Meniu
Asmeninė anketa Prisijungimas ir registracija
Atgal » » 2019 » Gegužės » 19

Gyvenkime sveikai. Vartokite gerųjų bakterijų

Įsigykite kokybiškų probiotikų, kuriuose yra acidofilinių bakterijų, bifidobakterijų, Saccharomyces boulardii bei ligų nesukeliančių Escherichia coli ir streptokoko kamienų bakterijų.

Žmogaus ekosistemoje esama daugiau nei 10 tūkst. mikrobų rūšių, kurie pirmiausia būtini tam, kad galėtume suvirškinti maistą ir absorbuoti maisto medžiagas, kurių kitaip nebūtų įmanoma absorbuoti. Žarnyne esantys mikrobai suskaido daugumą baltymų, riebalų ir angliavandenių į maisto medžiagas, kurias galime absorbuoti. Be to, mikrobai sintetina vertingus junginius, pvz., vitaminus ir uždegimo slopinamuoju poveikiu pasižyminčias medžiagas, kokių organizmas pats nepajėgus sintetinti.

Kas rodo, kad probiotinis preparatas kokybiškas. Atkreipkite dėmesį!

Castroenterologė Robynne'ė Chutkan pataria renkantis maisto papildų su probiotikais atkreipti dėmesį į šiuos jų parametrus:

  • sudėtyje turi būti bent 50 mln. kolonijų formuojančių vienetų (KFV), daugiausia laktobakterijų ir bifidobakterijų, o ant pakuotės turi būti antspaudas, patvirtinantis, kad butelyje tikrai yra tiek bakterijų, kiek žadama;
  • bent 7 įvairūs tarpusavyje derantys bakterijų kamienai;
  • kapsulės turi būti iš tokios medžiagos, kurios negali sunaikinti skrandžio sulčių rūgštis;
  • aukštas saugumo standartas;
  • galiojimo terminas neturi būti pasibaigęs;
  • turi būti nuoroda, kad probiotikus reikia laikyti šaldytuve, nes tai paprastai reiškia, kad sudėtyje esama kokybiškesnių žaliavų.

bakterijos, žarnyno bakterijos, probiotikai, maistas, rauginti kopūsta

Svarbiausia - palaikyti pusiausvyrą

Žmogaus žarnyne gyvena apie 2-3 kg bakterijų, grybelių, mielių ir kitų mikroorganizmų. Naujausi tyrimai rodo, kad žmogaus organizme bakterijų yra 10 kartų daugiau nei mūsų pačių kūno ląstelių, o 99 proc. žmogaus genetinės medžiagos iš tikrųjų sudaro bakterijų DNR, ir vos 1 proc. genetinės informacijos ateina iš mūsų ląstelių. Vadinasi, žmogaus organizmas gyvena draugiškoje simbiozėje su visa plejada bakterijų, ir kaip tik nuo to, kokia yra šių bakterijų įvairovė, priklauso mūsų sveikata.

Kol žarnyne vyrauja gerosios bakterijos, jos atlieka daug organizmui svarbių funkcijų - sintetina kai kuriuos vitaminus, rūpinasi imunitetu, saugo organizmą nuo žalingų medžiagų ir virusų, padeda absorbuoti maistines medžiagas ir t.t. Dis-bakteriozė (disbiozė) savo ruožtu yra situacija, kai kenksmingų bakterijų žarnyne yra daugiau nei gerųjų, taigi, vyrauja patogeninės bakterijos, dėl to kyla daug sveikatos problemų. Visas mokslas - subalansuoti žarnyno mikroflorą taip, kad dominuotų naudingosios bakterijos.

Būtina vartoti šiais atvejais

Kai vartojate antibiotikus. Anksčiau būdavo rekomenduojama pradėti vartoti probiotikus tik po antibiotikų kurso, nes buvo manoma, kad antibiotikai nužudys ir gautus probiotikus. Tokia taktika leido patogeniniams mikroorganizmams prisiveisti žarnyne, nesant gerųjų bakterijų, kurios kovotų su jais. Neretai dėl to pasireikšdavo antibiotikų sukeltas viduriavimas ir kitos problemos. Iš tikrųjų probiotikų reikėtų gauti bent 1 valandą prieš antibiotikus ar 2 valandas po jų.

Kaip patiriate stresą. Stresas suardo organizmo homeostazę ir paveikia skrandį bei žarnyną ir iškart, ir per ilgesnį laiką. Stresas gali nuvesti prie uždegiminių žarnyno ligų, dirgliosios žarnos sindromo, opų, gastroezofaginio refliukso ligos, maisto alergijų, depresijos ir daugelio kitų simptomų. Probiotikai gali padėti nuo viso to.

Kai keliaujate. Geografinės buvimo vietos keitimas reiškia ir stresą, ir kitokį maistą bei vandenį, o tai potenciali terpė naujiems ir nepageidaujamiems bakterijų ir virusų kamienams. Todėl pasirūpinimas skrandžio ir žarnyno galia, vartojant tinkamus probiotikus, - logiškas ir pagrįstas žingsnis.

Kad pasiektų plonąją ir storąją žarnas, kur dalyvauja virškinant maistą, skirstant maistines medžiagas bei stiprinant imuninę sistemą, bakterijos turi pereiti skrandį, kuriame yra rūgščių, kurių paskirtis - sunaikinti bakterijas. Kai valgome probiotinį maistą, patys produktai atlieka gerąsias bakterijas saugančio apvalkalo funkciją. Be to, maistas paspartina bakterijų išėjimą iš skrandžio, išsaugo jas nepaliestas. Probiotinės kapsulės dažnai užstringa skrandžio rūgštyje ir bakterijos jose neretai žūva anksčiau, nei organizmas sugeba jomis pasinaudoti.

Galima vartoti ir sergant

Pasirodo, kad probiotikai yra naudingi ir sergant kai kuriomis ligomis, pvz., kenčiant nuo alerginių reakcijų, Krono ligos, vidurių užkietėjimo, kandidozės, šlapimtakių uždegimo ar laktozės netoleravimo.1 Probiotikai taip pat padėjo pasiekti remisiją asmenims su opinio kolito simptomais.2 Atskiri probiotikai, pvz., Lactobacillus rhamnosus CC ir Saccharomyces boulardii, vaikams ir kūdikiams būna efektyvūs esant ūminiam gastroenteritui.3

Patvirtinta, kad probiotikai gali sumažinti cholesterolio koncentraciją kraujyje, be to, manoma, kad jie turi potencialą mažinti kardiovaskulinių ligų ir koronarinės širdies ligos riziką.4 Taip pat jie gali padėti asmenims, kuriuos kamuoja psichologinės problemos, pvz., depresija, nerimas ir pažintiniai simptomai.5

bakterijos, žarnyno bakterijos, probiotikai, maistas, papildai

Padeda nuo vidurių užkietėjimo

Žmonėms, kurie skundžiasi vidurių užkietėjimu, neretai patariama sumažinti pieno produktų vartojimą, tačiau tai netaikoma kefyrui. Kefyre esama probiotikų, galinčių padėti lengvinti užkietėjimo problemą. Probiotikai didina žarnyno turinio šalinimo dažnumą, gerina išmatų konsistenciją ir paspartina žarnyno peristaltiką.6

Per kelis tyrimus įrodyta, kad kefyro vartojimas gali paskatinti reguliarų tuštinimąsi. Per bandymą su gyvūnais konstatuotas kefyro gebėjimas didinti drėgmės proporciją ir ekskrementų masę, taip mažinant užkietėjimą.7 Panašių rezultatų i pasiekta ir per tyrimą su žmonėmis-20 dalyvių, kamuojamų vidurių užkietėjimo, 4 savaites gerdavo kefyro ir sumažino nemalonius simptomus. Tyrėjai padarė išvadą, kad tyrimo dalyviams reikėdavo mažiau vartoti laksacinių preparatų, pagerėjo jų žarnyno turinio judėjimo laikas, tuštinimosi dažnumas ir išmatų konsistencija.8

Probiotinės bakterijos galėtų stabdyti storosios žarnos vėžį

Storosios žarnos (kolorektalinį) vėžį būtų galima slopinti probiotikais, kurie keičia žarnyno bakterinę terpę.

Per vieną naują tyrimą mokslininkai konstatavo, kad tarp sergančiųjų vėžiu stinga tam tikrų žarnyno terpę formuojančių junginių, o šis deficitas gali sukelti uždegimą ir vėžį. Vartojant probiotikus sveikai žarnyno terpei atkurti, šios ligos būtų galima išvengti ar net ją gydyti, - taip mano JAV tyrėjai iš Teksaso vaikų ligoninės (Texas Children҆s Hospital).

Žmonių, kurie serga storosios žarnos vėžiu, kraujyje būna per mažas histidino dekarboksilazės aktyvumas. Tai fermentas, kuris būtinas tam, kad paverstų aminorūgštį histidiną histaminu, o tai gali padėti išvengti uždegimo. Probiotikuose Lactobacillus reuteri 6475 gausu histidino dekarboksilazės, o tai gali padėti sumažinti kolorektalinio vėžio metastazių skaičių ir dydį jau po 15 savaičių.
Tokią išvadą tyrėjai padarė per bandymus su laboratorinėmis pelėmis.

Kiti mokslininkai iš Amerikos vėžio tyrimų instituto (The American Institute for Cancer Research) peržiūrėjo 99 tyrimus, kuriuose iš viso dalyvavo daugiau nei 29 mln. žmonių, ir išsiaiškino, kas labiausiai didina naviko grėsmę. Tyrėjai mini 3 svarbiausius veiksnius: daugiau nei 500 g raudonos mėsos per savaitę, kūno antsvoris ar nutukimas, 2 ar daugiau vienetų alkoholinių gėrimų per dieną.

Kolorektalinis vėžys - trečias pagal paplitimą navikas JAV. Pasak tyrėjų, apie 47 proc. asmenų būtų galėję jo išvengti tiesiog sveikiau besimaitindami.9

Ne visame, kas parūgę, esama probiotikų

Teoriškai fermentuotais produktais būtų galima laikyti ir kai kuriuos alkoholinius gėrimus, bet jie nėra probiotikų šaltinis. Vyne yra specifinių probiotinių bakterijų - Oenococcus oeni, tačiau jų poveikis nėra toks pat kaip bifidobakterijų ar laktobakterijų.10

Naudotos literatūros sąrašas

  1. Inflamm Allergy Drug Targets, 2012; 11:79-89
  2. Am J Gastroenterol, 2005; 100:1539-46
  3. J Pediatr Gastroenterol Nutr, 2014; 58:531-9
  4. Exp Diabetes  Res, 2012; 2012 902917
  5. Ann Gen Psychiatry, 2017; 16:14
  6. Am J Clin Nutr, 2014 m. spalis; 100(4) :1075-84
  7. Biofoctors, 2004; 22 (1-4): 197-200
  8.  Turk J Gastroenterol, 2014 m. gruodis; 25(6):650—6
  9. Am J Pathol, 2017; 187:2323-36 (probiotikų tyrimas); American Institute for Cancer Research, 2017-09-07 (visų grūdo dalių produktų tyrimas)
  10. Int J Food Microbiol, 2010, Jun 15; 140 (2-3): 136-45
  11. Tarptautinis leidinys "Ko gydytojai tau nepasako"
Įvertink šį straipsnį Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą PARANORMAL turinį.

Niekas neišdrįso palikti komentarą.
Būkite pirmi, kurie pasidalins savo nuomone su kitais.
avatar