Meniu
Asmeninė anketa Prisijungimas ir registracija
Atgal » » 2019 » Gegužės » 15

Gyvenkime sveikai. Atsargiai rinkitės valgomas žuvis

Dauguma žuvų būna užterštos pramoninėmis atliekomis ir gyvsidabriu, netgi tos, kurios auginamos specialiose žuvų fermose, o šeriamos netinkamu maistu - grūdais. Teršalai kaupiasi mitybos grandinėse ir su laiku. Stenkitės nevalgyti durklažuvių, tunų ir kitų giliavandenių žuvų, nes jose gali būti daugiau gyvsidabrio negu gyvenančiose seklumoje. Rinkitės tokias žuvis, kurių vieta mitybos grandinėje yra žemai ir kurios negyvena ilgai, - jos nespėja sukaupti daug teršalų. Tokios žuvys yra, pvz., strimelės - nedidelės, gyvena trumpai ir minta dumbliais.

Visos žuvys taip pat nėra vienodai vertingos turimų omega-3 riebalų rūgščių atžvilgiu. Laisvėje augusių žuvų omega-3 ir omega-6 riebalų rūgščių santykis geresnis.

Tiesa, skirtumas nedidelis, todėl geriau valgyti dirbtinai augintų žuvų, o ne nevalgyti jokių.

Jūros produktai, kuriuose mažiausiai gyvsidabrio   

Ančiuviai
Moliuskai
Krabai
Plekšnės
Juodalopės menkės
Jūrų lydekos
Silkės
Skumbrės

Austrės
Sykai
Jūrų plekšnės
Merlangai
Ledjūrio menkės
Sardinės
Lašiša (konservuota)

Lašiša (laukinė)
Krevetės
Jūrų šukutės
Jūrų liežuviai
Upėtakiai (gėlavandeniai)
Kalmarai

Naudotos literatūros sąrašas

  1. Mozaffarian D., Rimm E. Fish Intake, Contaminants, and Human Health: Evaluating the Riziks and the Benefits. Iš: J Am Med Assoc, 2006; 296(15) :1855-1899
  2. Tarptautinis leidinys "Ko gydytojai tau nepasako"

Niekas neišdrįso palikti komentarą.
Būkite pirmi, kurie pasidalins savo nuomone su kitais.
avatar