai sulyginti keleivių bagažo likučiai su krovinio važtaraščiu ir keleivių sąrašu. Šio tyrimo metu buvo nustatyta, kad tik lėktuvu skridusios Dezės King lagamino nebuvo aptikta jokių likučių, tarsi pats lagaminas būtų išnykęs ore. Išvada galėjo būti tik viena - sprogmuo buvo šiame lagamine. Tik tuo atveju, kai lagaminas atsidūrė sprogimo epicentre, jis visiškai sudegė...

Aviakatastrofos, lėktuvas, Douglas DC-6B

 Douglas DC-6 © baaa-acro.com

Tarp įvykio vietoje rastų daiktų buvo ir ponios King rankinė, o joje buvo iškarpa iš laikraščio apie 1951-ais metais vykusį teismo procesą. Iš pradžių tyrėjai neatkreipė dėmesio į šį popieriaus lapą, tačiau netrukus vienas FTB tyrėjas labai įdėmiai perskaitė laikraštyje išspausdintą straipsnį. Jame buvo minimas Žakas Gilbertas Grahamas, kuris buvo teisiamas už čekių padirbinėjimą. Tyrėjas uždavė logišką klausimą - kokiu tikslu mis King saugojo straipsnį apie kažkokį Grahamą? Kas siejo šiuos du žmones skirtingomis pavardėmis? Atsakymo buvo ieškoma archyvuose, ir jis buvo labai netikėtas. Paaiškėjo, kad mis King buvo du kartus ištekėjusi, pastaruoju metu ji buvo našle. O štai pirmojo jos vyro pavardė buvo Grahamas! Ir šioje santuokoje gimė sūnus - tas pats Žakas Gilbertas.

Maža to, Žakas Gilbertas Grahamas Denverio policijai buvo puikiai žinomas. Jis padarė ne vieną nusikaltimą, įskaitant čekių padirbinėjimą, nors 1955-ais metais jam buvo vos 23-ji metai amžiaus. Jaunuolis spekuliavo alkoholiniais gėrimais, užsiiminėjo sukčiavimais.

Aviakatastrofos, lėktuvas, Douglas DC-6B

 Douglas DC-6 © baaa-acro.com

Įvertinus reikalo rimtumą į Žako namus išvyko pats Denverio policijos vadovas. Toliau vyko visiškai netikėtas dalykas. Vos tik Grahamas pamatė šerifą prie namo durų, jo veidas persikreipė ir jaunuolis puolė bėgti. Žakas Gilbertas iššoko pro antrojo aukšto langą, tačiau susilaužė koją. Atsidūręs ligoninės palatoje jis prisipažino padaręs nusikaltimą.

Žmogžudystė dėl draudimo

Paaiškėjo, nors motina visuomet atlygindavo sūnaus padarytus nuostolius ir kitaip jam daug padėdavo, jį nuolat smaugė skolos. 1955-ųjų metų spalio pabaigoje, norėdamas įveikti finansinius sunkumus, Žakas ryžosi normaliam žmogui neįsivaizduojamam žingsniui - nužudyti savo motiną ir už tai gauti solidžią draudimo sumą. Jis pats sukonstravo bombą, kurios sprogdiklis turėjo suveikti tuo metu, kai lėktuvas bus ore. Prieš skrydį jis supakavo bombą į dėžutę, kurią apvyniojo pakavimo popieriumi, ir ant viršaus užrašė, kad tai yra kalėdinė dovana, kurią išvynioti galima tik per Kalėdas. „Dovaną“ jis įdėjo į savo motinos lagaminą. Grahamo žiaurumas ir nežmoniškumas dar kartą pasireiškė Denverio oro uoste prieš pat „Douglas“ lainerio skrydį. Tuo metu, kai Dezė King statė savo lagaminą ant svarstyklių, sūnus nuėjo prie draudimo automato ir papildomai apdraudė motinos gyvybę 37 500 dolerių sumai, kurie turėjo būti išmokėti, jeigu motina žus šio skrydžio metu. Mylinti motina, nieko neįtardama apie kraupų savo sūnaus planą, pasirašė draudimo polisą. Grahamas, norėdamas nužudyti savo motiną, nepasigailėjo dar 43 kitų žmonių.

Aviakatastrofos, lėktuvas, Douglas DC-6B

 Douglas DC-6 © baaa-acro.com

Grahamo kaltė buvo įrodyta, prisiekusiųjų teismas jį nubaudė mirties bausme dujų kameroje. Šis nuosprendis buvo įvykdytas viename Kolorado valstijos kalėjime.


Taip pat skaitykite:

Patiko straipsnis? Pasidalinkite su draugais tinkluose! Prisijunkite prie mūsų paskyroje, kad nepraleistumėte įdomių dalykų!


ŽYMĖS: Douglas DC-6B, Aviakatastrofos, Lėktuvas

Paranormal.lt medžiagos citavimas negavus išankstinio paranormal.lt sutikimo neleidžiamas. Išimtinių teisių pažeidimas užtraukia baudžiamąją atsakomybę.


// Susiję straipsniai »

Komentarai: (0) Komentuoti gali tik registruoti vartotojai!
avatar